• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • VillBliFyra2011
    Fru R skrev 2010-10-05 08:35:49 följande:
    Gillar din optimism! Och du jäklar ska här hända saker! För första gången på ett tag nu så ser jag positivt på möjligheten att bli gravid, så nu jäklar. Ställde tom in en resa för att inte vara hemifrån under äl.

Kiwi86: Jobbigt med en så lång cykel. Själv har jag en cykel på 29-30 dagar men jag har sedan ett tag tillbaka spottings några dagar före mens så det stör mig. Hoppas AC ska hjälpa mig där.

FlakeZ: jag tror att det är väldigt vanligt att man hoppar över en månad om året. Men det är ju klart att man inte  vill att den månaden ska falla in när man som mest försöker! Obestämd
    Fru R: Jag håller med dig, för första gången sen vi började försöka med nr 2 känner jag mig riktigt positiv! När har du ÄL ? min närmar sig nu, nästa vecka nån gång...  nu ska det bli bebis Glad

FlakeZ: Har din mens kommit igång?
  • Fru R
    VillBliFyra2011 skrev 2010-10-06 13:45:46 följande:
    Fru R: Jag håller med dig, för första gången sen vi började försöka med nr 2 känner jag mig riktigt positiv! När har du ÄL ? min närmar sig nu, nästa vecka nån gång...  nu ska det bli bebis Glad

Äl ska vara runt nästa helg. Antagligen fredag eller lördag. Förutsatt att inte ACn förskjutit den då, men det hoppas jag inte!

Har ni andra också barn sedan tidigare eller är det nr 1?!? För mig är det både lättare och svårare när man har lill-fisan för man är tacksam för henne men samtidigt känns det tungt varje månad då man ju samtidigt vet vilken underbar liten varelse det kan och kommer att bli! Sorry för inlägget, var bara lite emotionell här borta idag!

Annars har vi mycket på g. Eftersom det inte funkat som det ska för oss med barn, så har mannen nytt jobb från november och vi har just flyttat in i vårat nya hus som vi ska renovera, så det är inte en lugn stund. Men jäklar va kul det är att inte behöva tänka på bebis och mage hela tiden!

Hur mår ni andra tjejer?!?!? *nyfiken i en strut*Drömmer
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • pixerpie

Har bestämt mig för att ge munkepeppar en chans till... Har haft droppar tidigare, blivit gravid två ggr med ac men slutat i mf båda ggr...

Ska testa femicur nu och käka hela månaden! Längtan är stor och väntan riktigt jobbig!!

Spännande med många som testar ac nu! Checkar av men är inte så aktiv...

• BejbyBoo
    VillBliFyra2011 skrev 2010-10-06 13:45:46 följande:

Nope, ingen mens, men är ganska säker på att jag trots allt hade äl omkring dag 30-31. Så nu antar jag att jag är i lutealfasen och väntar på mens. Är på dag 35, så det lär ju dröja drygt en vecka till...
    Någon chans till graviditet finns inte, för vi var inte i närheten av att få till något då. 
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • VillBliFyra2011
    BejbyBoo skrev 2010-10-06 21:48:31 följande:
    Nope, ingen mens, men är ganska säker på att jag trots allt hade äl omkring dag 30-31. Så nu antar jag att jag är i lutealfasen och väntar på mens. Är på dag 35, så det lär ju dröja drygt en vecka till...
    Någon chans till graviditet finns inte, för vi var inte i närheten av att få till något då. 
    Men usch vad trist! håller tummarna för dig att dagarna tills mensen kommer går snabbt!
  • Fru R
    pixerpie skrev 2010-10-06 21:29:38 följande:
    Har bestämt mig för att ge munkepeppar en chans till... Har haft droppar tidigare, blivit gravid två ggr med ac men slutat i mf båda ggr...

Ska testa femicur nu och käka hela månaden! Längtan är stor och väntan riktigt jobbig!!

Spännande med många som testar ac nu! Checkar av men är inte så aktiv...
    Usch det var tvåkigt med två mf! Men tredje gången gillt då!

FlakeZ: Det var en lång cykel du hade. Urk!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • BejbyBoo
    VillBliFyra2011 skrev 2010-10-06 21:57:17 följande:
    Men usch vad trist! håller tummarna för dig att dagarna tills mensen kommer går snabbt!
    Tack!
    Fru R skrev 2010-10-06 22:01:02 följande:
     Ja, verkligen. Vanligen har jag en cykel på 29-30 dagar, med äl på dag 17-18, så vad sjutton som gick snett den här gången har jag ingen aning om. Kroppen kände väl på sig att det var vår sista chans att bli gravida om vi skulle ha skyddad SGI från vårt första barn... och bestämde sig för att det var ett bra tillfälle att jävlas lite. Obestämd
  • Fru R
    BejbyBoo skrev 2010-10-06 22:09:22 följande:
    Tack!
    Fru R skrev 2010-10-06 22:01:02 följande:
     Ja, verkligen. Vanligen har jag en cykel på 29-30 dagar, med äl på dag 17-18, så vad sjutton som gick snett den här gången har jag ingen aning om. Kroppen kände väl på sig att det var vår sista chans att bli gravida om vi skulle ha skyddad SGI från vårt första barn... och bestämde sig för att det var ett bra tillfälle att jävlas lite. Obestämd
    HAhaha, ja den djävlas väl för att den kan!!
    Nej, men surt att inte det gått att skydda ditt SGI! Vi missade vårat för månader sedan... Skit samma, så länge jag får snuffsa liten bebis!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • BejbyBoo
    Fru R skrev 2010-10-07 08:53:57 följande:
    HAhaha, ja den djävlas väl för att den kan!!
    Nej, men surt att inte det gått att skydda ditt SGI! Vi missade vårat för månader sedan... Skit samma, så länge jag får snuffsa liten bebis!
    Ja, visst är det så. Det kändes bara så himla typiskt!
  • VillBliFyra2011
    BejbyBoo skrev 2010-10-07 09:03:55 följande:
    Ja, visst är det så. Det kändes bara så himla typiskt!
     vad typiskt! men kan det jävlas så görs det väl det...Rynkar på näsan tröttsamt...
Svar på tråden agnus castus, munkpeppar