• DevilsDaughter

agnus castus, munkpeppar

Någon som vågat sig på agnus castus (munkpeppar)? Funderar att beställa det från nätet.. Någon?

• Svar på tråden agnus castus, munkpeppar
  • pixerpie
    Fru R skrev 2010-10-12 08:53:57 följande:
    Hmmm, det var lurigt! Själv har jag haft spottings just före mens före AC men aldrig mitt i en cykel. Vi började samtidigt också.... Kan tyvärr inte råda dig för jag har inte den blekaste.

Är det bara jag som kör AC i flytande och inte tabletter??

Äl igår, tre dagar tidigare än vanligt. Bara att köra på!
    Å, våra döttrar är nästan lika gamla, skiljer bara någon dag... Har också haft den effekten med äl tidugare med AC... Har haft flytande förr, och haft bra effekt av dem= två graviditer... Tar tablett nu och hoppas det fäster ordentligt och att jag får behålla det 9 månader!

KRAM!
  • jessica1979

Jag har tagit flytande en månad, men blev inte gravid nu heller Mens idag vilket innebar 1-2 dagar kortare lutealfas än förra månaden. Kanske inte så bra vad jag förstått. Trodde annars verkligen jag kunde va gravid då jag haft stickningar och värk i både mage och bröst ungefär sen ÄL, brukar aldrig ha det annars men det gav mig visst såna PMS-besvär, eller vad man ska kalla det, då.

• Fru R
    pixerpie skrev 2010-10-12 11:53:05 följande:
    Å, våra döttrar är nästan lika gamla, skiljer bara någon dag... Har också haft den effekten med äl tidugare med AC... Har haft flytande förr, och haft bra effekt av dem= två graviditer... Tar tablett nu och hoppas det fäster ordentligt och att jag får behålla det 9 månader!

KRAM!
    Kul! Visst är det en underbar ålder just nu! Hon är helt fantastisk just nu tycker jag.  Lite envis ibland men det ska de vara tycker jag!

Kom igen tabletter!
    jessica1979 skrev 2010-10-12 20:20:15 följande:
    Jag har tagit flytande en månad, men blev inte gravid nu heller Mens idag vilket innebar 1-2 dagar kortare lutealfas än förra månaden. Kanske inte så bra vad jag förstått. Trodde annars verkligen jag kunde va gravid då jag haft stickningar och värk i både mage och bröst ungefär sen ÄL, brukar aldrig ha det annars men det gav mig visst såna PMS-besvär, eller vad man ska kalla det, då.
    Ledsen för er skull. Nya tag.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Yes yes, här händer det grejer. Äl flytningar en tredje dag och idag mer än någon gång förr. Funkar detta så kommer jag att tillbe AC likt en gud!!

God morgon tjejer! {#emotions_dlg.flower}

~ Alicia 26/2-08 ~
  • VillBliFyra2011
    Fru R skrev 2010-10-13 08:18:12 följande:
    Yes yes, här händer det grejer. Äl flytningar en tredje dag och idag mer än någon gång förr. Funkar detta så kommer jag att tillbe AC likt en gud!!

God morgon tjejer! {#emotions_dlg.flower}
    God morgon!
    Härligt! Då är det på gång nu Glad Min ÄL är nog över för denna gång.. hoppas det blev nåt! känns tyvärr som pga jobb och annat kunde vi inte ha sex precis på ÄL dagen igår. *sååå typiskt* Men vi sexade 2 dagar innan och dess för innan varannan dag. Nu ska vi nog köra varannan dag efter också, dvs idag och på fredag osv.  Undrar så om det räcker.... Obestämd 

Lycka till nu allihop och kör hårt!!
  • Nimah

Detta är min första månad med AC och jag har inte riktigt koll på när jag har ÄL. Trodde det var i fredags (den 8), men både igår och idag har jag haft lite molvärk och stickningar i magen, mått lite illa och haft flytningar. Är det kanske först nu som ÄL skett? Hur brukar ni känna er kring ÄL? Är ju rädd att vi sumpat chansen nu denna månaden eftersom vi inte myst varken igår eller i förrgår och idag kanske det redan är för sent!

• Pimpinellan
    VillBliFyra2011 skrev 2010-10-09 08:30:14 följande:
    Har du haft problem med lång menscykel? Varför är det inte bra att lutealfasen kortas? (jag har dålig koll på sånt)
    Kiwi86 skrev 2010-10-08 21:43:25 följande:

Har ätit AC i en månad ungefär och jag hade ÄL omkring måndag 4/10,det betyder att min menscykel kortats ned med två veckor ungefär,beroende på hur lång min lutealfas blir. Asså det är ju hur bra som helst för mig som hade närmare 45 dagars menscykel utan AC .

Hoppas bara det leder till graviditet också,bara vänta och se om mensen dyker upp nästa helg eller inte. Trevlig helg på er!

Det låter bra!! Glad jag hoppas ju också min cykel kortas ner... Hoppas nu inte din mens dyker upp nästa helg! Trevlig helg på er alla!
    Jag vill ha lång lutealfas för det kan motverka missfall vilket jag haft flera. Hellre lång cykel alltså än kort!
  • Kiwi86

AC gav mig en cykel på 35 dagar,vilket är 20 dagar mindre än förra gången. Det gillar jag Synd bara att ja skulle få mens överhuvudtaget,men jag missade helt ÄL den här gången eftersom cykeln blev så kort jämfört med vad jag varit van :-P. Kände bara en morgon att SHIT vad ömma brösten är,precis som efter ÄL och så 11 dagar senare MENS.

Hoppas vi prickar in nästa gång istället!

Håller tummarna för er andra!

• Fru R
    Nimah skrev 2010-10-13 16:46:59 följande:
    Detta är min första månad med AC och jag har inte riktigt koll på när jag har ÄL. Trodde det var i fredags (den 8), men både igår och idag har jag haft lite molvärk och stickningar i magen, mått lite illa och haft flytningar. Är det kanske först nu som ÄL skett? Hur brukar ni känna er kring ÄL? Är ju rädd att vi sumpat chansen nu denna månaden eftersom vi inte myst varken igår eller i förrgår och idag kanske det redan är för sent!
    Jag har ju alltid kännt av min äl ganska starkt. Stick och lite ont i ena sidan och ökade flytningar som är lite mer sega. Fick tippst en gång att kolla sekretet om det är trådigt och att man kan "dra ut det" mellan fingrarna. När den är trådig på det sättet har man störst chans. (inte lätt att föstå detta va?!!?)
    VillBliFyra2011 skrev 2010-10-13 08:40:11 följande:
    God morgon!
    Härligt! Då är det på gång nu Glad Min ÄL är nog över för denna gång.. hoppas det blev nåt! känns tyvärr som pga jobb och annat kunde vi inte ha sex precis på ÄL dagen igår. *sååå typiskt* Men vi sexade 2 dagar innan och dess för innan varannan dag. Nu ska vi nog köra varannan dag efter också, dvs idag och på fredag osv.  Undrar så om det räcker.... Obestämd 

Lycka till nu allihop och kör hårt!!
    Flitigt! Jag har kommit till den punkten på månaden då jag mest ställer upp... Inte direkt jättesugen men men...
    Kiwi86 skrev 2010-10-13 23:15:06 följande:
    AC gav mig en cykel på 35 dagar,vilket är 20 dagar mindre än förra gången. Det gillar jag Synd bara att ja skulle få mens överhuvudtaget,men jag missade helt ÄL den här gången eftersom cykeln blev så kort jämfört med vad jag varit van :-P. Kände bara en morgon att SHIT vad ömma brösten är,precis som efter ÄL och så 11 dagar senare MENS.

Hoppas vi prickar in nästa gång istället!

Håller tummarna för er andra!
    Härligt! Då vet du till nästa månad.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Sandy85

Hej tjejer!!
    Jag har nu läst runt lite, och funderar på att testa AC...
    jag slutade med p-piller den 5/8, sedan dess har jag bara haft mens en gång, (plus pillermens direkt efter)  det tog 38 dagar innan den kom , och var väldigt klen mot vad den brukar vara. Nu är jag på dag 37 och väntar på att den ska börja igen. Haft väldigt ömma bröst och ont i "tjejmagen" de senaste dagarna, så den borde vara på gång.
    Har förhoppning om att bli gravid snart...
    Men jag har ingen koll på när jag har ÄL... försökte testa med stickor denna månad, men det var inget för mig. Har haft som känningar i tjejmagen i flera veckor mitt i cyklerna, så svårt att känna av när det är ÄL =/
    Tror ni AC kan hjälpa mig rätta till allt?
    Isf har jag tänkt beställa piller, ska man dela 1000mg på två å ta en halv per dag??

{#emotions_dlg.flower}KRAM{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden agnus castus, munkpeppar