• Anonym (Äcklad)

Min vidriga man

Har varit tillsammans med min man i 3 år och vi ska ha ett barn om 17v. Jag fick för en tid sen veta att min man hade en sexuell förbindelse med en väldigt ung tjej innan vi träffades och nu vill jag inte se honom längre. Hon var då 15 år och han va 30år både olagligt och vidrigt. Dom hade sex 2 gånger och träffades ytligare 2 gånger plus att han hade kontakt med henne under våran första tid tillsammans. 

Sen hade hon en sida på en sexdating sida som han tydligen inte kunde låta bli att vara inne och titta på dagligen istället för att anmäla till sida att hon va minderårig. Han påstår att han ångrar sig och att han inte ville ha nåt med henne att göra men kunde inte motså henne och att han egentligen tycker att hon är ett ungt ludder eftersom att hon hade flera än han under samma tid.

Jag vet inte hur jag ska göra, han är en go kille gentligen och tar väl hand om mig och min son som är 8 år gammal men jag känner ju med mig själv att jag inte kan leva tillsammans med en vuxen man som har haft sex med en sån ung tjej. Jag blir äcklad när han tar i mig vill inte ens se på nonom längre. Hatar mig själv för att jag har släppt in denna man i mitt liv. Jag och han hade disskuterat igenom sånt här innan vi blev tillsammans och jag förklarade för han att jag inte vill ha såna män i mitt liv då jag själv blev fruktansvärt sexutnyttjad av äldre män när jag var liten och han sa att han inte gjort sånt men nu kommer det fram ändå.

Hur vanligt är det att ni äldre män tänder på så pass unga tjejer????

• Svar på tråden Min vidriga man
  • Bubbis10
    Shadilly skrev 2010-03-16 01:07:54 följande:
    Jag äcklas av människor som vill verka öppna, fördomsfria och intelligenta genom att utmana sociala förhållningsregler av typen "knulla inte barn, för det mår de i allmänhet dåligt av både före och efter de fått hår i underlivet".Jag har ingenstans sagt att det absolut inte är möjligt att det någonstans finns ett förhållande mellan en brådmogen femtonåring och en barnslig 30-åring som är baserat på kärlek och respekt. Men det är inte hur det brukar se ut när en vuxen man sätter på en promiskuös 15-åring ett par gånger och sedan kallar henne luder. Att då börja snacka om en "tråkig och passiv bild av kvinnor" och att vi inte ska lägga oss i när vuxna män knullar småtjejer, för det är inte fult att vara kåt hade varit skrattretande om man inte sett hur de flickorna i allmänhet mår. Jag vänder i alla fall inte ryggen till och hoppas att hon njuter.
    Du har en helt sund å frisk syn på kvinnor, kul att se. Ja vissa här inne verkar tycka det e ok att ha sex med barn, vilket bara säjer en hel del om dom själva! men det e klart, vi ska ju leva i ett öppet å förstående samhälle idag! Hur i helsike kan man ursäckta en snuskig gubbe i jämförelse med henne??
    Det är ju SJUKT!!!
  • Plutteli

Jag tycker inte alls en man som kallar en 15 årig tjej för luder känns speciellt trevlig, dessutom borde han ha haft förstånd nog att låta henne vara. Jag tycker dock du behöver prata med familjerådgivning för att komma vidare i detta, det är inte hållbart att du känner som du gör, vare sig ni går isär eller fortsätter som ett par. Du vet ju dessutom inte hur dessa två gånger gick till, det behöver ju inte alls har förekommit ett övergrepp så som det var för dig. Även om vissa saker anses fel behöver det inte vara skadligt i alla sammanhang!

• Bubbis10
    Toboas skrev 2010-03-16 07:42:55 följande:
    LyckligtSlut skriver att det inte inte kan vara utnyttjande av BARN och Pregga pekar på lagen och säger att där står det unyttjande av MINDREÅRIG. Pregga - om LyckligtSlut ska läsa lagen så kan du väl åtminstone läsa ditt eget inlägg för att se att "barn" och "mindreårig" inte är samma sak.
    jag anser dock att man är barn när man är 15 år. Å som jag sa så var jag på en rättegång där en flicka på 17 år hade haft sex med en man som var äldre å då var inte ens skillnaden så stor! å JA han blev dömd för sexuellt utnyttjande av minderårig,
    å för de flesta så e en flicka på 15 år ett barn!
  • Bubbis10
    Pregga skrev 2010-03-16 07:46:24 följande:
    jag anser dock att man är barn när man är 15 år. Å som jag sa så var jag på en rättegång där en flicka på 17 år hade haft sex med en man som var äldre å då var inte ens skillnaden så stor! å JA han blev dömd för sexuellt utnyttjande av minderårig,å för de flesta så e en flicka på 15 år ett barn!
    Ska TILLÄGGA att flickan var med på det hela men hennes föräldrar anmälde!
  • Plutteli
    Pregga skrev 2010-03-16 07:46:24 följande:
    jag anser dock att man är barn när man är 15 år. Å som jag sa så var jag på en rättegång där en flicka på 17 år hade haft sex med en man som var äldre å då var inte ens skillnaden så stor! å JA han blev dömd för sexuellt utnyttjande av minderårig, å för de flesta så e en flicka på 15 år ett barn!
    Då måste de föräldrarna ha haft en sjuhelvetes tur med rätten alltså. När jag var 17 anmälde jag en lärare för sexuellt utnyttjande (han var 36 tror jag). Min anmälan strandade på förundersökningen TROTS att han borde ha dömts vare sig jag var med på det eller ej! Men de menade att de inte kunde starta upp en ordentlig utredning och åtal eftersom ingen hade varit med när det hände och ingen visste förutom han och jag om jag varit med på det eller ej... Dessutom ändrade det hela rubriceringen av brottet för att jag hann fylla 18 innan de nästan ett år efter anmälan startade förundersökningen..

Vilken skillnad det kan vara...
  • BlommyNess12
    Pregga skrev 2010-03-16 07:40:58 följande:
    Klart du gjorde så emot din mamma-det tillhör tonårsprocessen som du ännu verkar vara kvar i!
    Ja det är klart jag gjorde så säger du, därför är det smart att göra samma sak mot sina döttrar, så de gör samma sak menar du? Okidoki.
  • BlommyNess12
    Pregga skrev 2010-03-16 07:47:59 följande:
    Ska TILLÄGGA att flickan var med på det hela men hennes föräldrar anmälde!
    Helt ärligt så tror jag inte ett smack på det du skriver. Tyvärr. Man kan inte bli anmäld och dömd för att ha haft frivilligt sex med en person över 15 år.
  • Bubbis10
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 07:51:46 följande:
    Ja det är klart jag gjorde så säger du, därför är det smart att göra samma sak mot sina döttrar, så de gör samma sak menar du? Okidoki.
    Du har ju ditt eget sätt å tolka saker på ser jag, ist för att se det så som folk menar!
  • BlommyNess12
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 07:54:39 följande:
    Helt ärligt så tror jag inte ett smack på det du skriver. Tyvärr. Man kan inte bli anmäld och dömd för att ha haft frivilligt sex med en person över 15 år.
    Om det inte handlar om t.ex lärare, fritidsledare, styvföräldrar etc.
  • Bubbis10
    Plutteli skrev 2010-03-16 07:51:34 följande:
    Då måste de föräldrarna ha haft en sjuhelvetes tur med rätten alltså. När jag var 17 anmälde jag en lärare för sexuellt utnyttjande (han var 36 tror jag). Min anmälan strandade på förundersökningen TROTS att han borde ha dömts vare sig jag var med på det eller ej! Men de menade att de inte kunde starta upp en ordentlig utredning och åtal eftersom ingen hade varit med när det hände och ingen visste förutom han och jag om jag varit med på det eller ej... Dessutom ändrade det hela rubriceringen av brottet för att jag hann fylla 18 innan de nästan ett år efter anmälan startade förundersökningen..Vilken skillnad det kan vara...
    Låter helt sjukt! Men dessa 2 hade haft samlag å hon var med på det å han blev dömd! Känner en kille som pressade en tjej lite men som till slut gick med på att fotas med bar överkropp, han va då 18 år å hon 17 år. Han blev dömd för sexuellt ofredande! Tycker det e fördjävligt att din lärare kom undan för du lär knappast ha varit den första eller sista. Sicket SVIN!  det är inte klokt att det ska vara sån skillnad.
Svar på tråden Min vidriga man