• Anonym (Äcklad)

Min vidriga man

Har varit tillsammans med min man i 3 år och vi ska ha ett barn om 17v. Jag fick för en tid sen veta att min man hade en sexuell förbindelse med en väldigt ung tjej innan vi träffades och nu vill jag inte se honom längre. Hon var då 15 år och han va 30år både olagligt och vidrigt. Dom hade sex 2 gånger och träffades ytligare 2 gånger plus att han hade kontakt med henne under våran första tid tillsammans. 

Sen hade hon en sida på en sexdating sida som han tydligen inte kunde låta bli att vara inne och titta på dagligen istället för att anmäla till sida att hon va minderårig. Han påstår att han ångrar sig och att han inte ville ha nåt med henne att göra men kunde inte motså henne och att han egentligen tycker att hon är ett ungt ludder eftersom att hon hade flera än han under samma tid.

Jag vet inte hur jag ska göra, han är en go kille gentligen och tar väl hand om mig och min son som är 8 år gammal men jag känner ju med mig själv att jag inte kan leva tillsammans med en vuxen man som har haft sex med en sån ung tjej. Jag blir äcklad när han tar i mig vill inte ens se på nonom längre. Hatar mig själv för att jag har släppt in denna man i mitt liv. Jag och han hade disskuterat igenom sånt här innan vi blev tillsammans och jag förklarade för han att jag inte vill ha såna män i mitt liv då jag själv blev fruktansvärt sexutnyttjad av äldre män när jag var liten och han sa att han inte gjort sånt men nu kommer det fram ändå.

Hur vanligt är det att ni äldre män tänder på så pass unga tjejer????

• Svar på tråden Min vidriga man
  • konkelbär

... En 15-åring är ju faktiskt inte alltid ett barn rent fysisk. En del 15-åriga tjejer ser ut som 25-åringar och andra 15-åringar har inte ens fått bröst eller mens. Dessutom är det fullt lagligt att ha sex vid 15 års ålder.

Nej, jag förstår inte problemet. Hur man är och ser ut vid 15 år är så otroligt individuellt. Och vad man har för fantasier (att ligga med mycket äldre/yngre) tyder inte automatiskt på att något är fel. Absolut inte.

• konkelbär

Någon som hört talas om könsmognad? Hur ställer man det i kontrast till vårt samhälles moral?

• Astarte
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 09:45:17 följande:
    Problemet här är ju att definera barn. Är det en person under 18 år? En person under 15 år? Det verkar vara godtyckligt i den frågan. För mig är det en STOR skillnad att tända på ett barns kropp, och en tonårings kropp.
    Jag gick in i tråden med den frågan, och det verkar som att det är under 18 som gäller. . .
  • Anonym (Sant...)
    Anonym skrev 2010-03-16 09:41:26 följande:
    Det är inte vanligt att normala killar i 30 års åldern tänder på 15 åringar. Men det finns pedofiler både av män och kvinnor. Tycker även det är underligt att han säger att hon är ett luder för att hon hade fler än honom under samma tid. Vad är inte han? En horbock. Han hade både dig och henne under samma tid och du har all anledning av att vara äcklad av att han haft sex med ett barn. Han kan få fängelse för det eftersom det räknas som våldtäkt även om hon var med på det.
    Hahaha... fängelse??? Våldtäkt????
    Läs på lagen för fan innan du skriver såna dumheter!
    Sen att ni inte vet vad en pedofil är... läs på!

Om ni tycker det är sjukt att attraheras av en 15-åring, som kan vara utvecklad precis som en vuxen kvinna, då är det NI som har problem.

Var länge sen jag läste så många idiotiska inlägg.

Men hycklare finns det gott om. Ni kvinnor som tror att er man ALDRIIIIG skulle kunna tända på en tonårstjej, NI ÄR LURADE!
  • konkelbär
    Astarte skrev 2010-03-16 09:46:59 följande:
    Jag gick in i tråden med den frågan, och det verkar som att det är under 18 som gäller. . .
    Det är ju dumt, eftersom att sex är lagligt efter 15 års ålder.
  • Bubbis10
    göteborg idag skrev 2010-03-16 09:40:24 följande:
    Jag är själv en äldre man (53) och jag måste säga att bland mina jämnåriga så kan det fortfarande pratas om kvinnor, både uppskattande och nedlåtande. Det finns däremot inte att någon visar intresse för en tonåring. Däremot kan jag tycka att en kvinna som är skrämmande mycket yngre än mig kan vara väldigt attraktiv. En kvinna som är 30- är ju inte för mig men kan ändå dra blickarna till sig. Givetvis borde varje människa som känner sig attraherad av en barn försöka få psykologisk hjälp.
    Det har alltid å kommer alltid att pratas om kvinnor mellan män på alla möjliga sätt! men som du säjer, ingen du känner skulle visa ett sånt intresse för en tonåring, vilket tyder på ett friskt beteende! Kul att en man kom in å skrev om sin syn på det hela. Klart att en ung kvinna kan vara attraktiv, men det brukar ju stanna vid det om man e såå mkt äldre.
    Plutteli skrev 2010-03-16 09:42:21 följande:
    Att bara titta dör ingen av, och man vet sällan på utsidan om personen i fråga är över eller under 18... Häromdagen tittade jag på en film och hajjade till över att en av huvudpersonerna i filmen var så snygg, jag trodde han var runt 26 och av nyfikenhet tittade jag upp honom på imdb för att se om han varit med i fler filmer (han var bra skådis) och det visade sig att grabben är 19 nu och var 16 när filmen spelades in!! Men inte fan är jag pedofil för det. När jag väl visste hans ålder blev han betydligt direkt avtändande även om han fortfarande är snygg. Min sambo däremot tittar aldrig på unga tjejer eftersom han avskyr fjortismode och anser att alla under 25 är fjortisar (med mig som undantag) (han är 27 f.ö)
    Självklart får man titta, å som du själv säjer-han var snygg. MEN när du fick veta hans unga ålder så tappade du tändningen direkt! Ts man visste att flickan var 15 år!! det är skillnaden. Din man låter som en kille med frisk kvinnosyn!
  • Anonym (Sant...)
    konkelbär skrev 2010-03-16 09:45:32 följande:
    ... En 15-åring är ju faktiskt inte alltid ett barn rent fysisk. En del 15-åriga tjejer ser ut som 25-åringar och andra 15-åringar har inte ens fått bröst eller mens. Dessutom är det fullt lagligt att ha sex vid 15 års ålder.Nej, jag förstår inte problemet. Hur man är och ser ut vid 15 år är så otroligt individuellt. Och vad man har för fantasier (att ligga med mycket äldre/yngre) tyder inte automatiskt på att något är fel. Absolut inte.
    Äntligen en person som visar prov på intelligens.
  • Astarte
    konkelbär skrev 2010-03-16 09:48:03 följande:
    Det är ju dumt, eftersom att sex är lagligt efter 15 års ålder.
    Tack, blev nästan lite rädd att fler tyckte det var något fel på oss och att det är peddo-varning på min man eftersom jag var 17 när vi träffades.
  • Plutteli
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 09:45:17 följande:
    Problemet här är ju att definera barn. Är det en person under 18 år? En person under 15 år? Det verkar vara godtyckligt i den frågan. För mig är det en STOR skillnad att tända på ett barns kropp, och en tonårings kropp. I mitt fall träffade jag min sambo när jag var 15, han var 22, han fyllde 23 ett halvår efteråt. Han trodde till 100 % att jag var runt 18-19 år, och att tända på någon man tror är 18-19 när man är 22 är ju inte särskilt konstigt, eller hur? Vi träffades i ett sånt sammanhang (föreningsliv, spelade i samma teaterpjäs i en teaterförening) att åldrarna sträckte sig från ca 5 år till 70 år. Han hade ingen aning om hur gammal jag var förrän han berättade för en gemensam vän att han blivit förälskad i mig och hon berättade om min ålder. Tro mig om han blev chockad. Men ibland är kärlek starkt, och jag ser inte riktigt varför någon av oss skulle avstått varandra, vi har haft ett underbart liv tillsammans hittills och många fina år, och jag hoppas på att vi får ha lika mycket fint tillsammans för resten av livet.
    Ibland har man ju bara "oturen" att ses tidigt i livet. Hade min sambo och jag träffats när jag var 15 hade nog folk höjt på ögonbrynen då han hade varit 20 då. Men nu träffades vi när jag var 21 och han 26 och då bryr sig inte en enda om åldersskillnaden. Hans storebror och hans fru har varit ett par sedan hon var 15 och han 22 precis som ni, i början tyckte ju folk det var jätteskumt, men nu har de varit ett par i 14 år och har en son tillsammans och ingen reagerar längre på deras åldersskillnad! Och att det skulle vara nått som inte stämde mellan dem är rent ut sagt löjligt!

Jag kan dock tycka att vid stor åldersskillnad (som tex. ett par jag känner där kvinnan var 16 och mannen 33 när de träffades) kan ju en ide för att visa på att man är seriösa vara att vänta med sex och dyl, tills den yngre är över 18, så eliminerar man iaf lite av allt ogillande runt om.
  • BlommyNess12
    Pregga skrev 2010-03-16 09:43:06 följande:
    hahaha flåt men det låter lite komiskt när du berättar, asså som sagt, jag har sj en dotter på 11 år så jag kan på ett sätt förstå din mamma, hon var garanterat bara orolig för dig å ville inte att du skulle bli utnyttjad vilket många tyvärr blir! Sen när hon såg att det var seriöst å allvar, han valde ju faktiskt att bilda fam med dig. Så kände hon sig med ens tryggare. Hade min dotter kommit hem med en vuxen man om 4 år så hade jag gått bärsarkargång..hahaha det e så vi mammor funkar(för det mesta). Jag har åxå fått höra att jag e överbeskyddande. men hon e ju mitt allt ,mitt  hihi jag vet att min man skulle reagerat med att antagligen slå ihjäl mannen ifråga med...hahaha tack o lov så har min dotter trots sin mognad inte ngt intresse så för pojkar än, men det lär ju komma.....
    Jo jag KAN faktiskt förstå min mamma idag, tro det eller ej, haha. Men den stora skillnaden är att OM jag skulle få en dotter och det skulle hända mig, så skulle jag nog inte börja gapa och skrika och förbjuda det första jag gjorde. Jag skulle be om att få träffa objektet för förälskelsen, och bilda mig en egen uppfattning. Jag skulle nog gärna se att de träffades hemma hos oss mesta delen av tiden, och jag skulle vilja se till att han var vettig. Var han helt ovettig och ute efter att utnyttja min dotter skulle han ju inte ens komma till dörren och parkera sig i soffan och prata så där hade jag haft mitt svar på en gång, och hade väl antagligen blivit helt tokig då också. Men inte innan dess. För det skadar relationen mor/dotter ganska mycket.
Svar på tråden Min vidriga man