• Anonym (Äcklad)

Min vidriga man

Har varit tillsammans med min man i 3 år och vi ska ha ett barn om 17v. Jag fick för en tid sen veta att min man hade en sexuell förbindelse med en väldigt ung tjej innan vi träffades och nu vill jag inte se honom längre. Hon var då 15 år och han va 30år både olagligt och vidrigt. Dom hade sex 2 gånger och träffades ytligare 2 gånger plus att han hade kontakt med henne under våran första tid tillsammans. 

Sen hade hon en sida på en sexdating sida som han tydligen inte kunde låta bli att vara inne och titta på dagligen istället för att anmäla till sida att hon va minderårig. Han påstår att han ångrar sig och att han inte ville ha nåt med henne att göra men kunde inte motså henne och att han egentligen tycker att hon är ett ungt ludder eftersom att hon hade flera än han under samma tid.

Jag vet inte hur jag ska göra, han är en go kille gentligen och tar väl hand om mig och min son som är 8 år gammal men jag känner ju med mig själv att jag inte kan leva tillsammans med en vuxen man som har haft sex med en sån ung tjej. Jag blir äcklad när han tar i mig vill inte ens se på nonom längre. Hatar mig själv för att jag har släppt in denna man i mitt liv. Jag och han hade disskuterat igenom sånt här innan vi blev tillsammans och jag förklarade för han att jag inte vill ha såna män i mitt liv då jag själv blev fruktansvärt sexutnyttjad av äldre män när jag var liten och han sa att han inte gjort sånt men nu kommer det fram ändå.

Hur vanligt är det att ni äldre män tänder på så pass unga tjejer????

• Svar på tråden Min vidriga man
  • BlommyNess12
    Pregga skrev 2010-03-16 11:00:06 följande:
    Detta va det absolut bästa inlägget jag läst på denna tråden! Min man skulle inte heller titta åt en 15 årig flicka på ngt annat sätt än som det barn hon är! å jag är INTE naiv! Klart han kan se om ngn e vacker, men då befinner hon sig i äldre ålder än så.
    Fast barn kan också vara vackra. Jag tycker t.ex att min son är URSNYGG och jättevacker. Men jag vill såklart inte ha sex med honom. Bara för att någon är vacker betyder det inte att man vill ligga med personen.

Däremot kan det ju vara svårt, om man tror att en 15åring är 18-19 år, och man själv är 22 och blir intresserad är man ju inget äckel. Det är svårt att avgöra ålder, och har man då dessutom redan hunnit bli förälskade i varandra ser jag inget fel i det.
  • Bubbis10
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 11:04:39 följande:
    Fast barn kan också vara vackra. Jag tycker t.ex att min son är URSNYGG och jättevacker. Men jag vill såklart inte ha sex med honom. Bara för att någon är vacker betyder det inte att man vill ligga med personen.Däremot kan det ju vara svårt, om man tror att en 15åring är 18-19 år, och man själv är 22 och blir intresserad är man ju inget äckel. Det är svårt att avgöra ålder, och har man då dessutom redan hunnit bli förälskade i varandra ser jag inget fel i det.
    Nu manade jag inte vacker på det sättet utan finna ngn attraktiv, du har då ett eget sätt å tolka vad man skriver!
  • Kali B
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 11:04:39 följande:
    Fast barn kan också vara vackra. Jag tycker t.ex att min son är URSNYGG och jättevacker. Men jag vill såklart inte ha sex med honom. Bara för att någon är vacker betyder det inte att man vill ligga med personen. Däremot kan det ju vara svårt, om man tror att en 15åring är 18-19 år, och man själv är 22 och blir intresserad är man ju inget äckel. Det är svårt att avgöra ålder, och har man då dessutom redan hunnit bli förälskade i varandra ser jag inget fel i det.
    Men det är väldigt lätt att göra den bedömningen när mannen är över 30, eller hur, och det är ju det tråden handlar om, inte någon direkt gråzon.

Och som du själv skrev så är snygg inte synonymt med knulla, men detta fallet handlar det ju om en män som finner en 15 åring sexuellt attraktiv.
    Det är en väsentlig skillnad.
    Älskade Ophelia 20081025 --- Sagogryn BF 20100515
  • Bubbis10
    Kali B skrev 2010-03-16 11:08:59 följande:
    Men det är väldigt lätt att göra den bedömningen när mannen är över 30, eller hur, och det är ju det tråden handlar om, inte någon direkt gråzon.Och som du själv skrev så är snygg inte synonymt med knulla, men detta fallet handlar det ju om en män som finner en 15 åring sexuellt attraktiv.Det är en väsentlig skillnad.
    japp, exakt vad jag menade {#lang_emotions_smile}
  • Underbara ungar

Är man inte byxmyndig som 15 åring längre?

Jag är en av alla dessa som inte förstår eller orkar bry mig. När jag va 22 år träffade jag min nuvarande man, som då va 34 år. Vi har idag 3 barn och är gifta. Folk har väl höjt ett ögonbryn och undrat, men när man träffas oss så är det ingen som undrar längre.

15 åringen är kanske väldigt "vuxen" för sin ålder? Eller så har hon andra bakomliggande problem som sexuellt utnyttjande som barn??
    Man ska nog inte vara så snabb att dömma utan kanske försöka hjälpa istället?

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
  • Bubbis10
    Underbara ungar skrev 2010-03-16 11:14:47 följande:
    Är man inte byxmyndig som 15 åring längre?Jag är en av alla dessa som inte förstår eller orkar bry mig. När jag va 22 år träffade jag min nuvarande man, som då va 34 år. Vi har idag 3 barn och är gifta. Folk har väl höjt ett ögonbryn och undrat, men när man träffas oss så är det ingen som undrar längre. 15 åringen är kanske väldigt "vuxen" för sin ålder? Eller så har hon andra bakomliggande problem som sexuellt utnyttjande som barn?? Man ska nog inte vara så snabb att dömma utan kanske försöka hjälpa istället?
    Du var 22 år när du träffade din man, en jäkla skillnad från att vara 15!
  • Anonym (§ och <3)
    Anonym skrev 2010-03-16 10:27:54 följande:
    Egentligen orkar jag inte riktigt ge mig in i en lång disussion med folk som inte vet skillnad på saker och ting..  Att man som vuxen har sex med en 15-åring är inget som har med pedofili att göra. En 15-åring kan som sagt (och gör det ofta också) se väldigt vuxen ut..   En pedofil tänder på barn om du undrar. Sen skrev jag inte heller att jag tycker det är okej att en 30-årig man har sex med en 15-åring, men han har faktiskt inte förgripit sig på henne. Och vad gäller din dotter och eventuellt kladdande av en 30-årig man...  Lycka till med att veta exakt vad din dotter gör.. :) Du är oerhört naiv om du inbillar dig att det är mannen som tvingar flickan varje gång en äldre man har sex med en yngre flicka. Det är många unga flickor som frivilligt har sex med äldre män och det kan du inte göra ett dugg åt. Inte ens när det kommer till din egen dotter. Visst..  det är inte trevligt, men faktum är ändå att om tjejen är över 15 och inte blir tvingad som begår mannen inget brott. Vad menar du med ta hus i helvete? Risken är att det du eventuellt gör är ett större brott än det gubben som kladdat på din dotter gjort..
    Jag förstår att du inte vill gå in i någon diskussion. Du uttalar dig tvärtemot lagen. Det går ju inte att försvara.
    Pedofili är att ha sex med barn. Barn är under 18. Dessutom är man minderårig under 15. Har inget att göra med hur vuxen man ser ut. Inte ens nån diskussion. Står ju otvetydigt i lagboken.
    Se mitt inlägg 246.
    Att förgripa sig på någon (typ hota med kniv, brotta ner henne fastän hon skriker och gör motstånd eller vad du nu menar) är inte enda kriteriet för våldtäkt/sexuellt utnyttjande.
    Att den unge är så ung som 15 betyder i sig att hon/han inte är fullt medveten om sina egna behov och konsekvenserna. Då behövs det inget "tvång" för att vara olagligt.
    Eftersom den vuxne vet det och KAN ta ansvar (till skillnad från barnet på 15) ska ALLTID den vuxne backa. Inte rättfärdiga att utnyttja och skada den unge bara för att tillfället erbjuds. Att köpa sex är också ett brott. Även om den prostituerade "vill" och t o m tar initiativet.
    Både att ha sex med någon under 15 och/eller med en prostituerad strider emot lag, vare sig offret är initiativtagare eller inte. Det är inte alls naivt att tro att det är den vuxnes ansvar att backa. Det är självklart att tro på ett rättsamhälle med individer som funkar.
    "Lycka till med att veta exakt vad din dotter gör". Nej, det är just det. Det går inte. Därför har vi lagar och regler för vad vuxna får/inte får göra. Ett barn kan aldrig stå till svars. Men vuxna kan.
    Det går att göra och görs en hel del åt vuxna som inte respekterar lagen. Fängelse är ett sätt. Psyk ett annat.
    Och jo, som mamma eller vittne inte bara får utan BÖR man (ny lag) ingripa för att försvara ett barn mot en som utnyttjar barnet sexuellt, eller någon annan som utsätts för brott.
    Lycka till med att hävda din ståndpunkt om du kommer upp i rätten, säger jag till dig istället.
  • Bubbis10
    Anonym (§ och <3) skrev 2010-03-16 11:33:37 följande:
    Jag förstår att du inte vill gå in i någon diskussion. Du uttalar dig tvärtemot lagen. Det går ju inte att försvara.Pedofili är att ha sex med barn. Barn är under 18. Dessutom är man minderårig under 15. Har inget att göra med hur vuxen man ser ut. Inte ens nån diskussion. Står ju otvetydigt i lagboken. Se mitt inlägg 246.Att förgripa sig på någon (typ hota med kniv, brotta ner henne fastän hon skriker och gör motstånd eller vad du nu menar) är inte enda kriteriet för våldtäkt/sexuellt utnyttjande. Att den unge är så ung som 15 betyder i sig att hon/han inte är fullt medveten om sina egna behov och konsekvenserna. Då behövs det inget "tvång" för att vara olagligt. Eftersom den vuxne vet det och KAN ta ansvar (till skillnad från barnet på 15) ska ALLTID den vuxne backa. Inte rättfärdiga att utnyttja och skada den unge bara för att tillfället erbjuds. Att köpa sex är också ett brott. Även om den prostituerade "vill" och t o m tar initiativet. Både att ha sex med någon under 15 och/eller med en prostituerad strider emot lag, vare sig offret är initiativtagare eller inte. Det är inte alls naivt att tro att det är den vuxnes ansvar att backa. Det är självklart att tro på ett rättsamhälle med individer som funkar. "Lycka till med att veta exakt vad din dotter gör". Nej, det är just det. Det går inte. Därför har vi lagar och regler för vad vuxna får/inte får göra. Ett barn kan aldrig stå till svars. Men vuxna kan. Det går att göra och görs en hel del åt vuxna som inte respekterar lagen. Fängelse är ett sätt. Psyk ett annat. Och jo, som mamma eller vittne inte bara får utan BÖR man (ny lag) ingripa för att försvara ett barn mot en som utnyttjar barnet sexuellt, eller någon annan som utsätts för brott.Lycka till med att hävda din ståndpunkt om du kommer upp i rätten, säger jag till dig istället.
    Vad glad å lättad jag blir när jag läser ditt inlägg! Blev ju lite orolig ett tag när såpass många tar detta beteendet i försvar! Du är ju helt klart en pers med huvudet på skaft å påvisar en mognad som en del andra här inne saknar! Kul att det finns sådana här på Fl med, en {#lang_emotions_flower} till dig :)
  • LadyWillow

Jag tycker nog mest att TS sambos inställning till flickan är det värsta. Att han ser henne som "ett ungt luder". Då utnyttjar man ju uppenbarligen bara en ung flicka för att få sex, och bryr sig inte om henne i övrigt.

• gullican

Huruvida det är lagligt eller inte tycker jag spelar mindre roll i sammanhanget. Det finns många saker som är lagliga men för den skull inte lämpliga. Det är lagligt att sätta på en hund t ex om man känner för det men det gör ju inte det hela okej för det.

Jag ser det som så att åldersskillnad på 15 år är inte alltid något fel eller märkligt men när det handlar om att ena parten inte är vuxen så är det en enorm skillnad. En 15-årig tjej är inte vuxen hur väldigt mogen hon än är för sin ålder, man kan helt enkelt inte ha den livserfarenhet som krävs för ett vuxet agerande och tänkande. Man är mottaglig för smicker och äldre killar kan vara lockande, särskilt som de har en helt annan förmåga att få en tjej att känna sig åtråvärd och smickrad, sånt som får en tjej att bli upp över öronen förälskad och falla som en fura. man vill gärna vara vuxen och känner sig vuxen också och kommer det då en äldre killar och bekräftar att man är det, ja då är man såld.

En kille på 30 som har sex med en 15-åring är det något fel på anser jag. En normalt funtad 30-åring är så långt ifrån en 15-åring - hur mogen hon är är för sin ålder - i livsfas att det inte är möjligt att de har något gemensamt som grund till ett seriöst kärleksförhållande. En normal 30-årig man inser att en 15-åring inte är vuxen och skulle aldrig inleda en sriös relation med denna. I så fall skulle det möjligen handla om en väldigt hämmad 30-åring med låg självkänsla som behöver någon där han kan känna sig i överläge.

En normal 30-åring skulle av samma anledning inte heller ha sex med en 15-åring. Visst, man kan känna att en 15-åring är vacker och attraktiv men också inse att det fortfarande handlar om faktiskt ett barn. Har man sex med en 15-åring så menar jag att man inte tar hänsyn till annat än sin egna lust utan respekt till den unga tjejen. Man är betydligt mer världsvan och kan smickra av henne kläderna, man är medveten om det men gör det ändå utan en tanke på vilka konsekvenser det kan få för tjejen bara man får sin erövring mankan vara stolt över. Oftast i 15-årsåldern tänker man dessutom inte bara att det handlar om sex för skojs skull utan det brukar medföra en vansinnig förälskelse från 15-åringens sida. Inget som den 30-årigen hannen bryr sig om när han vill ta en 15-årig trofé och få bekräftat sin attraktionsförmåga.

Så, i mitt tycke så är man inte normal om man som 30-årig man har sex med eller inleder ett sriöst förhållande med en 15-åring. Någon form av problem med självkänsla ligger bakom eller så har man taskig människosyn och ser kvinnor/tjejer som objekt som finns för att tillfredsställa ens egna behov utan tanke på något annat.

Svar på tråden Min vidriga man