• Anonym (Äcklad)

Min vidriga man

Har varit tillsammans med min man i 3 år och vi ska ha ett barn om 17v. Jag fick för en tid sen veta att min man hade en sexuell förbindelse med en väldigt ung tjej innan vi träffades och nu vill jag inte se honom längre. Hon var då 15 år och han va 30år både olagligt och vidrigt. Dom hade sex 2 gånger och träffades ytligare 2 gånger plus att han hade kontakt med henne under våran första tid tillsammans. 

Sen hade hon en sida på en sexdating sida som han tydligen inte kunde låta bli att vara inne och titta på dagligen istället för att anmäla till sida att hon va minderårig. Han påstår att han ångrar sig och att han inte ville ha nåt med henne att göra men kunde inte motså henne och att han egentligen tycker att hon är ett ungt ludder eftersom att hon hade flera än han under samma tid.

Jag vet inte hur jag ska göra, han är en go kille gentligen och tar väl hand om mig och min son som är 8 år gammal men jag känner ju med mig själv att jag inte kan leva tillsammans med en vuxen man som har haft sex med en sån ung tjej. Jag blir äcklad när han tar i mig vill inte ens se på nonom längre. Hatar mig själv för att jag har släppt in denna man i mitt liv. Jag och han hade disskuterat igenom sånt här innan vi blev tillsammans och jag förklarade för han att jag inte vill ha såna män i mitt liv då jag själv blev fruktansvärt sexutnyttjad av äldre män när jag var liten och han sa att han inte gjort sånt men nu kommer det fram ändå.

Hur vanligt är det att ni äldre män tänder på så pass unga tjejer????

• Svar på tråden Min vidriga man
  • BlommyNess12
    Pregga skrev 2010-03-16 10:21:43 följande:
    Är man 15 år så har man ju inte ens börjar gymnasiet! Undrar om ni som tycker detta är ok, skulle resonera likadant om det gällde era egna barn?, för går man i högstadiet så är man just det-ett barn!
    Nej många börjar gymnasiet när de är 15, beror på om man fyller år på våren eller hösten.
  • Bubbis10
    Anonym skrev 2010-03-16 10:27:54 följande:
    Egentligen orkar jag inte riktigt ge mig in i en lång disussion med folk som inte vet skillnad på saker och ting..  Att man som vuxen har sex med en 15-åring är inget som har med pedofili att göra. En 15-åring kan som sagt (och gör det ofta också) se väldigt vuxen ut..   En pedofil tänder på barn om du undrar. Sen skrev jag inte heller att jag tycker det är okej att en 30-årig man har sex med en 15-åring, men han har faktiskt inte förgripit sig på henne. Och vad gäller din dotter och eventuellt kladdande av en 30-årig man...  Lycka till med att veta exakt vad din dotter gör.. :)Du är oerhört naiv om du inbillar dig att det är mannen som tvingar flickan varje gång en äldre man har sex med en yngre flicka.Det är många unga flickor som frivilligt har sex med äldre män och det kan du inte göra ett dugg åt. Inte ens när det kommer till din egen dotter.Visst..  det är inte trevligt, men faktum är ändå att om tjejen är över 15 och inte blir tvingad som begår mannen inget brott. Vad menar du med ta hus i helvete? Risken är att det du eventuellt gör är ett större brott än det gubben som kladdat på din dotter gjort..
    ja du har helt rätt i en sak, mitt brott skulle bli grövre! Å jag vet mkt väl vad pedofeli innebär, om du nu läser mitt tidigare inlägg! så ngn föreläsning om vad det handlar om behöver jag inte! vad det gäller min dotter så har vi en mkt nära relation då jag vart sj med henne i hela hennes liv, vi pratar om allt. Hon kommer ALLTID till mig när det är ngt som bekymmrar, stör eller gör henne ledsen glad å lycklig! Du kanske har svårt å se att man kan vara så nära med sina barn men det kan man. Hon säjer ibland saker som jag inte alls tycker om, MEN hon berättar ändå!  Em man på 30 år kan ju lätt tuta i en 15 åring naiv tös att han vill leva med henne å hon kanske faktiskt är kär å hoppas...men väl innanför byxorna på henne så är hon inte intressant sen längre! hur tror du flickan känner sig då? inte utnyttjad?
  • Bubbis10
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 10:33:21 följande:
    Nej många börjar gymnasiet när de är 15, beror på om man fyller år på våren eller hösten.
    Mja det stämmer ju. MEN man e långt ifrån vuxen!
  • Reglementet

Jag tycker inte att det är helt korrekt av en 30-årig man att ha sex med en 15-årig flicka. 15-åringar är ganska lättstyrda, och inte speciellt mogna. Men jag skulle inte anse att mannen var pedofil, för det är han inte. Om inte flickan ser ut som ett barn vill säga.

Men jag tycker ts ska prata med sin man, och reda ut vad han egentligen tycker.

• Anonym

Som vanligt förstår jag mig inte på folk på fl. =) Big surprise... 

För mig är det är klart att ålderskillnader inte spelar nån roll, om man är runt
    18 och blir ihop med en äldre man. Då börjar man ju iaf bli vuxen osv. 
    Om man blev ihop när man är 21 och killen/tjejen 45.. vem bryr sig? Man är ju
    vuxen och kan göra mogna val när man är 21! Det är ju där problemet ligger för mig.
    (jag vet inte riktigt vars gränsen går, det är ju väldigt olika, vissa är ju väldigt mogna väldigt tidigt och andra tar det lååång tid, men rent generellt så har jag inte träffat någon "vuxen/mogen" 15 åring än, mogen till den grad att en "lämplig" pojkvän ligger runt 30 års åldern)
    Är man 15 år är man inte vuxen. Inte alls i mina ögon. Jag var defenitivt inte vuxen vid den åldern.. hur mycket jag kan trodde och tyckte det. =)
    När man är 15 år går man i 9:an! Om man nu går i nian och blir ihop med en äldre kille tycker inte jag 30 eller över är en lämplig ålder. Mest pga av att jag inte skulle förstå vad en vuxen man vill med en ung flicka?! Vad har de gemensamt?  

• Anonym

Minderårig är man tills man är 15. Olagligt att ha sex med en som är under.
    Underårig är man tills man är 18. Olagligt att en äldre har sex med en under 18.
    Det finns väl skäl till att de här lagarna finns. Risken är för stor att den unge tar skada.
    Så det råder väl inga som helst definitionsproblem.
    Äldre som har sex med en under 15 är pedofil. Äldre som har sex med en under 18 är hänsynslös.
    En sexuell relation mellan en äldre och en så pass ung person kan aldrig bli jämlik även om den yngre skulle vara den drivande (självdestruktiv).
    Det är bara äldre med svag position i samhället, socialt eller en psykisk störning som tar ut sitt eget behov av överläge i en sådan relation med en yngre partner.
    För OM det nu den äldre verkligen SKULLE känna kärlek, respekt och hänsyn till den yngres person och inte bara vara ute efter dens ålder. Då skulle den äldre visa omdömet att vänta med att ha en sexuell intim relation tills den yngre är mogen för det. En åldersskillnad på 15 år är enorm när den yngre bara är 15, men kanske lite mindre katastrofal om den yngre är 30.
    Först vid 25 - 30 har man tillräckligt med skinn på näsan för att vara någolunda säker på sina egna behov och kunna hävda dem, även i en ojämlik relation.
    Men jämlikhet och hänsyn är knappast i den äldres intresse om han/hon är ihop med en så pass ung person. Snarare ett patologiskt behov av att vara i överläge. Det är egoistiskt att vara ihop med en person bara för att den är i underlägsen, formbar och foglig ålder. Att utnyttja en yngre persons kanske patologiska behov att tas om hand.
    Att blanda in sex i en sådan föräldra-barn-relation är skadligt för relationen och individernas personliga utveckling på sikt. Särskilt för den yngre som inte är "klar med sig själv".
    Nej, normalisera inte det här med att "alla män skulle". Det är han som behöver uppsöka psykolog eller på annat sätt skaffa sundare värderingar istället för att kalla henne för luder (!).Alla män är INTE äckel! Sluta sprida och rättfärdiga den myten.
    Jag skulle få allvarliga tvivel på min mans människosyn och förmåga att älska (respektfullt med hjärtat) om han hade gjort något liknande.

• Kali B
    Anonym skrev 2010-03-16 10:52:26 följande:
    Minderårig är man tills man är 15. Olagligt att ha sex med en som är under. Underårig är man tills man är 18. Olagligt att en äldre har sex med en under 18. Det finns väl skäl till att de här lagarna finns. Risken är för stor att den unge tar skada. Så det råder väl inga som helst definitionsproblem. Äldre som har sex med en under 15 är pedofil. Äldre som har sex med en under 18 är hänsynslös. En sexuell relation mellan en äldre och en så pass ung person kan aldrig bli jämlik även om den yngre skulle vara den drivande (självdestruktiv). Det är bara äldre med svag position i samhället, socialt eller en psykisk störning som tar ut sitt eget behov av överläge i en sådan relation med en yngre partner. För OM det nu den äldre verkligen SKULLE känna kärlek, respekt och hänsyn till den yngres person och inte bara vara ute efter dens ålder. Då skulle den äldre visa omdömet att vänta med att ha en sexuell intim relation tills den yngre är mogen för det. En åldersskillnad på 15 år är enorm när den yngre bara är 15, men kanske lite mindre katastrofal om den yngre är 30. Först vid 25 - 30 har man tillräckligt med skinn på näsan för att vara någolunda säker på sina egna behov och kunna hävda dem, även i en ojämlik relation. Men jämlikhet och hänsyn är knappast i den äldres intresse om han/hon är ihop med en så pass ung person. Snarare ett patologiskt behov av att vara i överläge. Det är egoistiskt att vara ihop med en person bara för att den är i underlägsen, formbar och foglig ålder. Att utnyttja en yngre persons kanske patologiska behov att tas om hand. Att blanda in sex i en sådan föräldra-barn-relation är skadligt för relationen och individernas personliga utveckling på sikt. Särskilt för den yngre som inte är "klar med sig själv". Nej, normalisera inte det här med att "alla män skulle". Det är han som behöver uppsöka psykolog eller på annat sätt skaffa sundare värderingar istället för att kalla henne för luder (!).Alla män är INTE äckel! Sluta sprida och rättfärdiga den myten. Jag skulle få allvarliga tvivel på min mans människosyn och förmåga att älska (respektfullt med hjärtat) om han hade gjort något liknande.
    Jag håller med, och tycker därför att det är otroligt klantigt som någon anonym skrev att alla män, din också, kollar in en tonåringar på 15 år.
    Det är långt ifrån alla män som finner en tonåring attraktiv, av naturliga skäl. Är man själv vuxen, såsom mig själv, finns det inte mycket gemensamt eller attraktivt hos en tonåring.

Det är i huvudsak inte ålderskillnaden som är problemet, det handlar om att flickan var 15 år och i underläge pga sin ålder.
    Älskade Ophelia 20081025 --- Sagogryn BF 20100515
  • Bubbis10
    Minderårig är man tills man är 15. Olagligt att ha sex med en som är under.Underårig är man tills man är 18. Olagligt att en äldre har sex med en under 18.Det finns väl skäl till att de här lagarna finns. Risken är för stor att den unge tar skada.Så det råder väl inga som helst definitionsproblem. Äldre som har sex med en under 15 är pedofil. Äldre som har sex med en under 18 är hänsynslös. En sexuell relation mellan en äldre och en så pass ung person kan aldrig bli jämlik även om den yngre skulle vara den drivande (självdestruktiv). Det är bara äldre med svag position i samhället, socialt eller en psykisk störning som tar ut sitt eget behov av överläge i en sådan relation med en yngre partner. För OM det nu den äldre verkligen SKULLE känna kärlek, respekt och hänsyn till den yngres person och inte bara vara ute efter dens ålder. Då skulle den äldre visa omdömet att vänta med att ha en sexuell intim relation tills den yngre är mogen för det. En åldersskillnad på 15 år är enorm när den yngre bara är 15, men kanske lite mindre katastrofal om den yngre är 30. Först vid 25 - 30 har man tillräckligt med skinn på näsan för att vara någolunda säker på sina egna behov och kunna hävda dem, även i en ojämlik relation. Men jämlikhet och hänsyn är knappast i den äldres intresse om han/hon är ihop med en så pass ung person. Snarare ett patologiskt behov av att vara i överläge. Det är egoistiskt att vara ihop med en person bara för att den är i underlägsen, formbar och foglig ålder. Att utnyttja en yngre persons kanske patologiska behov att tas om hand. Att blanda in sex i en sådan föräldra-barn-relation är skadligt för relationen och individernas personliga utveckling på sikt. Särskilt för den yngre som inte är "klar med sig själv". Nej, normalisera inte det här med att "alla män skulle". Det är han som behöver uppsöka psykolog eller på annat sätt skaffa sundare värderingar istället för att kalla henne för luder (!).Alla män är INTE äckel! Sluta sprida och rättfärdiga den myten. Jag skulle få allvarliga tvivel på min mans människosyn och förmåga att älska (respektfullt med hjärtat) om han hade gjort något liknande.
    Detta va det absolut bästa inlägget jag läst på denna tråden! Min man skulle inte heller titta åt en 15 årig flicka på ngt annat sätt än som det barn hon är! å jag är INTE naiv! Klart han kan se om ngn e vacker, men då befinner hon sig i äldre ålder än så.
  • BlommyNess12
    Minderårig är man tills man är 15. Olagligt att ha sex med en som är under.Underårig är man tills man är 18. Olagligt att en äldre har sex med en under 18.Det finns väl skäl till att de här lagarna finns. Risken är för stor att den unge tar skada.Så det råder väl inga som helst definitionsproblem. Äldre som har sex med en under 15 är pedofil. Äldre som har sex med en under 18 är hänsynslös. En sexuell relation mellan en äldre och en så pass ung person kan aldrig bli jämlik även om den yngre skulle vara den drivande (självdestruktiv). Det är bara äldre med svag position i samhället, socialt eller en psykisk störning som tar ut sitt eget behov av överläge i en sådan relation med en yngre partner. För OM det nu den äldre verkligen SKULLE känna kärlek, respekt och hänsyn till den yngres person och inte bara vara ute efter dens ålder. Då skulle den äldre visa omdömet att vänta med att ha en sexuell intim relation tills den yngre är mogen för det. En åldersskillnad på 15 år är enorm när den yngre bara är 15, men kanske lite mindre katastrofal om den yngre är 30. Först vid 25 - 30 har man tillräckligt med skinn på näsan för att vara någolunda säker på sina egna behov och kunna hävda dem, även i en ojämlik relation. Men jämlikhet och hänsyn är knappast i den äldres intresse om han/hon är ihop med en så pass ung person. Snarare ett patologiskt behov av att vara i överläge. Det är egoistiskt att vara ihop med en person bara för att den är i underlägsen, formbar och foglig ålder. Att utnyttja en yngre persons kanske patologiska behov att tas om hand. Att blanda in sex i en sådan föräldra-barn-relation är skadligt för relationen och individernas personliga utveckling på sikt. Särskilt för den yngre som inte är "klar med sig själv". Nej, normalisera inte det här med att "alla män skulle". Det är han som behöver uppsöka psykolog eller på annat sätt skaffa sundare värderingar istället för att kalla henne för luder (!).Alla män är INTE äckel! Sluta sprida och rättfärdiga den myten. Jag skulle få allvarliga tvivel på min mans människosyn och förmåga att älska (respektfullt med hjärtat) om han hade gjort något liknande.
    Det är inte olagligt att ha sex med någon under 18 bara för att man är över 18. Det gäller endast lärare, fritidsledare, styvföräldrar, föreningsledare osv.
  • Bubbis10
    Kali B skrev 2010-03-16 10:58:56 följande:
    Jag håller med, och tycker därför att det är otroligt klantigt som någon anonym skrev att alla män, din också, kollar in en tonåringar på 15 år. Det är långt ifrån alla män som finner en tonåring attraktiv, av naturliga skäl. Är man själv vuxen, såsom mig själv, finns det inte mycket gemensamt eller attraktivt hos en tonåring. Det är i huvudsak inte ålderskillnaden som är problemet, det handlar om att flickan var 15 år och i underläge pga sin ålder.
    haha jaa enl anonym så skulle min man på 41 år vara likadan, å det visste tydligen anonym bättre än mig som levt med han i ett par års tid! Alla män är inte svin, det finns bra åxå.
Svar på tråden Min vidriga man