• Anonym (Äcklad)

Min vidriga man

Har varit tillsammans med min man i 3 år och vi ska ha ett barn om 17v. Jag fick för en tid sen veta att min man hade en sexuell förbindelse med en väldigt ung tjej innan vi träffades och nu vill jag inte se honom längre. Hon var då 15 år och han va 30år både olagligt och vidrigt. Dom hade sex 2 gånger och träffades ytligare 2 gånger plus att han hade kontakt med henne under våran första tid tillsammans. 

Sen hade hon en sida på en sexdating sida som han tydligen inte kunde låta bli att vara inne och titta på dagligen istället för att anmäla till sida att hon va minderårig. Han påstår att han ångrar sig och att han inte ville ha nåt med henne att göra men kunde inte motså henne och att han egentligen tycker att hon är ett ungt ludder eftersom att hon hade flera än han under samma tid.

Jag vet inte hur jag ska göra, han är en go kille gentligen och tar väl hand om mig och min son som är 8 år gammal men jag känner ju med mig själv att jag inte kan leva tillsammans med en vuxen man som har haft sex med en sån ung tjej. Jag blir äcklad när han tar i mig vill inte ens se på nonom längre. Hatar mig själv för att jag har släppt in denna man i mitt liv. Jag och han hade disskuterat igenom sånt här innan vi blev tillsammans och jag förklarade för han att jag inte vill ha såna män i mitt liv då jag själv blev fruktansvärt sexutnyttjad av äldre män när jag var liten och han sa att han inte gjort sånt men nu kommer det fram ändå.

Hur vanligt är det att ni äldre män tänder på så pass unga tjejer????

• Svar på tråden Min vidriga man
  • BlommyNess12
    Pregga skrev 2010-03-16 08:25:10 följande:
    haha att anmäla ngn för att gett en cigg kanske e å ta i även för mig. men polisen gjorde inget då? fast du var minderårig?? låter så konstigt när jag ser på mina egna erfarenheter....
    Ja lite att ta i va :P
    Men nej, de gjorde ingenting, de kunde inte göra något eftersom de inte hade något stöd i lagen. De kunde inte hämta hem mig till min mor, eftersom jag redan var hemma (när jag hade flyttat), jag hade ju bytt adress.
  • Bubbis10
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 09:31:32 följande:
    Ok, men det e klart att står du redan skriven ngn annanstans så kan jag förstå att hon inte hade så mkt att säja till om. haha ja det med att anmäla ngn för en cigg typ...det va å ta i överkant även för mig :)
  • BlommyNess12
    Pregga skrev 2010-03-16 09:35:39 följande:
    Ok, men det e klart att står du redan skriven ngn annanstans så kan jag förstå att hon inte hade så mkt att säja till om. haha ja det med att anmäla ngn för en cigg typ...det va å ta i överkant även för mig :)
    Ja, hon var ganska förbannad, och hade iallafall på den tiden en tendens att totalt överreagera, hon greppade efter halmstrån för att försöka få kontroll över situationen just då, eftersom inget olagligt hade inträffatoch hon inte fick något stöd av sociala så var hon ju tvungen att dra till med det enda kort hon hade, Cigaretten med stort C ;)

Men allt blev ju bra tillslut mellan henne och mig, när vi fick barn lugnade hon ner sig och blev tillfreds med hela situationen. Men åren innan dess var rätt krystade och jobbiga.
  • göteborg idag

Jag är själv en äldre man (53) och jag måste säga att bland mina jämnåriga så kan det fortfarande pratas om kvinnor, både uppskattande och nedlåtande. Det finns däremot inte att någon visar intresse för en tonåring. Däremot kan jag tycka att en kvinna som är skrämmande mycket yngre än mig kan vara väldigt attraktiv. En kvinna som är 30- är ju inte för mig men kan ändå dra blickarna till sig. Givetvis borde varje människa som känner sig attraherad av en barn försöka få psykologisk hjälp.

• Anonym

Det är inte vanligt att normala killar i 30 års åldern tänder på 15 åringar. Men det finns pedofiler både av män och kvinnor. Tycker även det är underligt att han säger att hon är ett luder för att hon hade fler än honom under samma tid. Vad är inte han? En horbock. Han hade både dig och henne under samma tid och du har all anledning av att vara äcklad av att han haft sex med ett barn. Han kan få fängelse för det eftersom det räknas som våldtäkt även om hon var med på det.

• Plutteli
    Pregga skrev 2010-03-16 09:10:40 följande:
    *skratt* nej jag har inga som helst problem med mig sj :) är mkt lycklig med min tillvaro tack  Men med tanke på ditt aggressiva tilltal så mår du nog inte så bra själv! Min man tittar på unga flickor säjer du? asg...å det vet du för enl dig så är alla män likadana utan undantag? Klart att min man ser om det kommer en snygg kvinna, han e ju inte blind å jag tvingar han inte att gå med skygglappar :) Lika mkt som jag ser att en annan man kan se bra ut! MEN nu pratar jag om vuxna människor! Min man är 41 år å skulle aldrig titta på en 15 årig flicka, å skulle han se ngn annan man flörta med en så ug tjej å mannen ifråga  e vuxen så hade han reagerat som en normal man gör! Han skulle ifrågasätta vad fan han håller på med!! jag känner mig varken gammal eller ful å är inget av det Jag är mkt lycklig ska du veta, men du verkar inte må så bra själv.....
    Att bara titta dör ingen av, och man vet sällan på utsidan om personen i fråga är över eller under 18... Häromdagen tittade jag på en film och hajjade till över att en av huvudpersonerna i filmen var så snygg, jag trodde han var runt 26 och av nyfikenhet tittade jag upp honom på imdb för att se om han varit med i fler filmer (han var bra skådis) och det visade sig att grabben är 19 nu och var 16 när filmen spelades in!! Men inte fan är jag pedofil för det. När jag väl visste hans ålder blev han betydligt direkt avtändande även om han fortfarande är snygg. Min sambo däremot tittar aldrig på unga tjejer eftersom han avskyr fjortismode och anser att alla under 25 är fjortisar (med mig som undantag) (han är 27 f.ö)
  • konkelbär

Gud så jobbigt att behöva vara så svartsjuk. Varför känner du dig så hotad, och vad spelar det för roll vad han HAR gjort? Det viktiga är väl vad han gör NU?

• Bubbis10
    BlommyNess12 skrev 2010-03-16 09:38:24 följande:
    Ja, hon var ganska förbannad, och hade iallafall på den tiden en tendens att totalt överreagera, hon greppade efter halmstrån för att försöka få kontroll över situationen just då, eftersom inget olagligt hade inträffatoch hon inte fick något stöd av sociala så var hon ju tvungen att dra till med det enda kort hon hade, Cigaretten med stort C ;)Men allt blev ju bra tillslut mellan henne och mig, när vi fick barn lugnade hon ner sig och blev tillfreds med hela situationen. Men åren innan dess var rätt krystade och jobbiga.
    hahaha flåt men det låter lite komiskt när du berättar, asså som sagt, jag har sj en dotter på 11 år så jag kan på ett sätt förstå din mamma, hon var garanterat bara orolig för dig å ville inte att du skulle bli utnyttjad vilket många tyvärr blir! Sen när hon såg att det var seriöst å allvar, han valde ju faktiskt att bilda fam med dig. Så kände hon sig med ens tryggare. Hade min dotter kommit hem med en vuxen man om 4 år så hade jag gått bärsarkargång..hahaha det e så vi mammor funkar(för det mesta). Jag har åxå fått höra att jag e överbeskyddande. men hon e ju mitt allt ,mitt {#lang_emotions_heart} hihi jag vet att min man skulle reagerat med att antagligen slå ihjäl mannen ifråga med...hahaha tack o lov så har min dotter trots sin mognad inte ngt intresse så för pojkar än, men det lär ju komma.....
  • Astarte
    Shadilly skrev 2010-03-16 08:48:25 följande:
    och jag tycker som sagt att man ska utgå ifrån att det är något fel eftersom det endast är i undantagsfall det inte är det.
    Ser nu att du har skrivit ganska växelvis om 15 och 17-åringar. Du får väl utgå från att det är något fel på oss om du vill. Trist, men skit samma. . .
  • BlommyNess12
    göteborg idag skrev 2010-03-16 09:40:24 följande:
    Jag är själv en äldre man (53) och jag måste säga att bland mina jämnåriga så kan det fortfarande pratas om kvinnor, både uppskattande och nedlåtande. Det finns däremot inte att någon visar intresse för en tonåring. Däremot kan jag tycka att en kvinna som är skrämmande mycket yngre än mig kan vara väldigt attraktiv. En kvinna som är 30- är ju inte för mig men kan ändå dra blickarna till sig. Givetvis borde varje människa som känner sig attraherad av en barn försöka få psykologisk hjälp.
    Problemet här är ju att definera barn. Är det en person under 18 år? En person under 15 år? Det verkar vara godtyckligt i den frågan. För mig är det en STOR skillnad att tända på ett barns kropp, och en tonårings kropp.

I mitt fall träffade jag min sambo när jag var 15, han var 22, han fyllde 23 ett halvår efteråt. Han trodde till 100 % att jag var runt 18-19 år, och att tända på någon man tror är 18-19 när man är 22 är ju inte särskilt konstigt, eller hur?
    Vi träffades i ett sånt sammanhang (föreningsliv, spelade i samma teaterpjäs i en teaterförening) att åldrarna sträckte sig från ca 5 år till 70 år. Han hade ingen aning om hur gammal jag var förrän han berättade för en gemensam vän att han blivit förälskad i mig och hon berättade om min ålder. Tro mig om han blev chockad. Men ibland är kärlek starkt, och jag ser inte riktigt varför någon av oss skulle avstått varandra, vi har haft ett underbart liv tillsammans hittills och många fina år, och jag hoppas på att vi får ha lika mycket fint tillsammans för resten av livet.
Svar på tråden Min vidriga man