• Blå Flygare

Tygblöjetråden 24

Det här är tråden för oss som använder tygblöjor, vill använda tygblöjor eller bara är nyfikna på tygblöjor.
    Alla frågor är välkomna!

Tråden är dock längre än ditt bredband, så det är OK att fråga utan att ha läst hela tråden först.

För att du som är nykomling inte ska känna dig utanför i diskussionerna har vi en förklaring till vad som menas med de olika benämningarna på tygblöjorna och materialen samt hur de används i trådens första inlägg.

Dit kommer du om du klickar på den lilla symbolen
    ...längst till vänster vid sidnumren.

Där finns också vår länklista som tar dig till tips och tricks med blöjanknytning, recensioner och betygssättning av modellerna, butiker där du kan köpa blöjor, mönster till blöjor att sy själv m.m.

Förkortningsförvirring? Här är en lathund för våra vanligaste förkortningar:

AIO=All-in-one * BBh=Baby Beehinds * Bbs=Blueberrys BG=Bum Genious

BH=Baby Heaven * Bhr=Bum Hugger * BM=Bambino Mio * FB=Fuzzi Bunz

GAD=Green Acre Designs * HH=Happy Heinys * HeH=Hemp Hour * IV=Imse Vimse

MA=Magic Alls * MOE=Mother Of Eden * MT=Mommys Touch * PP=Pea Pods

SWB=Swaddlebees * WO=Wonderoos

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49335180.html

• Svar på tråden Tygblöjetråden 24
  • Ekorrfamiljen

Äsch, hittar ingen bild. Jag får ta ett foto av min egen sen och visa.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • IVFmamma

Ni som använder tygisar på natten, vad använder ni för varianter och byter ni dem på natten?

• johlinn

Bejbi - jag stoppar en bg med 1 stort inlägg, 1 nyfödingsinlägg och en bambubooster i bambufrotté. Eller en IV-aio. Det räcker hela natten. MEN - den behöver bytas på morgonen, börjar han krypa omkring en stund på morgonen börjar det komma mer kiss än blöjan tål

• yrväder
    IVFmamma skrev 2010-09-21 15:23:11 följande:

Ni som använder tygisar på natten, vad använder ni för varianter och byter ni dem på natten?

Syrrans flicka (1.4år) har mina hemsydda AI2. Är ett pulskal med en snap-in i 3 lager som viks på mitten så totalt blir det 6 lager varav 2 är microfiber och 4 är bambu. Byts inte på natten och är oftast inte genomblöt på morgonen om hon hinner potta henne i tid. Men då kommer det rejält med kiss i pottan.
  • IVFmamma
    johlinn skrev 2010-09-21 16:30:07 följande:
    Bejbi - jag stoppar en bg med 1 stort inlägg, 1 nyfödingsinlägg och en bambubooster i bambufrotté. Eller en IV-aio. Det räcker hela natten. MEN - den behöver bytas på morgonen, börjar han krypa omkring en stund på morgonen börjar det komma mer kiss än blöjan tål
    Har du nått extra inlägg i dina AIO?
  • johlinn
    IVFmamma skrev 2010-09-21 20:29:39 följande:
    Har du nått extra inlägg i dina AIO?
    nej!
  • emindy
    fröken sol skrev 2010-09-17 14:54:55 följande:
    hejsan jag kör tygblöjor, vikisar och är väldigt nöjd, men jag skulle vilja ha ngt att lägga dom i när man är iväg. hur gör ni då eller kör ni engångs? jag tycker det känns trist att behöva köra engångs. just nu kör jag i vanlig plastpåse, men det känns så onödigt. skulle vilja ha en plastgympapåse typom ni fattar. men det kanske finns ngt för ändamålet...
    vi har en stor pul-påse men skulle egentligen behöva två till nu när lillan börjat på dagis så man får hem varje dag... JA! Jag får tygblöjeshoppa!!
    Det har känts värt det eftersom det annars gick så himla många plastpåsar hela tiden, vi som annars har tygkassar på affären och så.
  • IVFmamma

Jag vill så gärna försöka med ullbyxor på mina barn men jag tycker att kläderna blir fuktiga direkt de har kissat.
    Är det så för er oxå? Eller vad gör jag för fel? De är självklart ullkurade men jag känner direkt på rumpan när de har kissat

Svar på tråden Tygblöjetråden 24