• Blå Flygare

Tygblöjetråden 24

Det här är tråden för oss som använder tygblöjor, vill använda tygblöjor eller bara är nyfikna på tygblöjor.
    Alla frågor är välkomna!

Tråden är dock längre än ditt bredband, så det är OK att fråga utan att ha läst hela tråden först.

För att du som är nykomling inte ska känna dig utanför i diskussionerna har vi en förklaring till vad som menas med de olika benämningarna på tygblöjorna och materialen samt hur de används i trådens första inlägg.

Dit kommer du om du klickar på den lilla symbolen
    ...längst till vänster vid sidnumren.

Där finns också vår länklista som tar dig till tips och tricks med blöjanknytning, recensioner och betygssättning av modellerna, butiker där du kan köpa blöjor, mönster till blöjor att sy själv m.m.

Förkortningsförvirring? Här är en lathund för våra vanligaste förkortningar:

AIO=All-in-one * BBh=Baby Beehinds * Bbs=Blueberrys BG=Bum Genious

BH=Baby Heaven * Bhr=Bum Hugger * BM=Bambino Mio * FB=Fuzzi Bunz

GAD=Green Acre Designs * HH=Happy Heinys * HeH=Hemp Hour * IV=Imse Vimse

MA=Magic Alls * MOE=Mother Of Eden * MT=Mommys Touch * PP=Pea Pods

SWB=Swaddlebees * WO=Wonderoos

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49335180.html

• Svar på tråden Tygblöjetråden 24
  • IDA2009

Jag har funderingar kring nattblöjor. Vi har ull utanpå limpvikt bambuumed mirakeltrasa i fleece"tub" och det håller men limpan hålls inte på plats av byxan. Har kollat på formsydda...främst Bamboozles nya "stretch"...men vad jag förstår finns den inte att köpa i sverige och utomlands får dom inte skicka till annat land? Vet någon något om hur man kan gå till väga för att köpa en bamboozle? Vill så gärna prova! Tacksam för svar! /IDA

• Tygtiiger
    IDA2009 skrev 2010-12-05 11:59:50 följande:
    Jag har funderingar kring nattblöjor. Vi har ull utanpå limpvikt bambuumed mirakeltrasa i fleece"tub" och det håller men limpan hålls inte på plats av byxan. Har kollat på formsydda...främst Bamboozles nya "stretch"...men vad jag förstår finns den inte att köpa i sverige och utomlands får dom inte skicka till annat land? Vet någon något om hur man kan gå till väga för att köpa en bamboozle? Vill så gärna prova! Tacksam för svar! /IDA
    www.babykind.co.uk skickar till sverige så länge som det inte är Mothereases produkter. Snabba och trevliga är de också.
    Krupke, we've got problems of our own!
  • Krake

En påminnelse: om ni har besök av andra föräldrar hemma och de lånar ert skötbord, glöm inte att säga att ni använder tygisar! Jag fiskade just upp resterna av en pampers ur tvättmaskinen...

Moster, inte monster.
  • IDA2009

Jag trodde oxå det, jag har spanat på dom ett par veckor. Men nu står det i liten text längst ner på beställningssidan att dom inte får skicka utanför uk....så tråkigt asså!

• Ekorrfamiljen
    IDA2009 skrev 2010-12-05 12:55:30 följande:
    Jag trodde oxå det, jag har spanat på dom ett par veckor. Men nu står det i liten text längst ner på beställningssidan att dom inte får skicka utanför uk....så tråkigt asså!
    Jag köpte BG Flips från babipur.co.uk och det var inga problem, trots att det stod att de inte skickar utanför UK!
    Krake skrev 2010-12-05 12:04:59 följande:
    En påminnelse: om ni har besök av andra föräldrar hemma och de lånar ert skötbord, glöm inte att säga att ni använder tygisar! Jag fiskade just upp resterna av en pampers ur tvättmaskinen...
    Hahaha! Najjs!
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Tygtiiger
    IDA2009 skrev 2010-12-05 12:55:30 följande:
    Är du säker? Jag gick in på deras fraktsida och där står det "We are happy to deliver to the rest of Europe"

http://www.babykind.co.uk/postageanddelivery.htm#posteu

Vissa märken får de bara leverera inom UK dock. Prova! välj att betala mot faktura så riskerar du inga pengar. Eller mejla dem och fråga!
  • Tygtiiger

Provbeställde och såg nu att de bara kan skicka tots bots inom UK. Fast jag hade provat ändå, jag har faktiskt köpt motherease wraps från dem och då blundade de och skickade dem till Sverige ändå

• annikamamman

Beställde Allt i ettisar från Imse Vimse i fredags och fick dem med posten idag. Snacka om snabb leverans. Och fick en flaska massageolja för att jag handlade över 500 kr. Skrattande Nu skall det testas om blöjan håller för en 2,5 åring. Fast jag misstännker att han funderar på att bli blöjfri nu när mamman äntligen investerat i nya nattblöjor.

• Ekorrfamiljen
    annikamamman skrev 2010-12-06 14:22:52 följande:
    Beställde Allt i ettisar från Imse Vimse i fredags och fick dem med posten idag. Snacka om snabb leverans. Och fick en flaska massageolja för att jag handlade över 500 kr. Skrattande Nu skall det testas om blöjan håller för en 2,5 åring. Fast jag misstännker att han funderar på att bli blöjfri nu när mamman äntligen investerat i nya nattblöjor.
    *gillar* Jag bor ju så att jag kan åka direkt till deras lager och shoppa. Det är lyx för en tygblöjegillande mamma.
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • emindy

Våra BumGenious börjar sjunga på sista versen... En efter en lägger resåren av och jag såg på några av dem att lamineringen nötts bort.

Lite besviken är jag för att en del av dem är nyköpta och det här är alltså bara första barnet
    Men framför allt funderar jag på om jag måste köpa nya dagisblöjor (för hemma har vi vikisar) och i så fall vilka?

Jag är sugen på BG flips sedan tidigare men har de lika dålig hållbarhet som pocketarna vete tusan om jag vill lägga ner de pengarna...

Svar på tråden Tygblöjetråden 24