• Blå Flygare

Tygblöjetråden 24

Det här är tråden för oss som använder tygblöjor, vill använda tygblöjor eller bara är nyfikna på tygblöjor.
    Alla frågor är välkomna!

Tråden är dock längre än ditt bredband, så det är OK att fråga utan att ha läst hela tråden först.

För att du som är nykomling inte ska känna dig utanför i diskussionerna har vi en förklaring till vad som menas med de olika benämningarna på tygblöjorna och materialen samt hur de används i trådens första inlägg.

Dit kommer du om du klickar på den lilla symbolen
    ...längst till vänster vid sidnumren.

Där finns också vår länklista som tar dig till tips och tricks med blöjanknytning, recensioner och betygssättning av modellerna, butiker där du kan köpa blöjor, mönster till blöjor att sy själv m.m.

Förkortningsförvirring? Här är en lathund för våra vanligaste förkortningar:

AIO=All-in-one * BBh=Baby Beehinds * Bbs=Blueberrys BG=Bum Genious

BH=Baby Heaven * Bhr=Bum Hugger * BM=Bambino Mio * FB=Fuzzi Bunz

GAD=Green Acre Designs * HH=Happy Heinys * HeH=Hemp Hour * IV=Imse Vimse

MA=Magic Alls * MOE=Mother Of Eden * MT=Mommys Touch * PP=Pea Pods

SWB=Swaddlebees * WO=Wonderoos

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49335180.html

• Svar på tråden Tygblöjetråden 24
  • Mamsie

Bokmärker tråden! 
    'vinkar till Myran'  

~ d/f♀nov-85, ♂apr-87, ♀nov-88, ♂jun-06 | + Julklapp ♂ i magen! ~
  • madebyinferno001

Precis lärt mig sticka och är jättestolt över de två paren ullbyxor jag fått ihop på bara en vecka blir nog några till stora lilla tösen så fort jag fått fatt i mera ullgarn... Någon som kan rekomendera bra, billigt & via internet??

• gedansk

hej

jag ska köpa pocketblöjor men vilka inlägg ska man ha? den som jag ska köpa blöjorna av har microfiberinlägg som hon säljer för 15kr/st kan dessa vara bra?

• johlinn

gedansk - ja, jag använder bara microfiberinlägg till mina pocketblöjor. De varierar i uppsugningsförmåga, men är i princip alltid bra om de inte blivit igentäppta.

• annikamamman

Nu har vi testat Imses AIO som nattblöja till vår 2,5åring och de funkar hur bra som helst. Köpte största storleken och de sitter som en smäck. Gillar att de torkar ovanligt fort för att vara en AIO. Men gillar inte att det är fleece på ena sidan men det kan man ju välja att inte ha närmast rumpan. Sonen gillar skarpt att det är djur på dem och vi kallar dem "Elefantbrallorna"   Skrattande    http://www.imsevimse.se/shop.pab?category=562|73&id=8354.

• Svampp

annikamamman: Lät min lilla leka med sina mönstrade Imse idag för första gången och hon verkade oxå uppskatta djuren :D

• madde10

Ville bara berätta att jag var på BVC igår och dom blev lite förvånade när dom såg att jag använde tygisar till Milo. Sköterskan berättade att det var VÄLDIGT ovanligt och läkaren sa att det var den första hon sett med tygisar Skrattande. Nog har jag förstått att många använder engångs, men jag kände mig lite snopen. Tungan ute

• Ekorrfamiljen
    madde10 skrev 2010-12-16 09:31:47 följande:
    Ville bara berätta att jag var på BVC igår och dom blev lite förvånade när dom såg att jag använde tygisar till Milo. Sköterskan berättade att det var VÄLDIGT ovanligt och läkaren sa att det var den första hon sett med tygisar Skrattande. Nog har jag förstått att många använder engångs, men jag kände mig lite snopen. Tungan ute
    Vår bvc-sköterska säger att hon blir så glad när hon ser barnens blöjor, de ser ut som små karameller i alla regnbågens färger!
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Loreena

Ni andra som använder tygisar, får ni med sambon på tåget?
    Jag använder tygisar på vår son och det tycker min sambo är jättebra, men när han byter blöja så sätter han alltid på sonen en engångs!

• Ronjas mamma
    Loreena skrev 2010-12-16 13:17:47 följande:
    Ni andra som använder tygisar, får ni med sambon på tåget?
    Jag använder tygisar på vår son och det tycker min sambo är jättebra, men när han byter blöja så sätter han alltid på sonen en engångs!
    Har ni vikisar? det brukar fungera bäst hos männen om det är aio eller pocket min man blev lurad med att jag sa jag skulle tvätta dem men har fått snitt varje gång så har inte fått gå i tvätt stugan. Desutom så har det hjälpt att vår äldsta fick svamp gång på gång av engångs och den yngsta blir jätte lätt röd av dem så kan han ju se förnuften i det men om vi bara har formsydda och bblyxor rena så använder han också engångs..
Svar på tråden Tygblöjetråden 24