• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • CuteElliz
    NoMatter skrev 2010-03-19 15:06:32 följande:
    Har man tur så funkar det. En bekant till mig gick över runt två veckor och gav sig attan på att bebisen skulle ut så hon gav sig iväg på en flera kilometer lång cykeltur. Inte kom det någon bebis inte, dom satte igång henne efter drygt tre veckors övertid. En annan hade gått över en dryg vecka samma dag jag hade min 30-års fest så hon bad om en lagom stark grogg eftersom hon hört att det skulle funka, morgonen efter är sonen född.
    haha... det är det jag ska göra...?? ta ett glas vin...!!!! haha...
  • NoMatter
    Denebola skrev 2010-03-19 14:58:08 följande:
    Tänk om det egentligen är så att de inte utveckals alls, utan bara växer?
    Viss risk föreligger.
  • NoMatter
    CuteElliz skrev 2010-03-19 14:59:16 följande:
    haha... jasså...?? ja, men tror inte dom tyckte att sammandragningarna jag hade var särskilt starka heller... plus att hon inte kunde känna på bebisens huvud när hon gjorde undersökningen... tror det hade varit lite annorlunda om hon hade kunnat känna på huvudet också... men vad vet jag... haha...
    Jamen det var så roligt. Jag hade världen suraste barnmorska. Hon kände och sa att jag bara var öppen 2 cm, nu går vi och fikar. Jag lovar att dom inte hann slå ner arslet i fikarummet innan jag ringde på dom, då var huvudet på väg ut. Dessutom hade jag fått föda själv om inte sambon hade varit med eftersom dom "glömde" ge mig ringklockan.

Som tur är så har nog de allra flesta av den gamla stammens barnmorskor gått i pension numera.
  • NoMatter
    CuteElliz skrev 2010-03-19 15:00:07 följande:
    haha... deja vú-upplevelser...?? =p
    Typ! Och inte av den trevliga sorten direkt.
  • NoMatter
    CuteElliz skrev 2010-03-19 15:08:35 följande:
    haha... det är det jag ska göra...?? ta ett glas vin...!!!! haha...
    Nope, inte vin. Du måste ta en grogg.
  • Denebola
    NoMatter skrev 2010-03-19 15:14:34 följande:
    Är den till för att bebisen ska skrämmas av att simma runt i en allt mer stigande alkoholhaltig omgivning, och fort som attan bege sig mot nödutgången?
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • CuteElliz
    NoMatter skrev 2010-03-19 15:13:20 följande:
    Jamen det var så roligt. Jag hade världen suraste barnmorska. Hon kände och sa att jag bara var öppen 2 cm, nu går vi och fikar. Jag lovar att dom inte hann slå ner arslet i fikarummet innan jag ringde på dom, då var huvudet på väg ut. Dessutom hade jag fått föda själv om inte sambon hade varit med eftersom dom "glömde" ge mig ringklockan. Som tur är så har nog de allra flesta av den gamla stammens barnmorskor gått i pension numera.
    haha... ja... så kan det vara... =p
  • NoMatter
    Denebola skrev 2010-03-19 15:19:56 följande:
    Är den till för att bebisen ska skrämmas av att simma runt i en allt mer stigande alkoholhaltig omgivning, och fort som attan bege sig mot nödutgången?
    KAN vara så. Men du vet på den tiden, för sisådär 20 år sen, var vi inte så rädda för allting.
  • CuteElliz
    NoMatter skrev 2010-03-19 15:14:34 följande:
    haha... attans då... vi har bara ren sprit hemma o inget groggvirke... haha...

men vin har vi... =p  en bag in box... som sambon köpte innan han kom ihåg att jag var gravid...
  • CuteElliz
    NoMatter skrev 2010-03-19 15:21:39 följande:
    KAN vara så. Men du vet på den tiden, för sisådär 20 år sen, var vi inte så rädda för allting.
    haha... mjo... o se på oss som är runt tjugo... vi är faan inte normala nånstans...!!!!!
Svar på tråden För oss pladdriga.