• NoMatter

För oss pladdriga.

Här kan vi pladdra på om allt och inget istället för att pladdra sönder den andra tråden.

Det största modet är tålamodet!
  • Svar på tråden För oss pladdriga.
  • CuteElliz
    Denebola skrev 2010-03-19 14:49:03 följande:
    Jaha. Här trodde man att man var speciell och så kommer du och förstör.
    {#lang_emotions_demon}{#lang_emotions_djavulsk}

måste jag verkligen säga att jag inte sovit så mycket i natt...??
  • Denebola
    CuteElliz skrev 2010-03-19 14:51:10 följande:
    måste jag verkligen säga att jag inte sovit så mycket i natt...??
    Jag har inte heller sovit perfekt (men helt okej). Har en kompis på besök, som har hosta :P
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • NoMatter
    CuteElliz skrev 2010-03-19 09:44:47 följande:
    vad roliga ni är... men vi åkte in på kontroll i natt... stackars min sambo... han fick vara vaken från halv sex på morgonen till ungefär halv fyra imorse... men iaf... dom gjorde ctg på mej o såg att jag visserligen hade sammandragningar men att dessa påverkade livmodertappen ganska lite... sen gjorde bm som tog emot oss en undersökning på mej som visade att livmodertappen var intakt fortfarande, men hade börjat mjukna... o sen konstaterade hon att jag var öppen 2 cm... så nu hoppas jag på att den kommer i helgen...
    Hade dom skickat hem mig när jag var öppen 2 cm så hade dom fått förlösa mig på parkeringen.
  • NoMatter
    bluebird skrev 2010-03-19 10:04:59 följande:
    Men det vet du väl, män mognar tills de blir sju år, sen växer dom bara.
    Och jag som har hört att dom utvecklas tills dom är fem och sen bara växer.
  • CuteElliz
    Denebola skrev 2010-03-19 14:52:55 följande:
    Jag har inte heller sovit perfekt (men helt okej). Har en kompis på besök, som har hosta :P
    haha... ok... ja, jag var trött som attan i natt när vi var på förlossningen, men precis när jag började slappna av ordentligt i kroppen så började det göra massa ont igen... =/  o sen när vi kom hem så började sambon snarka nästan direkt... jag däremot fick kela lite med katten så hon var nöjd innan jag fick sova...

annars är katten bara jobbig o väcker mej när jag somnat om jag inte kelar med henne direkt... haha... hon väcker mej genom att slicka mej på handen eller på armen... o så ska hon gärna ligga o "trampa" med klorna på min arm... =/  ni vet så där som katter gör när dom ligger o spinner o tycker att dom har det allmänt bra... då brukar dom ju dra ut klorna o sen dra åt sig dem igen o upprepa det ett antal ggr... det är inte skönt när hon gör det på min arm... =/
  • Denebola
    NoMatter skrev 2010-03-19 14:56:30 följande:
    Och jag som har hört att dom utvecklas tills dom är fem och sen bara växer.
    Tänk om det egentligen är så att de inte utveckals alls, utan bara växer?
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • NoMatter
    bluebird skrev 2010-03-19 10:12:34 följande:
    Min son har klara likheter med sin far också, konstigt nog har även mina döttrar det, fastän de inte minns honom. Det är lustigt det där, hur vissa beteenden "ärvs" på något mystiskt sätt.
    MIn äldste är så lik sin pappa så att han t.om säger samma saker som honom ibland och då har dom knappt haft någon kontakt alls de senaste 20 åren.
  • CuteElliz
    NoMatter skrev 2010-03-19 14:54:42 följande:
    Hade dom skickat hem mig när jag var öppen 2 cm så hade dom fått förlösa mig på parkeringen.
    haha... jasså...?? ja, men tror inte dom tyckte att sammandragningarna jag hade var särskilt starka heller... plus att hon inte kunde känna på bebisens huvud när hon gjorde undersökningen... tror det hade varit lite annorlunda om hon hade kunnat känna på huvudet också... men vad vet jag... haha...
  • CuteElliz
    NoMatter skrev 2010-03-19 14:58:56 följande:
    MIn äldste är så lik sin pappa så att han t.om säger samma saker som honom ibland och då har dom knappt haft någon kontakt alls de senaste 20 åren.
    haha... deja vú-upplevelser...?? =p
  • NoMatter
    t0va skrev 2010-03-19 12:57:51 följande:
    Sådär nu är jag tebax oxå. Blev en tur till hjälpmedelsaffären för inköp av flodhästbälte. Hoppas det hjälper, igår bråkade fogarna så mycket att jag inte ens kunde nå ner till golvet och ge kaninen mat. Fick pricka pelletsen i matskålen. :D Dietistmötet gick ok, jag fick tips på lättare saker att äta, och schema över dagens ätstunder, ska testa och se. Men framförallt så sa hon att det jag äter är bra förtom att jag måste få i mig mer och sen lite mer protein, men allt annat så är jag inne på rätt väg. Det kändes bra. Sen så ska jag testa med soppor på dagen, värmer och stoppar i termosmugg så slipper jag nog hemtjänst. Hon ansåg att hemtjänstens matlåda inte var ett alternativ och 10min hjälp är löjligt. Så jag ska ringa och avboka det, så ska vi göra soppor i helgen och testa nästa vecka. :) Enda som jag blev lite grinig över är deras vägningar... jag har lixom vägt mig i 2år snart på wii:et så jag har en graf över min vikt och väger mig ungefär vid samma tillfälle och med lika lite kläder.  Men nu sa hon att jag bara gått ner 1kg för på deras våg vägde jag 76... *suck* men då sa jag ifrån. Jag litar mer på min våg och man kan ju inte jämföra massa kläder och lite kläder och olika vågar. Tur att BM tycker att jag ska göra efter min våg hemma. men se till att få ut bebis, dagen innan jag föddes så gick min morsa i en massa trappor vid slussarna. Det skadade inte mig något alls, så ut och skutta med dig nu CuteElliz ;)
    Har man tur så funkar det. En bekant till mig gick över runt två veckor och gav sig attan på att bebisen skulle ut så hon gav sig iväg på en flera kilometer lång cykeltur. Inte kom det någon bebis inte, dom satte igång henne efter drygt tre veckors övertid.

En annan hade gått över en dryg vecka samma dag jag hade min 30-års fest så hon bad om en lagom stark grogg eftersom hon hört att det skulle funka, morgonen efter är sonen född.
Svar på tråden För oss pladdriga.