t0va skrev 2010-03-19 12:57:51 följande:
Sådär nu är jag tebax oxå. Blev en tur till hjälpmedelsaffären för inköp av flodhästbälte. Hoppas det hjälper, igår bråkade fogarna så mycket att jag inte ens kunde nå ner till golvet och ge kaninen mat. Fick pricka pelletsen i matskålen. :D Dietistmötet gick ok, jag fick tips på lättare saker att äta, och schema över dagens ätstunder, ska testa och se. Men framförallt så sa hon att det jag äter är bra förtom att jag måste få i mig mer och sen lite mer protein, men allt annat så är jag inne på rätt väg. Det kändes bra. Sen så ska jag testa med soppor på dagen, värmer och stoppar i termosmugg så slipper jag nog hemtjänst. Hon ansåg att hemtjänstens matlåda inte var ett alternativ och 10min hjälp är löjligt. Så jag ska ringa och avboka det, så ska vi göra soppor i helgen och testa nästa vecka. :) Enda som jag blev lite grinig över är deras vägningar... jag har lixom vägt mig i 2år snart på wii:et så jag har en graf över min vikt och väger mig ungefär vid samma tillfälle och med lika lite kläder. Men nu sa hon att jag bara gått ner 1kg för på deras våg vägde jag 76... *suck* men då sa jag ifrån. Jag litar mer på min våg och man kan ju inte jämföra massa kläder och lite kläder och olika vågar. Tur att BM tycker att jag ska göra efter min våg hemma. men se till att få ut bebis, dagen innan jag föddes så gick min morsa i en massa trappor vid slussarna. Det skadade inte mig något alls, så ut och skutta med dig nu CuteElliz ;)
Har man tur så funkar det. En bekant till mig gick över runt två veckor och gav sig attan på att bebisen skulle ut så hon gav sig iväg på en flera kilometer lång cykeltur. Inte kom det någon bebis inte, dom satte igång henne efter drygt tre veckors övertid.
En annan hade gått över en dryg vecka samma dag jag hade min 30-års fest så hon bad om en lagom stark grogg eftersom hon hört att det skulle funka, morgonen efter är sonen född.