• Lilla

järfällatråden 9

Ja,  2 år drygt är det. En tjej som inte är kvar i tråden startade "Jakobsbergsmammor" och när den "gick ut" gjorde jag en ny med "Järfällaföräldrar". Jag ville lära känna folk häromkring eftersom jag var nyinflyttad till Skälby då. Såå himla kul att vi hållit ihop så länge trots att träffarna blir rätt sporadiska.

Någon som vill ses nästa vecka? Maken börjar jobba på måndag...

• Lilla

stora syster: grattis 30-åringen!

Idag har vi varit på utflykt till Drottningholm.

• Lilla

matglad: oj, vilken otur med bilen...

stora syster: vad har ni köpt för soffa? Kul att byta eller har ni köpt en till?

Idag har vi haft besök av kompisar från Falun. De har tre barn: 2, 4 och 6 år. Vi åkte till Mulle Mecks lekpark och sen blev det middag här hos oss innan de for hemåt (med pyjamas på yngsta barnet). Kul dag!

• Lilla
    evani skrev 2010-07-24 12:51:39 följande:
    Det är bara bra om du fortsätter amma även om du är sjuk, då överför du antikroppar till Agnes via bröstmjölken o det är mindre risk att hon oxå blir sjuk. Krya på dig
    Bra att veta!

Flingan: tycker synd om dig som är sjuk... Krya på dig!

Det blir troligen så att I far upp till farmor och farfar på onsdag och stannar några dagar. Måndag o tisdag har jag bokat upp mig så nu söker jag inte leksällskap nästa vecka längre. När I är på semester ska jag vila.
  • Lilla

I natt sover I utan blöja för första gången. Vi får se hur det går, för hon brukar ha väldigt blöt blöja på morgonen, men hon vill sluta nu. Dagtid har hon varit blöjfri länge.

• Lilla

Tack Marina! Hittills har det gått bra. Hon har varit upp och kissat 2 gr denna natt. Nu sover hon.

Tyvärr verkar det inte som att jag ska få sova denna natt... Jag har varit uppe massa ggr och vaken för 2 bajsblöjbyten på Tor, vaknat när maken hjälpt Idun på pottan, ammat 3 ggr och nu vägrar Tor somna om så jag tog honom och gick ner till vardagsrummet trots att jag håller på att trilla omkull av trötthet. Hoppas han blir sugen på att sova snart! Hur ska jag orka denna dag när jag dessutom ska ha båda barnen själv för första gången? (makens semester är slut)

• Lilla
    BackinBlack skrev 2010-07-26 07:14:25 följande:
    Här är det morgonstund innan sex som vanligt och Vincent har sovit sååå oroligt. Fast igår visade han framsteg och gick riktigt bra mellan oss och släpper och snurrar på stället utan att hålla i sig. Nu får han ta och morska upp sig och bli modig så att han blir säker innan han ska tillbaka till förskolan.
    Bra Vincent!
    Mirix skrev 2010-07-26 08:30:22 följande:

Hej,

Jag krashade i lördags. Allt hann i fatt mig och jag okade inte med. Jag hade inte en tanke på att höra av mig, förlåt.

Utteröga, ska vi komma förbi en kväll efter jobbet då och titta på skorna?

/Mirjam

Kram Mirjam! Ta hand om dig!
    flingansnö skrev 2010-07-26 09:15:51 följande:
    Godmorgon!  Ja idag är det en god morgon! Jag har haft värdens konstigaste förkylning, den kom på ett par timmar, jag blev jättesjuk, och nu verkar jag vara frisk!! Ingen feber, och jag harinte tagit ngra tabletter, lite ont i halsen och lite hosta bara, men annars tip topp! Konstigt, men jag är glad! Hoppas det inte kommer ngt baksla nu bara!

Vad sägs om en träff på onsdag? LillaT? Kan du då? Då kan G och I äntligen få leka! Och Mirjam om du kan kan du få kolla på kläderna då?

Är det ngn som hört ngt från Tip föresten? Börjar bli orolig nu.... var jättelänge sedan hon hörde av sig.... hoppas inget har hänt...
    Skönt att du mår bättre! Kul med dop! Vi ska ha dop 11 september. Ni då? I åker till farmor och farfar på onsdag och stannar några dagar själv så vi kan inte leka då tyvärr.

Jag har också tänkt mycket på tip! Inte hört nåt från henne.
    Marina skrev 2010-07-26 08:40:14 följande:
    Lilla T verkar som om våra barn blivit knäppa av pappas första jobbdag, mina har sovit kanon hela Jonnys semester, dom har sovit till 9-10 varje dag =) jag fick först en bråkig Liam sen en Isa och fick somnat vid 04.00 blev väckt strax innan 08.00 =(
    Så typiskt!!
  • Lilla

Idun var upp 2 ggr och kissade i natt. Gick superbra! Ingen olycka.

stora syster: jobbigt att hålla sig hemma och vänta så där.. Vad har du beställt?

Svar på tråden järfällatråden 9