Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Jag igen. Måste bara skriva av mig såhär en varm eftermiddag i slutet av första jobbveckan efter semestern. 

Jag har helt kommit ur fokus. Tjejen jag vikarierar för kom in och visade sin fem veckor gamla bebis och jag fick HÅLLA henne. 4,2 kg och yttepyttesmå fötter och händer. Jag är helt såld. Min sambo/fästman får det inte lätt nu. Jag vill också!!!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Jag har en rosa klänning med volang i någon sådan där krispig variant. Fick den av mina dåvarande klasskompisar och Uma fick ha den en gång, på min mammas födelsedag. Då blev min mamma glad.

Ego-inlägg: Jag hinner inte läsa och kommentera allt. Tillbaka på jobbet, ny tjej som kommit idag och vi ska ut och äta. Jag ska försöka förstå mig på och boka juli-siffrorna. Sitter med mina anteckningar från juni och laborerar. 

Hemma är det fullt ös med en massa packat och slängt i helgen, tvättade fönster och mer finns att göra. Imorgon är det i alla fall dagen D då vi ska skriva kontrakt och sedan få åka hem och mäta lite ytor i femman så att jag vet om diskmaskinen går att baxa in i ett köksskåp. Bland annat. Jag får se hur mycket jag hinner titta in här närmaste veckorna. Men jag är här någonstans och kikar ibland.

Kan säga att jag är svår att leva med, sambon är trackad efter att jag fick hålla den lilla bebisen i fredags. Han har det inte lätt nu.

Slut på ego-inlägget... Dags att jobba lite.

Kram på er och ha en fin dag!

• BackinBlack

flingan: Stackars Gustav. Hoppas han får sova bort febern. Förstår att du inte vill ha en till rosa klänning med volang. Agnes får gärna komma och lägga sig i Chrilles knä ikväll. Eller åtminstone visa upp sig.

Lilla T: Jag är också nyfiken vad han ska till USA och göra.

Jag är i paltkoma, åt utelunch på thairestaurang och blev bra "tjock". Fick halsbränna av kaffet imorse, men nu tror jag att jag måste ta en kopp i alla fall för att piggna till.

• BackinBlack

Stora syster: Håller tummarna för dig idag! Hoppas magen är bättre. Är också nyfiken på vart du ska på intervju någonstans...

Lilla T: Hoppas Idun var lika glad och lätt att lämna idag med. Tufft med 16 dagar ensam med barnen, men allt går när man väl är uppe i det. Duktiga du som varit på Kenzai. För mig blir det nog också Friskis, när det väl blir.

Flingan/Mirix/Bolinder: Ha en toppendag på Ikea idag!

Själv är jag först på jobbet igen, har varit det en halvtimme hittills. Ibland undrar jag om jag tagit fel på dag eller missat någon information.

Huvudet är fullt av listor och funderingar. Igår när vi var och tittade och mätte i nya lägenheten såg vi än en gång, med nya ögon, allt som måste fixas när vi är på plats. Tärande att tänka på, men allt går. Bara inte allt på en gång. Jag tog en packningspaus igår och gick och la mig tidigt så att jag orkar fortsätta idag. Ska bara se hur dagen fungerar utan kaffe, som jag ska sluta med - igen. Haha.

• BackinBlack

Lilla T: Hoppas du mår bättre nu och får en bra start med farmor. Och att Idun har det bra.

Stora syster: Vad spännande med nya jobbet. Grattis! Jag älskar också hösten och ser fram emot kvällar/dagar med tända ljus, stickade tröjor, filtar och frisk luft.

Mirjam: Ja, det är inte lätt med abstinensen. Försöker hålla mig borta från kaffet och köper godis istället.

flingan och BM: Köpte ni något då?

Själv är jag trött och lite lätt stressad. Har somnat ifrån allt i två dagar nu. Somnar innan åtta på kvällarna och behöver väl det, men nu ligger jag back i massor. Måste fixa massor ikväll. En kille kommer och köper vår tavla ikväll i alla fall. Nu vill jag bara att någon kommer och hämtar bokhyllorna och att vi får ut den där tv-bänken och byrån. Puh.

Dags att gå och leta frukt. Skulle kunna ta en supertidig lunch idag.

• BackinBlack

God förmiddag i tråden!

Hoppas ni har det bra en sådan här höstdag. Jag sitter här och studsar på stolen. De bytte IT-leverantör och system i helgen och inget fungerar. Nu har vår IP-telefoni kajkat ihop också. Igår surfade jag halva dagen och sedan gick jag hem och eftersom jag är konsult förlorade jag pengar på det. Men jag behövde ändå tvätta fönster. Men idag har jag varit här två timmar hittills och allt jag kan göra är att surfa och dricka kaffe. Medan jag har massor att göra hemma. Blir helt galen!

Har en underliggande irritation eftersom vi åkte iväg och skulle hämta våra ringar igår och de var TVÅ storlekar för stora. Butikschefen stod och ARGUMENTERADE att jag var kall om fingrarna nu och "vilken av ringarna med provringar använde hon som tog emot beställningen" och "de här är lite rundade inuti så då blir de lite större". Suck.
    Det är DE som ska kunna det där, vi provade ringar som var tröga över "knogen" och de här som vi skulle hämta föll av och satt löst. Dessutom står det på gravyren att vår förlovningsdag är på lördag! De skulle försöka ta in dem och tyckte att vi skulle bekosta hälften. Chrille sa då att då erkänner ju de att de har gjort fel och vi ska inte betala det. Kommer vi ens att få dem till dagen som står i ringarna?

Så. Nu har jag spytt lite galla här. Sorry. Hoppas jag kan vara gladare och mer aktiv här någon gång nästa vecka. Ikväll packar sambon ned min dator och jag får inte gå in på FL och FB på hans. När systemet kommer igång här på jobbet lär jag ha jobb att göra.

• BackinBlack

flingan: Ha en fin helg på Kolmården!

SE: Välkommen hit!

Stora syster: Hoppas du kommer på en lösning vad som passar dig bäst med jobbet, så att du trivs, är nöjd med tiderna och även får en bra inkomst.

Själv är jag bara här inne och skummar lite. Har sjukt mkt att göra, tycker jag. Hur jag än planerar så kommer det andra faktorer och "stör". Ikea-besöket igår kväll var kaos, deras lagersaldo är helt felaktigt och inget stämde. Men nu är det gjort. Idag ska jag städa klart köket och några garderober, slänga ned våra kläder i sopsäckar och besiktiga flyttstädningen i femman. Sedan ska vi börja köra över lite grejer och ta emot 19 kolli från Ikeas hemkörning. Ska bara jobba ett par timmar till först.

Inga ringar har vi heller. De är beställda på en större kedja. Datumet som är ingraverat är morgondagens datum och eftersom vi inte får dem tills dess lär jag bli mäkta sur NÄR de väl ringer. Glöm att vi betalar för ringar som är för stora och som dessutom levererades efter vårt förlovningsdatum. Mulle meck!

Nog om mig. Ha en underbar helg allesammans. Vi har inga datorer uppkopplade därhemma förrän tidigast måndag kväll. Kram.

• BackinBlack

flingan: Lycka till idag! Det kommer att gå toppen. När jag pluggade litteratur för X antal år sedan kände jag mig likadan, en av de äldre i gruppen. Men det gick toppen!

SE: Jag gick hos BM i Jakobsberg med mitt andra barn, första barnet valde jag BM på Kallhäll MVC men de finns inte där längre. Valde Kallhäll för att jag just då var missnöjd med Jakobsbergs MVC, men nu tyckte jag det fungerade. UL gjordes på Odenplan och de var toppenbra, med första grav fick jag gå på kontroller ganska regelbundet och kolla vikt, blodtryck och magmått bland annat. Födde på KS båda gångerna och är nöjd med det, förutom viss personal när vi var där fyra dygn efter första förlossningen. Förlossningspersonalen är underbar där, BB har vi blandade känslor för. Med andra barnet stannade jag så kort jag kunde, dvs jag åkte tolv timmar efter förlossningen vilken är den tid man "måste" stanna. Ville hem och mådde ok.

Kikar in här för ett avbrott från vardagen. Flytten är genomförd och vilken flytt är friktionsfri. Kvinnan med hela sin bekantskapskrets och familj började flytta in innan vi var klara och vi hade mindre än tio prylar kvar. Helt onödigt meck. Men vi flyttade över allt, inklusive källaren, på fyra timmar. Tre trappor upp och ned och sedan över till nya lägenheten och två trappor upp och ned.
    Femman har en massa "dolda" fel som jag har mejlat och ringt om imorse, så nu har sambon fastighetsskötaren där, elektrikern kommer vid lunch och vi har en tvätt-tid i tvättstugan klockan två i em. Felen består av tre eluttag i golvhöjd utan hölje (bra när man har en 1½-åring, INTE), stopp i golvbrunnen under badkaret, vattnet rinner ut när man tvättar händerna i badrummet. Spisen har inget lås vare sig för luckan eller reglagen så Vincent satte igång ugn och spisplatta och öppnade som om det vore hans Micki-spis. 225 grader.
    Ventilen i skafferiet är paj, lysknappar lösa och innerdörren till köket är trasig, utan glas och ramen runt är sprucken och dörren ingrodd. Så livet kunde vara roligare. Men det kan bara bli bättre.

I lördags monterade Chrille köksbord och stolar med våra fina cerise dynor och vi har målat. Chrille är antagligen klar med hobbyrummet nu och försökte få tag i skrivbordet från pucko-Ikea (deras lagersaldo är ur led, jag har t o m ringt kundtjänst båda gångerna innan han åkt dit men det är ändå tomt när han är där). Jag ska måla andra och sista lagret Barbie-rosa i Umas rum så att hon kan flytta in imorgon. Hon är väldigt uppochned och igår sa hon "det här är inte hemma"/"det här känns inte som hemma" så jag hård-prioriterar att göra iordning och ta fram alla hennes saker.

Nu försöker jag fokusera på jobbet, men det går lite haltande. Vi har inget internet och ingen hemtelefon så jag sköter saker härifrån åt Chrille. Och hoppas att saker är mer ordnade när jag kommer hem idag.
    Så, nu har jag skrivit en novell. Hoppas det är ok. Nu måste jag ta en till Riesen.

Sköt om er!

Svar på tråden järfällatråden 9