flingan: Lycka till idag! Det kommer att gå toppen. När jag pluggade litteratur för X antal år sedan kände jag mig likadan, en av de äldre i gruppen. Men det gick toppen!
SE: Jag gick hos BM i Jakobsberg med mitt andra barn, första barnet valde jag BM på Kallhäll MVC men de finns inte där längre. Valde Kallhäll för att jag just då var missnöjd med Jakobsbergs MVC, men nu tyckte jag det fungerade. UL gjordes på Odenplan och de var toppenbra, med första grav fick jag gå på kontroller ganska regelbundet och kolla vikt, blodtryck och magmått bland annat. Födde på KS båda gångerna och är nöjd med det, förutom viss personal när vi var där fyra dygn efter första förlossningen. Förlossningspersonalen är underbar där, BB har vi blandade känslor för. Med andra barnet stannade jag så kort jag kunde, dvs jag åkte tolv timmar efter förlossningen vilken är den tid man "måste" stanna. Ville hem och mådde ok.
Kikar in här för ett avbrott från vardagen. Flytten är genomförd och vilken flytt är friktionsfri. Kvinnan med hela sin bekantskapskrets och familj började flytta in innan vi var klara och vi hade mindre än tio prylar kvar. Helt onödigt meck. Men vi flyttade över allt, inklusive källaren, på fyra timmar. Tre trappor upp och ned och sedan över till nya lägenheten och två trappor upp och ned.
Femman har en massa "dolda" fel som jag har mejlat och ringt om imorse, så nu har sambon fastighetsskötaren där, elektrikern kommer vid lunch och vi har en tvätt-tid i tvättstugan klockan två i em. Felen består av tre eluttag i golvhöjd utan hölje (bra när man har en 1½-åring, INTE), stopp i golvbrunnen under badkaret, vattnet rinner ut när man tvättar händerna i badrummet. Spisen har inget lås vare sig för luckan eller reglagen så Vincent satte igång ugn och spisplatta och öppnade som om det vore hans Micki-spis. 225 grader.
Ventilen i skafferiet är paj, lysknappar lösa och innerdörren till köket är trasig, utan glas och ramen runt är sprucken och dörren ingrodd. Så livet kunde vara roligare. Men det kan bara bli bättre.
I lördags monterade Chrille köksbord och stolar med våra fina cerise dynor
och vi har målat. Chrille är antagligen klar med hobbyrummet nu och försökte få tag i skrivbordet från pucko-Ikea (deras lagersaldo är ur led, jag har t o m ringt kundtjänst båda gångerna innan han åkt dit men det är ändå tomt när han är där). Jag ska måla andra och sista lagret Barbie-rosa i Umas rum så att hon kan flytta in imorgon. Hon är väldigt uppochned och igår sa hon "det här är inte hemma"/"det här känns inte som hemma" så jag hård-prioriterar att göra iordning och ta fram alla hennes saker.
Nu försöker jag fokusera på jobbet, men det går lite haltande. Vi har inget internet och ingen hemtelefon så jag sköter saker härifrån åt Chrille. Och hoppas att saker är mer ordnade när jag kommer hem idag.
Så, nu har jag skrivit en novell. Hoppas det är ok. Nu måste jag ta en till Riesen.
Sköt om er!