Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

syster: Hoppas ni får en fin middag ikväll och att du överlevde den hetska dagen igår.

flingan: Vilken händelserik och underbar dag. Det är livet det!

Ja, nu är vi på plats och det kommer att bli toppen när allt är som vi vill ha det. Igår var elektrikern och fastighetsskötaren där, mina föräldrar lämnade en borrmaskin och Chrille gick i tvättstugan. Vi har målat klart datorrum och Umas rum så ikväll packar vi upp över tio lådor (tror jag tar de sista kökslådorna och de som står och skräpar i hallen - städ och badrumsprylar).
    På torsdag fixar elektrikern diskmaskinen och sista med tvättmaskinen. Så till helgen har vi börjat komma lite mer på plats. Vill bara få undan så mycket som möjligt för nu är det svårt att ta sig fram i vår 107 kvm stora lägenhet pga allt bråte...

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

flingan: Vad du är duktig. Att du fixade det att ha med båda barnen. Wow! Mitt dygn blir så långt jag gör det. Men efter ikväll tänkte jag ta det lugnare, när jag har ordnat så Uma har ett rum att vara i.

Lilla T: Ja, vi är supernöjda med ytan. Ska bara få undan lite.

• BackinBlack
    Matglad skrev 2010-08-31 15:06:32 följande:
    Utteröga: Är lite nyfiken. Hur gör man egentligen flytten när man byter lgh? Man måste ju ut med allt och sedan städa och förvara allt i en typ flyttbil under tiden innan man kan flytta in i den andra lägenheten som måste göra samma sak? Krångligt!
    Njae. Oftast fungerar det inte med flyttstäd utan man får städa så gott det går medan man bor där. Kvinnan vi bytte med hade möjlighet att magasinera sitt bohag hos sina föräldrar i 1½ dygn och hade bokat flyttstäd från en firma.

Vi hade varken möjlighet eller råd eller lust att göra detsamma utan fick städa av successivt. Väldigt meckigt och stressigt, särskilt som bytet sker samma dag och de inte ville lyssna utan började bära in saker medan vi tömde vår lägenhet. Aldrig friktionsfritt, har jag lärt mig, när vi bor såhär och bytet sker samma dag.

Jag stod och slutstädade det sista i kök och badrum, en sista touch, medan vänner och sambo bar ut allting under flyttdagen. Puh. Men nu är det gjort.

Förstår att det oftast är enklare med hus. Min bror och hans fru ska byta hus och har redan tillgång till det nya men behöver inte vara utflyttade förrän om två veckor så de kan ha flyttstädarna där och packa och tapetsera i nya huset, flytta över successivt. Verkar hur lyxigt som helst i mina ögon.
  • BackinBlack

God morgon!

Mirjam: Hoppas välling-snuttandet avtar. Minns att Vincent gjorde så, åt väldigt lite men ville ha ofta. Jag försökte få honom att äta mer och mer "vanlig mat", men minns inte hur jag gjorde. Och så vatten i flaskan.

Stora syster: Så kan man väl göra. Tycker jag. Du är igång. Jag har just "avslutat" två dagar vab med att röja ett kaotiskt hem. Mycket gjort, men det är mycket kvar också. Två rum färdiga...

Elin: Kul att Bok och Bebis var så lyckat!

Själv är jag glad att vara på jobbet. Hemma är det bättre ordning än för några dagar sedan, men det är mycket kvar. Vi har kanske drygt tio kartonger kvar som inte är uppackade och sedan alla kassar med böcker och pärmar. Vi måste ha en bokhylla. Någonstans. Umas rum är målat och iordningställt, hobbyrummet blev färdigt igår kväll, nu har vi datorerna inkopplade. Nästa projekt är vardagsrummet och Vincents rum. Sedan hallen och sist vårt rum.
    Har en lång, "arg" lista till värden på fel som behöver åtgärdas och elektrikern kom inte tillbaka i torsdags så igår svettades jag i tvättstugan för att tvätta rent allt som låg i korgen.

Att jobba är som att ha semester. Fick fina lovord av ekonomichefen och VDn imorse, så nu har jag boostat upp mig lite.

Ringde om ringarna igår och de är klara i början på nästa vecka. Tror de. Suck. Kul att åka dit och hämta dem, surt som känns. Nåja.

• BackinBlack

Jag är tillbaka igen. Blir jag en tråddödare tro?

Har just lugnat ned mig. Fick ett mejl från kvinnan som nu bor i vår gamla lägenhet. Hon tycker att vi skulle ha satt upp hatthyllan som står i källaren och som vi aldrig har använt. Suck. Det fick liksom bägaren att rinna över på mig, efter alla fatala fel vi har funnit i femrummaren. Jag kunde inte ens svara på hennes tramsmejl. Hon har ju lämnat ifrån sig en trasig och farlig lägenhet. Nåja.

Blev i alla fall uppringd nyss och fick beskedet att våra ringar har kommit. Ska bara få iväg hela lilla familjen och hämta dem då...

• BackinBlack
    flingansnö skrev 2010-09-03 16:07:18 följande:
    är det ngn som har tips på en fin sång som jag kan sjunga på Agnes dop? Magnus vill ha Sonja Aldens Välkommen hit, men jag vet inte om jag fixar den.... Snälla kom med tips och ideer!

Sånger vi redan ratat är:
    handens fem fingrar
    Theos sång
    himlen måste sakna en ängel

och några till som jag inte kommer på nu...
    Jag är ju såld på Det gåtfulla folket men den är väl ganska uttjatad antar jag...
  • BackinBlack

Välkommen MiaEd!

Jag är en tvåbarnsmamma som fyller 37 år i vinter. Skolade in sonen förra vintern, men sökte jobb under hela våren och fick jobb först innan sommaren. Men trivs bra med jobbet. Har precis genomfört en flytt. Ja, det är väl allt just nu. Jo, jag har en ring på fingret, äntligen förlovade.

• BackinBlack

Tack MiaEd! Vi har varit tillsammans sedan januari 2003, jag friade februari 2008 (skottår) men det är först nu vi har ringar på fingrarna. Och det känns annorlunda, är inte van att ha ringar längre mot när jag var yngre och alltid hade smycken. Och så är jag fånigt glad.

Vad kul med förskolelärarutbildning. Har några vänner som har gått det nyligen. Jag jobbar just nu som ekonomiassistent. Jag är anställd som konsult via ett mindre bemanningsföretag och sitter på ett teaterbolag på Söder. I grunden är det ett föräldravik, men vi är nu två konsulter och ska lära oss varandras uppgifter och det kan tänkas att en av oss får bli övertagen. Vi får se. Jag drömmer ju om fler barn också. hihi.

• BackinBlack

flingan: Ja, nu är vi nöjda. De sitter där de ska. Det är av titan och lär tåla en del. Vi fick ett väldigt bra bemötande igår när vi hämtade dem, inget tjafs och hon som tog emot oss (ny för oss) verkade väldigt mån om att vi skulle vara nöjda. Inget tjafs om att vi skulle betala deras fadäs, ringarna vi fick först var reklamerade och dessa är helt nya.

MiaEd: Jag förstår att du inte är supersugen nu. Min kille säger detsamma, när barnkören vid middagsbordet är som värst. En snart tvååring som precis börjat klättra och gå överallt och en 4½-åring som har en himla attityd och mitt humör - ja, då känns det som om man har fullt upp. För en stund i alla fall.

• BackinBlack
    Marina: Tack. Jag vet inte när det blir ett bröllop. Eller... jag funderar och sambon ler fånigt. Och med risk för att ropa "hej" innan det kan bli sanning, så kanske vi kan komma och leka 18 september för den helgen är helt obokad, nästan, än så länge. Och med mina morgonpigga barn så är det bra att ha något framför sig.

Lilla T: Barnvagnsbio lät mysigt. Det har jag aldrig kommit iväg på. Berätta gärna hur det var.

Jag är först på jobbet, trött och lite ont i kroppen. Mina barn vaknade fyra imorse. Uma kände sig täppt i näsan och väckte såklart Vincent och sedan var det full rulle. Barnkören startade när ingen av barnkanalerna hade börjat sända och jag valde programmet om Tori Spellings B&B. Ja.

Nu dricker jag kaffe och vatten omvartannat och hoppas att dagen inte blir lika seg som igår. Det är årsbokslut, men jag saknar ett program sedan 2½ vecka så jag kan inte avsluta mina grejer. Frustrerad. Och hemma hittar jag inte mina skor, så jag ska väl hem någon gång efter sex när jag har flexat ikapp tiden och leta rätt på papper och skor och stryka kläder. Typ. Sortera tvätt? Se - listan är lång.

Nog svamlat. Dags att göra en lista för dagen. Ha det bäst!
Svar på tråden järfällatråden 9