Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Välkommen till tråden Rut!

Lilla T: Vad mysigt att få visa upp honom på jobbet.

flingan: Ja, det är bättre att vara här än hemma. Sambon sa att om vi behöver vabba kanske jag vill vara hemma med sjuklingen och vila. "Vila?". Det är ju här på jobbet jag har semester, inga vildingar runt benen och inte alla projekt som behöver genomföras, saker att städa undan, golv ska svabbas, etc etc. hehe.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

flingan: Ha en bra dag i skolan idag!

MiaEd: Jag skulle avbeställa mössan och beställa något som garanterat passar istället.

Mirjam: Kram till dig. Och det är inte många veckor kvar nu, vad spännande.

Jag är hemma och vabbar. Uma är snorig, hostar och är lätt dimmig. Hon hade aldrig orkat att vara på förskolan idag. Jag har inte tagit tempen än, men hon pendlar mellan att kännas varm och normal.

• BackinBlack

evani: Vad duktig Nea är!

Vincent går in i sitt rum och sätter sig på pottan, fullt påklädd och säger "kissa". Kan säga att pottan står där oanvänd medan rummet står i kaos och ska målas om.

Jag mår illa idag, mådde illa igår och vet inte om det är magsår och/eller mensen på gång.

Måste ila iväg och leta dop-present på lunchen och har ingen aning om vad jag ska shoppa. Har redan kollat böcker (gillade inte), barnaffären (dyrt och tråkigt), Guldfynd (gillar inte sparbössorna i nysilver och dylikt) så nu funderar jag på att köpa ett gediget klädpaket på HM eller liknande. Inget fashionabelt men likväl användbart.

• BackinBlack

evani: Jättesött med Barbapapa-sparbössa. Det blev bara ont om tid eftersom dopet är på lördag... Måste försöka hitta något på lunchen, när jag går med stora kliv mot Ringen. Där finns Guldfynd, HM, Lindex. PO.P och Bolagret. Och så Åhléns, förresten, på andra sidan gatan. Något hittar jag väl.

• BackinBlack

Mirjam: Jag tänker som du. Vi är inte så nära, har inte träffat mamman i förhållandet någonsin och det här är deras tredje barn. Har träffat pappan, tillika min sambos äldsta vänrelation, kanske tio gånger. Så jag köper inte de där sakerna som ska bevaras och som ändå köps av nära och kära. Jag har köpt ett "klädpaket" jag har plockat ihop på HM. Går att bytas.

• BackinBlack

Stora syster: Grattis och vad fint! Det är du värd!!!

Mirjam: Ja, jag tar med kvittot till dopet, i plånboken. Vill de byta så får de kvittot.

Välkommen till Babsiluren och Leonell!

Här är det fullt ös. Årsbokslut och en stressad ekonomichef. Måste sluta.

• BackinBlack

flingan: Låter som en toppendag igår. Vi får fästingar varje år, har inte vaccinerat oss. Uma fick en i sept/okt förra året, när hon bara varit på dagis typ. Ingen TBE. Såhär långt.

• BackinBlack

Från det ena till det andra. Jag slänger in en fråga såhär bara. Vet någon var man kan hitta vindjacka i stl 104 till hyfsat pris såhär mitt i säsong? Uma hade en från Lindex som hon fick i våras, som nu är helt paj i dragkedjan och jag ska få reklamera den. Men den sortens jacka finns inte längre på den kedjan. Eller klarar hon sig med fleece och regnkläder och senare vinteroverall? Ilandsproblem?

• BackinBlack

flingan: Behöver ni inte den jackan? Kan jag köpa den? För det är just grön jackan är som har pajjat. Och lite stor i sin stl 104. Tänkte på HM också. Vet bara inte hur de jackorna är... För vindjackorna har ändå varit användbara. Ska kolla runt lite.

Svar på tråden järfällatråden 9