• Lilla

järfällatråden 9

Mirix: grattis till er lilla tjej!! {#emotions_dlg.flower}

Flingan och Mumriksfru: jag ses gärna nästa vecka. Tisdag passar mig bra. Någon gång mellan 9 och 15 (då Idun är på förskolan).

Vi har varit i Vällingby idag. Jag har fått säga ja eller nej till en födelsedagspresent som maken tittat ut. Jag sa ja. Innan var Idun och maken till hemlig affär och köpte en annan present. Det verkar som att jag kommer bli rejält uppvaktad i år (det är lite olika det där). Och så blev det en promenad till Barkarby bibliotek där vi låna och lämnade böcker samt hämtade ut gratisbiljetter till dockteater nästa helg (från 3 år). Ska bli kul! Vi går med granntjejen och hennes mamma. Det är så roligt att vi fått så trevliga grannar. (de flyttade hit i augusti)

• Lilla

mumriksfru och flingan: kul! Vill ni komma hit? Kl. 10? Är det fler som vill ses så är ni självklart välkomna!

• Lilla

flingan: jag har massa kläder, så behöver inga, men tack!

mumriksfru: inboxar adress. dricker du kaffe/te? det finns. och i frysen finns nån kaka, så bara kom du och selma.

flingan och mumriksfru: vill bara säga att jag är lite snorig, men hoppas på att bli bättre.

bebis ledsen!

• Lilla

utteröga: hoppas det finns biljetter kvar till teatern. Vore kul att ses där! Och toppen att ni fick tag i en vagn till Vincent!

flingan: håller tummarna för dig på tentan i morgon! Kommer Agnes vara med? Super om du tar med Bumbon och usb-minne. Ta också gärna med fåret så jag får se det. Är lite sugen på att köpa ett sånt.

Vi har haft städdag i bosadsrättsföreningen idag. Jag städade inte pga mitt revbensonda, men var ute nästan hela tiden. Skönt med massa frisk luft och skoj att träffa alla grannar. Idun är fortfarande ute och leker med ett grannbarn (nu hemma på deras tomt). Maken beskär vårt äppelträd och Tor gymmar.

• Lilla

Tack för grattis! Jag blev uppvaktad med paket och frukost på sängen i morse. Mysfamiljen!

Vi har varit på bvc idag på 4-månaderskontroll. 7,1 kg och 62,5 cm är de nya måtten. Sen hade jag tid på vårdcentralen och läkaren trodde att revbenet fått en spricka (som jag redan trodde) och det är bara att vänta ut det onda och äta värktabletter...

• Lilla

bolindermamman: vad synd att du jobbar i morgon... vi kan ev. på fredag em.

• Lilla

Flingan och Mumriksfru: jag tar gärna en promenad på torsdag fm. Vilken tid? För mig vore det bäst strax efter dagislämning för det är då Tor sover sin första middagslur på ett par timmar. Jag lämnar kl. 9. Vi kan ju ses i Viksjö centrum (parkera våra bilar där) och utgå därifrån kanske. Vad säger ni?

matglad: tack för i kväll!

• Lilla

Vid utgången blir bra Mumrik och Flingan. Hoppas på fint väder och sovvilliga bebisar.

Svar på tråden järfällatråden 9