• Lilla

järfällatråden 9

stora syster: riva upp taket... Jobbigt! Blir det så? Varför?

evani: hoppas Nea sover gott trots missad kvällsmat!

flingan: vad jobbigt med amningen. Sa bvc att ni ska ge ersättning för att hon inte ska tappa mer i vikt? Tänk att du ju har ammat i 3,5 månader. Det är ju bra!! Och jag förstår känslan om att det är sista gången (sista barnet). Stor kram! {#emotions_dlg.flower} Behöver du prata kan vi ses, så du vet!

Jag hinner inte skriva mycket här, men läser allt. Vi hade dop i helgen, mycket lyckat! Skönt att ha det avklarat och kul att träffa släkt och vänner i Dalarna. Idag blev det tandläkarbesök på kvällen...

• Lilla

Marina: trevligt initiativ med lekdejt hos dig på lördag men tyvärr kan vi inte så tidigt som kl. 9...

• Lilla

flingan: kanske inte så billigt (420 kr brukar klippning kosta för mig), men Hårlinjen i Barkarby är bra. Vet inte om de har drop in, men ring och berätta hur desperat du är.

Skälbyv. 21, 175 64 JÄRFÄLLA 08 - 36 44 00
  • Lilla

Rutan: skoj att ses idag! Jag tycks ha blivit väldigt shoppingeffektiv sen jag fick barn. Nu finns det ingen återvändo för mig, bara att börja träna!

Snart dags att hämta Idun på förskolan. Härligt att solen skiner nu istället för allt regnande som varit idag. Solig

• Lilla

Fy, jag är helt slut... Nu har jag låst in mig och sitter på toalocket. Maken kom just hem. Han och barnen är uppe och läser bok. Bebisen har varit en riktig suris hela eftermiddagen. Jobbigt! Bära bära, leka med 3-åringen och laga lunch, mellis och middag... Pust! Snart är middagen klar i alla fall (måste nog gå och kolla till den nu).

• Lilla

Mirix: grattis på födelsedagen!

Oj, vilka politiska diskussioner det varit här. Det blir spännande i kväll!

Usch, jag hade en jobbig upplevelse igår.   När Tor bestämde sig för att gå upp 6.30 (efter att ha legat och spakat mig i magen i 2 timmar, han låg i vår säng) mådde jag inte bra. Mådde illa, var fruktansvärt yr, hade hjärtklappning, var trött. Läskigt! Maken blev beordrad att stiga upp och ta med sig barnen (som båda vaknade) ner. Efter vila i några timmar, lite lättare mat och vetskapen om att jag inte var tvungen att ta hand om barnen blev det bra igen. Jag antar att detta var kroppens sätt att säga ifrån och att det berodde på stress... Jag har varit helt slut till och från den senaste tiden. Ständigt trött, på dåligt humör, ont i magen och ska rodda hemmet och barnen (maken kommer hem från jobbet ca 18.30). Barnen är en bebis som sover uselt och en 3-åring som är mycket krävande just nu.

Sorry att det blev så ego idag. Måste ta upp Tor nu. Han är missnöjd i sittern.

• Lilla

Tack för er omtanke! Idag mår jag fint igen, men det gav mig en tankeställare. Trist att höra att fler har lika...

I förmiddags var Idun och jag på Hoppis och skuttis på Friskis & svettis. Det var första gången för oss, men definitivt inte sista. Jättekul var det! Och roligt att göra något bara jag och dottern, utan bebisen. Det behöver vi. Kul att ni också var där AnnelieE! Hade gärna pratat lite efteråt, men då var ni borta. Går ni varje söndag?

• Lilla

Mumriksfru: visst var det du som var intresserad av att träna på gymmet i Barkarby? Häng på! I morgon kör Rutan och jag igång. Vi ska köpa träningskort och få en introduktion av maskinerna/träningen. Det ska bli spännande! Hoppas bara bebisarna håller sig i skinnet och sover eller är vakna, men nöjda.

Detta med SD är fruktansvärt...

Mirix: tack för att du tänker på mig!

Flingan: hur går det med pluggandet? Ska bli kul att träffas snart!

Svar på tråden järfällatråden 9