• Lilla

järfällatråden 9

Utteröga: Idun var inte lika på idag när jag lämnade henne på förskolan, men jag hoppas hon har ku. Hon var inte ledsen i alla fall, men ville inte gå till dagis i morse. Vi såg förresten barn-tv där det var en Uma med i morse. Och du, drick inte mer kaffe nu!!

Mumriksfru: vad söt Selma är! Skoj att ni vill följa med till Gulsippan!

Gulsippan mån 30/8
    Lilla T
    Flingan
    Mumriskfru

• Lilla

stora syster: grattis till jobbet!

Jag och Tor sov mellan 10.30 och 13.15 här idag. Såå behövligt! Blä för förkylning. I morgon kväll kommer min mamma och stannar till söndag.

• Lilla

Mumriksfru: jag har min farmor på besök på måndag, så jag kan inte ses. Annars hade det varit kul att träffa dig och Selma!

Flingan: bra bakat! Ska ni ha fikat hemma hos er eller var det i församlingshemmet?

I kväll kommer mamma och mormor. Bra!

• Lilla

bolindermamman: grattis till huset och försäljningen av lägenheten! Är det i Kallhäll ni köpt?

flingan: kolla fb-mejlet eller jäfälla folkbiblioteks webbplats för bok & bebis-datumen.

utteröga: men... vad tråkigt med ringarna...

stora syster: har du kommit fram till hur du vill göra med jobb? Skriv lista med för- och nackdelar så är det lättare att få överblick.

Vad mer skulle jag kommentera? Hade flera sidor att läsa i kapp o skriver med en hand pga sovande bebis på andra armen.

Har haft massa besök. Skönt att göra saker så tiden går fort och maken kommer hem från usa igen! I kväll blev vi bjudna på grillat hos grannarna.

• Lilla

flingan: jag hoppar över gulsippan i morgon. det kommer målare hit o då vill jag vara hemma. en annan gång vill jag!

stora syster: lycka till på intervjun! på onsdag kommer maken hem. härligt!

lunchdags nu!

• Lilla

1975: grattis! {#emotions_dlg.flower} Vad roligt! Hur mår du?

utteröga: tänk att ni är på plats i nytt större boende nu! Grattis! 107 m2 låter toppen! Vi har 92.

• Lilla
    Nu på torsdag 2/9 kl. 10.30 Bok & Bebis i Viksjö

Lilla T + bebis 3 månader
  • Lilla

Flingan: oj, vad tufft av dig att ta med båda barnen på kurslitteraturshopping! Är det i Flemingsberg du pluggar?

• Lilla

Vad kul det var med Bok & bebis på Viksjö bibliotek idag! Kajsa, du är bäst! Synd att vi inte hann prata så mycket Elin, men vad sägs om en träff på måndag?

Hitta på nåt på måndag 6 september
    Lilla T + bebis 3 mån + dotter 3,5 år

Svar på tråden järfällatråden 9