• Lilla

järfällatråden 9

Men fy, vad otäckt AnnelieE...

• Lilla

Vet någon från vilken ålder kan man använda en Bumbostol? Jag är sugen på att skaffa en.

utteröga: ge det en chans, testa en månad och se hur det känns?

• Lilla

Mirix: mensvärk kan absolut vara ett tecken. Så började det för mig när Idun föddes. Håller tummarna!

En säng är ju bra att ha till bebis, fast å andra sidan är det inte heller nödvändigt. Idun sov aldrig i sin spjälsäng (hon sov hos oss) utan bytte direkt från vår säng till växa-säng. Å andra sidan är spjälisen fräsch nu när Tor snart ska börja med den (han sover i vagga och i vår säng nu).

Bumbostolen tänker jag är bra att ha när jag ska börja träna (bara det onda ger med sig!!!), så kan Tor sitta i den och titta på. Men då kanske han är för stor för den? Vilken ålder är den rekommenderad upp till?

Vi har haft kompisar här idag. Men det blev inte så lyckat... för Idun är inte sig lik. Hon är sur och lättstött och trött. Hoppas att hon inte håller på att bli sjuk! Nåja, några roliga stunder fick vi ihop med vännerna i alla fall. Lite lek och fika i parken (soligt och varmt) och lite lek hemma. Mellan de fina stunderna var det dock gnäll och gråt. Men, man kan inte vara på topp jämt.

stora syster: har du fler jobb på gång? Kul att du vågade prova nåt nytt! Helt rätt gjort!

Marina: fy, vad tråkigt att du inte får förlängt på jobbet... Är det ett föräldravik du har?

• Lilla

Just nu sover båda barnen. Idun i soffan och Tor i vagnen på altanen.

• Lilla

Flingan: lycka till på tentan på måndag! Jag vill gärna kolla på både Bumbon och fåret.

• Lilla

Marina: hur länge kan de använda Bumbostolen? Upp till vilken ålder ungefär? Du råkar inte ha Isas kvar och vill sälja?

Svar på tråden järfällatråden 9