• Lilla

järfällatråden 9

Lekdate hos Flingan måndag 2/11 kl 10.00 (utelek)

Flingan +2 barn

Lilla T + 2 barn

stora syster: blä för kräksjuka... Hoppas ni andra slipper! Här hemma är vi "bara" superförkylda... Alla utom Idun.

• Lilla

mumriksfru: det kommer gå superbra med vaccinationen av Selma! Tor sa inte ett knyst vid första sprutan och vid andra gnydde han till i typ 2 sekunder. Bra att Henrik kan vara med. Lycka till!

utteröga: vad jobbigt med nattskräcken... Finns det nåt man kan göra? Hur är det med din mage och kaffe nu förresten? Jag misstänker att kaffet har gjort min mage illa nu de senaste dagarna för jag har ont och jag har druckit mer kaffe än vanligt eftersom barnen börjat sova sämre än nånsin på natten. I natt var det mååånga uppvak, två barn i sängen och Tor var dessutom vaken en hel timme mitt i natten. Och sen på morgonen kom bajset, så det var väl det som var boven. Så jobbigt för honom och mig!

stora syster: hoppas det går bra på fredag fast det är mer att göra då! Det fixar du säkert bra! Du verkar vara en duktig ssk.

flingan: lycka till på högskolan! Du är duktig som kämpar på!

Ego: är superförkyld och har precis ställt in ett besök av kusin plus ingift moster (från Dalarna) i morgon. Synd! Men jag vill inte att de också ska bli sjuka... Tor har fått sin 5 månadersvaccination idag. Det gick bra! Nu får vi se hur/om han reagerar på vaccninet. Förra gången reagerade han med att bli TRÖTT men jag räknar med en massa gnäll och blir det inte så så är det ju bara en bonus. På utvecklingssamtalet igår sa jag att idun gärna får börja sova middag på förskolan igen, för hon är så trött nu pga röriga nätter.

• Lilla

Flingan och Mumriksfru och alla som vill hänga på: jag vill gärna ses vid lunch! Men i så fall tar jag helst en promenad också. Tänker vi oss att vi äter lunch på IKEA? Annat förslag?

• Lilla

Mumriksfru: jag kan tyvärr inte ses i helgen... Vill träffa maken då och umgås hela familjen.

Är det någon som hört nåt från tip (Anne)?

• Lilla

Flingan och Mumrik: vi får väl lägga till ett litet eventuellt ifall de små reagerar med kink på vaccinet, men jag hoppas vi kan ses! Och ni vet att jag är förkyld...

• Lilla

flingan och mumrik: ska vi ses hos Elin då. Vore toppenbra med lunch, Elin! Vilken tid? Ska jag ta med något?

• Lilla

Flingan och Mumrik: ska bli kul att ses i morgon!

Mumrik: du och Selma får gärna komma hit på lite lek i vår lekpark på måndag. Kl. 10?

Svar på tråden järfällatråden 9