• Lilla

järfällatråden 9

BM: stackars Tilde...

Mumriksfru: båda bebisarna var vakna, men satt i sina babyskydd och blev burna emellanåt. Det gick förhållandevis bra ändå tycker jag.

Ego: jag tror jag har spräckt ett revben. Ska försöka få tid på närakuten... AJ!!

• Lilla

Jag har så fruktansvärt ont i revbenen på vänster sida. Har haft det litegrann sen i söndags, men i morse accelererade det. Gick upp och planerade dagen som skulle innehålla tripp till Jakan för att köpa några presenter (dop, kalas), köpa träningskort (där jag provtränade häromdagen), städa etc.

Nu kan jag inte röra mig utan att det gör ont, inte sätta mig på huk, inte böja mig, inte bära, inte stänga bildörren, inte sätta mig längre bak på stolen etc. Men allt det där måste jag ju tyvärr göra ändå så jag går omkring här och skriker "aj" hela tiden... Maken ska försöka jobba hemma i morgon. Tor väger liksom 7 kg och han är i en väldigt kinkig period och vill bara bli buren hela tiden.

Minns att jag fick liknande när Idun var bebis (runt 8 månader, men hon var alltid lättare i vikt än Tor). Antagligen pga allt kånkande i oergonomisk ställning... Det sa dock pang i söndags på familjegympan när vi skulle lägga oss på mage på det stenhårda golvet. Jag misstänker att jag fått en spricka i ett revben.

Så det var inte gymmets "fel" Mumriksfru.

Väntar nu på att närakuten ska ringa upp mig.

• Lilla

Nu har jag varit i kontakt med sjukvården och det är bara att ta Alvedon och försöka vila.

Mumriksfru: "bara" på bussar, men inte t-bana, p-tåg etc.

• Lilla

utteröga: ja, det var det råd jag fick. Maken är hemma idag. Det är ett måste. Ont ont ont. Känns extra surt eftersom jag är grymt träningssugen!

marina: hur är det med Isa? Har hon hög feber?

mirix: kul med praktik! Är du på neptuni? Hoppas bebisen kommer snart!

utteröga & marina: ska bli kul att ses och kika på snygga barnkläder! Tor följer med.

flingan: lycka till med alla dopförberedelser! Låter som du har mycet att stå i.

• Lilla

Flingan: vad gulligt av dig med medicinen, men jag tackar nej. Jag har knappt burit Tor idag så det har gått bra, men så fort jag gör nåt dom jag inte "ska" känns det kan jag lova.

Vi har varit till Vällingby idag. Shoppade lite presenter (dop, 2-årspresent) och så lekte Idun lite där på den lilla lekplatsen utanför Åhléns/Konditoriet. Sen hem för mellisfika och efter det sotade Tor och jag hemma medan Idun och pappa åkte till Gulsippan.

• Lilla

Mumriksfru: jag gillar också Vällingby. Det blev ett målarset till en 2-åring och en hemlig present till en dopbebis. Till Idun blev det mer modellera och ett ritblock.

Idag på fm har vi bakat en rulltårta till 2-åringen som vi ska fira idag. Just nu är maken och dottern och besiktigar bilen medan jag och bebisen är hemma för att sova (bebisen) och laga mat (jag). Men Tor vägrar sova och vill bara vara i famnen så jag sitter i soffan med honom på amningskudden. Vill helst slippa gå omkirng med honom (vilket han vill) för det gör så ont i revbenet då.

Mirix: vad är det du skapar?

Flingan: typiskt att inte kunna sova på sin sovmorgon... men vilken lyx med 4 månaders bebis som sover 12 timmar på natten!

• Lilla

Elin: superlyckat dop! Vackert, stämningsfullt, glatt och trevligt! Jag tänkte inte på att din klänning var kort i alla fall. Du var jättefin! Det vore kul att träffas hela familjerna nån gång så M och H också får lära känna varann och så vill jag gärna träffa G mer. Ni har gett så fina namn till er dotter förresten! Jag gillade storyn bakom T. Glömde fråga, är det ok med Agnes sedan hon föll igår? Vilken relation har ni till Agnes fadder? (han är jobbarkompis med en kompis till mig tror jag)

Mirjam: kul att se dig och Mira! Vill absolut ses snart igen så vi hinner prata lite. Lycka till med utställningen och framförallt med bebisen som kommer komma snart! Jag är också intresserad av en vagnmobil. Har du några färdiga? Vad kostar de?

Här hemma håller vi på att möblera om vardagsrummet. Började spontanflytta runt mäblerna igår och nu är det lite kaos, ha ha. Det kan bli bra. Frågan är om vi ska komplettera med a) två fåtöljer eller b) stort bord & stolar. Och om det blir bord och stolar, ska vi köpa bordet eller ska H göra det så att vi får det precis som vill vill ha det?

Utteröga: vad tråkigt med dansen... Men, skulle inte Uma börja på nån sport i närheten av er? Nåt prova på, boll eller vad var det? Vi skulle ju gå på familjegympa på söndagar, Idun och jag, men nu är jag ju skadad så det går inte på nån (?) vecka.

I morgon kommer svärmor och bor hos oss till torsdag. Snällt av henne att komma och hjälpa mig!

• Lilla

Hej tjejer! Tyvärr sitter jag i vardagsrummet. Tor ligger i sitt babygym. Han var visst träningssugen mitt i natten. Världens sprattligaste bebis som vägrar sova. Jag tror han behöver bajsa. Har försökt allt (utom att vandra omking med honom, det försökte maken pga att jag har ont). Till slut gav vi upp och för att nån ska få sova gick jag ner. Nån = Idun, farmor och maken.

MiaEd: jag har också beställt en overall till I. Den borde dyka upp denna vecka. Lila Didriksson blev det! Förra året köpte vi en billig overall, året innan PoP skalkläder. Vi provar oss fram helt enkelt.

utteröga: såg du mitt meddelande på facebook? Jag kommer inte i kväll, men beställer gärna en grej.

Var tvungen att boka om 4 månaderskontrollen på torsdag. Jag är kallad till lönesamtal så tiderna krockar. Hm, ska jag bli nöjd med lönen detta år? Brukar jag bli det? Nej, tyvärr inte. Men jag hoppas att chefen denna gång belönar det fina arbete jag gjort. Jag vet att jag gjort ett bra jobb! (tiden det gäller är april 2009-april 2010)

Nu verkar det som att bebisen har tröttnat på gymmet!

Svar på tråden järfällatråden 9