Jag har så fruktansvärt ont i revbenen på vänster sida. Har haft det litegrann sen i söndags, men i morse accelererade det. Gick upp och planerade dagen som skulle innehålla tripp till Jakan för att köpa några presenter (dop, kalas), köpa träningskort (där jag provtränade häromdagen), städa etc.
Nu kan jag inte röra mig utan att det gör ont, inte sätta mig på huk, inte böja mig, inte bära, inte stänga bildörren, inte sätta mig längre bak på stolen etc. Men allt det där måste jag ju tyvärr göra ändå så jag går omkring här och skriker "aj" hela tiden... Maken ska försöka jobba hemma i morgon. Tor väger liksom 7 kg och han är i en väldigt kinkig period och vill bara bli buren hela tiden.
Minns att jag fick liknande när Idun var bebis (runt 8 månader, men hon var alltid lättare i vikt än Tor). Antagligen pga allt kånkande i oergonomisk ställning... Det sa dock pang i söndags på familjegympan när vi skulle lägga oss på mage på det stenhårda golvet. Jag misstänker att jag fått en spricka i ett revben.
Så det var inte gymmets "fel" Mumriksfru.
Väntar nu på att närakuten ska ringa upp mig.