• Lilla

järfällatråden 9

D 1980: men oj, vilket dilemma... Kan man ha barnet i en kommun där man jobbar men inte bor? Kanske lika bra att kolla upp det trots allt och låta honom gå kvar i Solna i så fall tills det finns en ledig plats närmare. Ring Järfälla kommun igen. Fråga om det är möjligt att få en plats på NÅGON av förskolorna i Skälby eller Barkarby. Helikoptervägens förskola t.ex. tror jag inte är så svårt att få plats på. Stackars er!

Elin och Lina: tack för idag! Supertrevligt! Nu ska jag dessutom ta mig i kragen och baka det där brödet nån dag.

Dags att bege sig till förskolan och hämta Idun. Tor sover i babyskyddet så tar bilen, men tänkte ta en brev-postar-promenad med Idun och Tor när vi kommer hem. Vi ska skicka en lite present till en kompis i Falun som fyller år på söndag och Idun ville så gärna lägga det i brevlådan när hon såg att det låg i hallen i morse.

• Lilla

D 1980: det stod i "Järfällatidningen" att det saknas barn hos dagbarnvårdare i Viksjö, så ring kommunen igen och kolla. Det är inte så långt till Viksjö om man t.ex. går eller cyklar (då kan man gena bredvid golfbanan/i skogen på gång/cykelvägar).

• Lilla

mumrik: som jag sa igår så är ormbacka förskola bra, men en bit från er. har hört bra om skälby förskola också. nåon som säger emot? matglad, ni har ju testat den.

• Lilla

jag har precis putsat fönstret i gästrummet, så nu kan svärmor se ut när hon kommer hit på måndag.

• Lilla

mumriksfru: jag tar gärna en promenad innan lekdejten. Får se om jag hänger på dejten eftersom Idun är hos farmor och farfar och Tor inte gärna ligger i vagnen i vaket tillstånd. Blir så tungt att bära utomhus.

Idag har vi varit på barnteater på mitt jobb (bibblan i Bålsta). Kul! Nu gör maken och Idun äppelmos. Luktar gott!

• Lilla

Lite snabbt. Ska ta ut fisken ur ugnen strax.

MiaEd: men vad hemskt jobbigt för dig/er... Jag känner ju inte dig, men jag skickar en stor kram! Bra att han kommer få hjälp och sen kanske det är bra som Elin säger att ta familjerådgivning...

utteröga: vet hur det känns att näsan svimma på kommunalt färdmedel. Det hände mig när jag var gravid. Hur mår du nu?

• Lilla

evani: grattis till att ni ska gifta er! Hjärta När är det dags? Fick du tag i Karin? Jobbigt med tuff natt... Vet hur det är. Det känns som att jag går i en städig dvala pga sömnbrist.

Nu har Idun åkt på höstlov hos farmor och farfar i Dalarna. Farmor kom hit igår och så åkte de på förmiddagen idag. Tomt här nu med "bara" ett barn!

utteröga: har ni bestämt bröllopsdatum än?

flingan och Mumriksfru: fy, vad läskigt med mordet... Och det var ju den dag och nästan den tid vi sågs! Känns det ok att bo där Elin? Ser ni "något"?

• Lilla

Härligt evani! Lycka till! Det var så roligt att gifta sig! Vi gifte oss juli 2004.

• Lilla

Machina: jag känner lika som du angående två barn och jag sover lika uselt också tyvärr... Det tär mycket och det är svårt att vara glad och ha stort tålamod när man är så trött hela tiden (och har en trotsig och svartsjuk 3,5-åring).  Det är underbart med två barn, men absolut mycket jobb (känslomässigt också).

Flingan: hur gick mötet med chefen? När ska du börja jobba och hur mycket? Jag börjar jobba 50 % 3 januari.

Jag och Tor har precis kommit in från en skön promenad på 1 h. Han sover i vagnen och jag pustar ut i soffan.

Är det inte dags för en tjejmiddag snart? {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden järfällatråden 9