• Lilla

järfällatråden 9

Bok & bebis på Viksjö bibliotek torsdag 21/10 kl. 10.30

Lilla T
    Flingan

Vad kul att du hänger med på torsdag Elin! Vilka fler hänger på?

flingan: Men din syrras kommentar gillar jag verkligen inte!! Glöm vad hon säger/gör! Ni vet vad Gustav behöver, inte hon, det är tydligt! Och självklart kommer Gustav alltid att vara ert fina barn, precis som han varit de här 3,5 åren. Kram!!
  • Lilla

1975: hur mår du? Vilken vecka är du i nu?

Rutan: kul att träffa dig idag! Hur gick det på eftermiddagen för sonen?

matglad: gick förra veckan bra? Fick du några presenter?

• Lilla

mumriksfru: njut och sov! Tor vaknar efter 2-4 timmar natten igenom.

• Lilla

Oj, massor att kommentera. Hoppas jag kommer ihåg allt!

D 1980: grattis till bebisen i magen! Jag är föräldraledig på heltid fram till årsskiftet, sen på halvtid hela våren så vi kan säkert ses nåt framöver. Vore kul! Jag har en tjej på 3,5 år och en kille på snart 5 månader. Jag tycker att tiden går fortare med andra barnet, man har inte alls samma tid, eftersom det stora barnet kräver uppmärksamhet hela tiden. Det är jobbigt i början och fortfarande i vårt fall, men det blir sakta bättre. Man får försöka släppa dåligt samvete. Usch för ischias, stackare!

Mirix: hur funkar det att vara tvåbarnsföräldrar? Hur tar Mira det? Går praktiken bra?

Mumriksfru: Tor fick inte feber vid förra vaccineringen, men han sov sov sov i 1,5 dygn ungefär. Vi får se hur det blir nästa vecka när han ska få sin andra dos. Jobbigt att vakna 4.30 måste jag säga! Sover Selma? Tor har hållit mig vaken från 3 i natt till och från fram till 6 då jag flyttade över honom till vår säng trots att han inte fick så bra plats för Idun låg där från 23.30 igår. Då sov han lite bättre, men vände och vred sig. SÅ jag är trött idag... Lycka till med din busy dag! Lät skoj!

Flingan: stackars Agnes som har feber... Jobbigt med tuff natt... Vi får ses en annan gång. En annan mamma som skulle hängt med på Bok & bebis kommer inte heller för hon var visst dubbelbokad. Synd! Men Matglad, jag och Tor kommer! Han laddar just nu med att sova. Borde kanske jag också göra, men känner inte att jag kan komma till ro.

Utteröga: hur var Mamma Mia?

• Lilla

Vi (läs maken och Idun) bytte till vinterdäck igår. Bra att det är gjort! Sen åt vi middag och knatade in till nrmaste grannarna. De hade nämligen bakat bullar och undrade om vi ville komma och äta bullar med dem. Nice! Vi har verkligen fått bra grannar! (de flyttade hit i augusti)

• Lilla
    Flingan: det var bra på Bok & bebis! Efteråt handlade jag lite på ICA. Nu har jag precis ätit en halv grillad kyckling. Gott! Vad duktig Agnes är!!

Mumriksfru: brödet låter gott och lätt att göra. Har du provat? Vad vill du shoppa i helgen?

stora syster: mycket för dig! Andas! Trivs du med nya jobben då?
  • Lilla

Flingan: stackars Agnes och stackars dig... Det är så jobbigt med ledsna bebisar... Hoppas det är bättre nu!

• Lilla

Hurra för snön! Idun är så glad idag! Jag har aldrig sett henne klä på sig så snabbt förut. Sen bar det av ut i snön! :) Vi har gjort två snögubbar och en snölykta. Tur att Tor var trött och sov inne i babysittern när vi var ute.

• Lilla

mumrik: jag köpte en bumbo på blocket igår. 250 kr inkl. bord. Lite missfärgad stol, men helt okej och bättre än 650 kr nytt.

Svar på tråden järfällatråden 9