Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

MiaEd: Såg att du inte har fått svar på frågan om madrassen. Hur gick det? Jag vet inte om det hjälper med typ sådan där möbeltvätt (skum?) på sådant eftersom det har gått ned i madrassen. Någon annan?

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack
    BM: Nej men, stackars liten. Usch vad jobbigt. Bra att ni fick hjälp så fort och att de var bra på AL. ÖF i Barkarby får man inte gå till med syskon som är inskrivna på förskolan, men däremot får gå på kyrkis, dvs ÖF i församlingshemmet vid Järfälla Kyrka.

Stora syster: Ja, jag måste också hitta något som jag kan se fram emot varje vecka. Om än så litet. Imorgon ska jag t ex unna mig en klipptid. För alla mina miljoner. Torr hud har båda mina barn varje vinterhalvår, eller så snart det blir kallare ute. Och Vincent får utslag till och från, eksem i armvecken har han haft också. Får se hur han ser ut när jag träffar honom idag och så hoppas jag läkaren har rätt i att den här flytande Aerius (det var inte Tavegyl) hjälper honom mot klådan.

flingan: Vad duktig du är. Jag tänkte börja göra egna matlådor, oftast får Chrille maten som blir över från middagen. Och här på jobbet har vi två kvinnor som kör en stenhård diet och kommer med röror av olika slag, lax och grönsaker, bönor och keso, rotfrukter och tonfisk med kokt ägg och lättmajonnäs. Ska testa lite jag med. Också för att min familj i övrigt helst inte äter vare sig tonfisk eller lax.
  • BackinBlack
    flingansnö skrev 2010-09-24 07:47:04 följande:
    god morgon! ny dag idag! full fart! säger som djungelhjulen rulla på rulla på rulla på sätt faaaaaaaart
  • BackinBlack

Mirjam: Lycka till med skapandet. Låter spännande, det där med praktiken.

Lilla T: Var det det rådet du fick? Att vila och ta Alvedon? Hmmm... Hoppas att det går över snart.

Marina: Hur mår Isa nu? Hoppas att febern har gått ned. Ja, jag har väl snart provat det mesta på barnen. En vän till mig säger att hon använde olivolja när hennes barn var torra som små. hmmm... Jag räknar med en STOR kväll på tisdag. Sambon ska iväg och se rockmusikal under tiden, får se om jag tar hjälp av min mamma så att jag får spana i lugn och ro eller hur jag gör. Eller om min svägerska, t ex, kan avlasta med barnen medan hon är där.

Och apropå utslagen. Nu hade pedagogen imorse på dagis en teori att de c:a tio prickarna i ansiktet är myggbett, de två i pannan var tydligen det enligt Vincents ansvarspedagog. Jag har givit honom flytande antiallergi-medicin igår kväll, han kliade en gång under natten. Däremot verkar förkylningsastman vara i antågande. Måste hem och kolla igenom hur hans inhalatorer och tub med mask är i för skick.

Nej, dags att jobba lite. Sedan ska jag ha lite snack med min chef här och hoppas på ny energi inför helgen.

Sköt om er!

• BackinBlack

Lilla T: Vad bra att mannen är hemma. Och du och Tor är så välkomna på tisdag!

Marina: Vad skönt att hon är feberfri. Har du fått någon egentid nu då?

flingan: Lycka till!

Jag äter Riesen, är trött-trött-trött och har bara en uppgift jag kan lösa för tillfället, en sak jag har försökt reda ut förut. Drar hemåt om tre timmar. Lååånga tre timmar. Mer Riesen.

• BackinBlack

Lycka till idag Elin!

Såg förresten att det är loppis idag i Orgona. Vet inte vad det är exakt, men det pågår mellan 11 och 15. Vi har shoppat lite gröna växter och är sugna på att hitta gardiner till vardagsrummet (tror det blir ett par mörka, minsann).

Uma kom ut från dansen och storgrät, vägrade gå förra söndagen och idag fick vi testa. Men det gick inte. Så det verkar som om det blir en aktivitetsfri termin, i alla fall inga inplanerade sport-/fritidssysslor.

• BackinBlack

Annelie: Fy vad hemskt. Det är det man inte vill tänka på...

Lilla T: Japp, jag har fått ditt meddelande. Fixade in tröjan på min beställning. Jobbigt att du inte har fått sova. Hoppas det blev din tur sedan och någon annan tog lillkillen. Håller tummarna för lönesamtalet!

Marina: Tack för igår! Hoppas att du inte fick någon p-bot.

Själv är jag på gång. Lite trött, men bra trött. Försöker släppa lägenhetsfixet lite, vi är ju på plats. Allt tar tid. Mycket att göra på jobbet, på sätt och vis. Igår var allt jag tog i problematiskt. Inget stämde. Hoppas på bättre lycka idag. Och ska jag försöka börja äta bättre, flera här äter GI och jag stirrar lystet på luncher med lax, tonfisk och annat gott som ingen därhemma vill äta. Så idag blir det tonfisk- och äggröra med avocado och tomat. Sådetså.

Nej, dags att jobba lite. Sköt om er!

• BackinBlack

Mirix: Jag håller tummarna för att det blir bebis snarast.

flingan: Ja, jag vet inte det där med GI. Det låter bra men att äta får inte bli för tråkigt/enformigt heller. Så jag vet inte hur jag ska göra...

• BackinBlack

GRATTIS till Mirjam och Fanny! Vad underbart. Nu är hon här!

Marina: Vad synd att det inte blev förlängt. Men nu har du lite tid att hitta annat.

Therese: Vad härligt att få liksom "välja" present lite. Så man kan få det man tycker om. Och vi missade ju att hämta ut biljetter till teatern igår. Hoppas det finns några kvar på mån.

Jag är utan röst idag, försöker prata med barnen med viskningar. Det går ganska bra. Har haft svajjig röst och hosta i några dagar, men nu är det helt hopplöst.

Fick i alla fall äntligen tag i en ny vagn till Vincent! Kombivagnen är nu fem år gammal, vi beställde den julen innan Uma kom och svärfar betalade. Nu, efter att ha mutat Vincent att sitta i tio olika vagnar i två olika butiker, blev det en Emmaljunga Scooter - den enda vagn jag var nöjd med. I den här har han utrymmet kvar att växa vid både fötter och huvud, ok i bredden, justerbart fotstöd, styre och fullt liggläge. Dessutom kan man höja suffletten när han blir längre. Inga hjul som behöver pumpas (som på vår kombi som nu behöver pumpas ofta) och lätt. Aj lajk! Så, nu har jag skrivit av mig. Nu ska jag hitta något att märka hans vagn med inför dagis imorgon.

Och idag ska vi till kolonilotten och se om våra grödor går att äta. Vi har ju inte varit där på en månad. Uma vägrar gå på dansen så...

Svar på tråden järfällatråden 9