Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

flingan: Lycka till!

Therese: Skönt med en massa friskt luft. Ja, vi hoppas verkligen det finns biljetter kvar imorgon.

Stora syster: Hoppas att du fick något fixat hemma - eller att ni kom iväg. Vad är Aquaria?

Ja, vagnen är toppen. Kanske inte helt olik kombivagnen, bara lite mindre och lättare, haha. Grödorna var ok, fick med oss ett par fulla kassar med potatis, lök och morötter. Uma hjälpte till medan Vincent sov gott i sin vagn.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Vad häftigt Aquaria låter! Kan man ta två barn i förskoleåldern dit tro? Vi försöker hitta på saker inför hösten här, tänkte ta oss till ett museum snart också.

Håller tummarna för dig Elin! Det gick nog superduper. Jag har aldrig varit helt säker på tentorna jag skrev, varken salstentor eller hemtentor, men det gick bra.

Grattis på din dag Therese!

Själv har jag testat att dricka Nutrilett blåbärspulverdricka. Det var som att tvinga i sig äcklig medicin om ni frågar mig. Ska inte testa igen. Har ett berg med varor från Nutrilett här på jobbet just nu som man får ta av. Nu behöver jag ta en banan istället...

Har också varit och shoppat på Åhléns med nya kollegan. Det bidde en tunnare svart halsduk åt mig, en ny stor och gedigen dörrmatta till hemmet och så årets två första julklappar till barnen - en varsin bok från rean (Busiga bebbens potta till Vincent och Alla små döda djur åt stora tjejen).

• BackinBlack

Mumriksfru: Ja, den där rean på Åhléns vill jag besöka fler gånger... Inte bra för plånboken...

Och här är det känslan av "gräset är grönare på andra sidan". Trivs att jobba och har hamnat på ett bra jobb, men jag längtar mig blå efter ett barn till. Helt galet. Nu när vi börjar komma i fas med jobb och pengar är jag igång igen. Suck. Men ni vet, jag har ju tjatat om det här till och från länge nu. Neverending story.

Har för en gångs skull tackat ja till att följa med jobbet ut, efter att ha bangat två gånger. Det blir samling i köket här klockan fem för lite champagne och sedan ska vi gå gemensamt mot Stureplan och äta trerätters. Spännande. Men jag dricker nog ramlösa till maten, tål inte mycket alkohol (blir trött, varm och så vidare) och vill inte dricka med nya kollegor. Gjorde en gryta med kalops igår kväll som sambon och barnen kan värma på till middag ikväll... Är inte så van att vara hemifrån, så det känns skumt. Faktiskt.

• BackinBlack

Ha en fin morgonpromenad imorgon! Det lät sååå mysigt.

BM: Låter så härligt med den stora magen.

• BackinBlack

Lilla T: Har gått om sambon lite och inte hunnit prata men nu fick jag veta att vi har biljetter till teatern på lördag. Ses där! Om det blir jag som går med Uma...

• BackinBlack

Låter som om ni hade en toppendag på Ikea. Handlade ni något?

• BackinBlack
    flingansnö skrev 2010-10-07 16:18:47 följande:
    utteröga: Jag köpte en dushstång de andra handlade mer, det bästa var att bara kunna gå runt i lugn ch ro utan Gustav som for omnkring som vilde överallt! Attkunna titta, prata, provsitta en soffa och bara ha det lugnt
    Förstår det. Skulle också vilja komma dit utan barn som inte vill eller tvärtom vill en himla massa.
  • BackinBlack
    Lilla skrev 2010-10-07 16:47:34 följande:
    utteröga: har ni börjat bo in er i nya lägenheten?
    Njae. Både och. Fixet står stilla, värden är seg med att fixa fel och elektrikern har varit här i två omgångar men inte gjort allt. Chrille tänkte väl måla i helgen. Men just nu har jag tappat sugen. Har flyttat till supergalna grannar...
  • BackinBlack

Therese: Stackare. Det måste bli en hel natt för dig snart. Kan du få sova i helgen, få avlastning?

• BackinBlack

Lilla T: Tack detsamma! Det var jättekul.

Stora syster: Vad kul med jobbet!

Själv är jag knäckt. Våra grannar är helt galna. Jag mår piss, våra barn ska typ upphöra att existera. Nu har jag skickat en uppsats till vår hyresvärd med allt vi har fått stå ut med sedan vi flyttat in, klagomål på oss när barnen leker en vardagkväll halv sju t ex. Så får vi se vad som händer. Vi kallar det trakasserier. Kul att bo här. Inte. Någon som har en miljon?

Svar på tråden järfällatråden 9