järfällatråden 9
Rut: kul med mamma-baby-yogan!
Du får berätta vad du tyckte. Skoj med utbildning på jobbet också! Bra att din mamma kan vara hos er några dagar.
Steffi: vi har inga skridskor alls tyvärr...
Rut: kul med mamma-baby-yogan!
Du får berätta vad du tyckte. Skoj med utbildning på jobbet också! Bra att din mamma kan vara hos er några dagar.
Steffi: vi har inga skridskor alls tyvärr...
Bra Gustav!
Mumrik: hej hej!
Jag jobbade igår. Hade en intensiv och rolig dag med bland annat medarbetarsamtal.
Flingan: det var ett bra samtal.
Nu har jag och barnen varit ute en timme. Vi tog en promenad så att Tor skulle få sova. På vägen hittade Idun en rolig lekpark. Lyckat!
I morgon ska vi på barnteater i Biksjö. "Ett lamm till middag" heter pjäsen. Det ska bli kul! Jag antar att pjäsen bygger på bilderboken med samma namn så den har jag lånat på mitt jobb och läst för Idun några gånger nu så hon ska känna till storyn.
Flingan: du är så duktig som gått ner två storlekar! Jag är också nere på den vikt jag hade när jag blev gravid med Tor (vilket är 2 kg mer än när jag blev gravid med Idun). Men jag är så svag...
Ha ha, Mumriksfru! Lycka till med fixandet och vad gott det låter med vin!
Vi väntar på att maken ska komma hem. Då drar han och Idun iväg och köper kinesisk hämtmat.
Hoppas det går bra Steffi!
Tor håller på att få sin fjärde tand, aj! Och den tredje har inte kommit upp helt än. Ont!
lillgrodans mamma: åh, övertrötta barn är besvärligt...
Hoppas hon ger upp och slappnar av snart! Kramar till er!
Rutan E: ska vi promenera till Bok & bebis i Barkarby i morgon? Jag går direkt efter förskolelämningen. Tar en extra lång prommis.
Flingan: visst kommer du också i morgon?
Mumrik: vad jobbigt med Selmas mage... Hade du kul på festen då?
Här väntar vi på att kompisar från Uppsala ska komma. Vi ska leka, prata och äta lunch ihop. Det var länge sen vi träffades, för varje gång vi bestämt har något av barnen blivit sjukt... Men nu så!
1975: hoppas bebisen kommer snart! Håll ut!
Jag tänker gå på babykonsert i Järfälla kyrka nästa onsdag. Vill någon med? 16 feb kl. 10 är det.