• Lilla

järfällatråden 9

malifa: vad typiskt! Hoppas dopet blir lyckat ändå! Var ska ni vara?

flingan: hoppas ni hade en bra kväll!

• Lilla

Flingan: vad bra att kvällen blev rätt lyckad! Och du är visst en superwoman, jämt faktiskt!

I förmiddags var Idun och jag på familjegympa på Friskis och nu har vi precis kommit hem från Jakan. Tor fick följa med dit också så maken fick lite egentid här hemma. Vi shoppade loss för 600 spänn (!) på Apoteket, letade efter en bra bebispresent (till en familj som vi ska hälsa på i morgon och som fått fjärde barnet nyligen) och hittade det till slut, köpte fika på Coop och satt på en bänk och smaskade, åkte karusell (2 ggr, för Idun hade turen att en annan mamma också hade en "peng") m.m.

Här hemma har maken bl.a. satt upp trappgrinden nere också, för igår började Tor "klättra" uppför trappan.

Nu verkar det vara dags för blöjbyte!

• Lilla

lillgrodan: lite tråkig, men hittade så fin body och strumpor (Newbie tror jag de hette på KappAhl). Kikade runt på alla möjliga affärer, men det blev detta.

• Lilla

Har ni tips på mat som en 8 månader gammal bebis kan äta själv? Han vägrar att bli matad och han vägra flaska.

• Lilla

1975: vi har ett hårt babygym om ni vill ha. Gratis alltså. Det är Matglads från början.

• Lilla
    Bok & bebis på Barkarby bibliotek kl. 10 på tisdag 8 februari
    Lilla T & Tor 8 månader

Häng med på Bok & Bebis nästa vecka!

Mumrik: jag tycker absolut att ni kan göra så. Man ska göra som man vill. Vi hade dop och var i kyrkan utan att anse oss som särskilt kristna, men det kändes rätt för oss. Vi gifte oss också i kyrkan, men funderade länge på att vigas på en hembygdsgård istället (borgerligt). Men maken ville ändå att det skulle vara en präst som vigde oss så det blev kyrkvigsel i slutändan.

1975: ok, konstigt med mejlet men bra att ni kan vänta. Jag kommer garanterat glömma bort det (minnet är inte det bästa these days), men påminn mig.

primavilma: toppen med matlistan! Jag akuthandlar nästan alltid tyvärr. Maken vill gärna göra lista och matsedel, men tiden/orken finns sällan så vi köper en massa som man kan laga nåt bra av och sen kommer vi på rätterna eftersom under veckan. Inte så smidigt.

Ska fixa kaffe nu!
  • Lilla

mailfa: var fjärde vecka tror jag. Det finns på Viksjö bibliotek också.

Lilla T & Tor 8 månader

Idag efter förskolehämtningen for vi till outleten för att byta jeans som vi köpte igår (till maken). De var lite för korta. Sen lekte Idun i den stora lekparken som finns där. Den gillar hon! Kan vi inte ha en lunchdejt på Mangal kolgrill & kebab (eller vad restaurangen heter so ligger där på outletområdet) nån dag? Nån som vill?

Dags att skala potatis till dagens middag.

• Lilla
    Lilla T & Tor 8 månader
    Rut & Linus 6 mån
    Flingan & Agnes 8 månader
    Mumriksfru & Selma 6 månader

Kul att vi blir ett gäng.

Flingan: vi bestämde tjejmiddag 5 mars. Var bestämde vi inte.
Svar på tråden järfällatråden 9