• Lilla

järfällatråden 9

Tack för er omtanke alla gulliga tjejer!

Jag och barnen drog till Jakan och gjorde några ärenden som legat och "gnagt". Skönt att ha det fixat. Tor sov i vagnen och Idun lekte i snöhögar etc. Då känns det lätt att vara föräldraledig, men däremellan...

Kajsa: inte dö snälla, för då kan jag ju inte träffa dig i morgon och det vill jag verkligen göra! Vi får deppa ihop eler nåt, så kanske det känns lite lättare sen.

• Lilla

Åh, fy vad jobbigt Elin! Att vara sjuk och ta hand om barnen är inte lätt... Kan Mange vara hemma? Han kan   vara föräldraledig om ordinarie vårdare av barnen är sjuk tror jag. Många, många kramar till dig!

Egen träning idag. För första gången på evigheter. Är inte på topp för det. Trött, huvudvärk m.m. men jag ska dit ändå! Hoppas på att träffa dig där Mumriksfru!

I söndags var Idun och jag på familjegympan för första gången denna termin. Så kul tyckte vi båda! Har ni varit än, Elin? Kommer ni nästa gång, Kajsa? Idun sa när det var slut - "Men varför var det så kort gympa idag?".Tiden gick fort för vi hade så kul!

• Lilla

Mumriksfru: jag jobbar på fredagar. Är ledig måndagar och tisdagar alla veckor, ibland på onsdagar (varannan).

Flingan: jag glömde ju en viktig sak när jag skrev tidigare: KRYA PÅ DIG!

Jag har varit på gymmet och joggat/sprungit på löpbandet. Känner mig jätteduktig! Jag har typ aldrig sprungit i hela mitt liv!! Tor satt i bumbon och åt på en smörgås och sin snuttegris. Och som nästan alltid när han är med pratade en gullig pensionär med mig och honom.

Jag har en sockerfri vecka förresten, dvs mån-fre. Det låter väl som hur enkelt som helst, men faktum är att jag äter kakor/godis etc typ varje dag i vanliga fall. Inte bra. Vi får väl se hur det går.

• Lilla

Mumriksfru: wow, -10 kg! Det var ju länge sen vi sågs. Det måste synas jättstor skillnad ju. Bravo!!

Flingan: kämpa på! 1000 kcal låter lite lite tycker jag. Jag räknade ut att 1700 kcal är ungefär vad jag "behöver" på en dag, men jag räknas inga kalorier alls. Det är jag för lat för. Ska försöka äta hyfsat nyttigt nu och så inga kakor etc under vardagarna och träning på det. Det borde göra susen. Om LCHF är för jobbigt kan du ju köra GI. Visst har du gjort det förr? Då får du ju i dig kolhydrater i "lagom mängd". Hur är det med febern nu?

Min lilla bebis har börjat med smakportioner igen kan man säga. Han kom ju helt av sig med maten när han var magsjuk. Han sover nu, men när han vaknar ska jag prova ge honom en flaska ersättning. Han har vägrat flaska nu (oavsett innehåll) över en vecka, men jag tycker att han verkar lite mer intresserad av mat igen, så jag provar. Han har börjat äta lite smörgåsbitar och så. Det gillar han, men smular sönder det mesta så så värst mycket kommer inte ner i magen.

• Lilla

LillaBebban: han åt tre klunkar ersättning... men det är en början!

tip: innan han var magsjuk åt han ur flaska, så det kommer förhoppningsvis tillbaka, men tar kanske ett tag. Lite svårt när han inte äter puré eller ersättning/välling eftersom jag jobbar halva veckan. Springa ihop kanske vi kan göra i vår om jag fortfarande tycker det är kul då. Törs inte ge mig ut på de hala vägarna nu. Krya på Elina!

• Lilla

zazza: Mamma bootcamp låter superbra! Synd att min bebis redan är 7,5 månad och att jag jobbar. Hade du startat detta för nån månad sen hade jag helr klart anmält mig! Sånt här behövs verkligen i Järfälla!

• Lilla

Elin: jag vet hur det känns... Kram!! Ska du jobba i mars?

Jag sov typ inget i natt, så är rätt trött nu om man säger så... Har jobbat. Kul!

• Lilla

Hade ni trevligt på IKEA idag? Avis på det!

Vad KUL att vi fick ihop ett gäng till Vårruset!

Sovdags nu. Är förbi av trötthet.

• Lilla

Flingan: oj missade igår... Men vad TRIST att det inte löste sig med jobbet... I natt sov jag lite bättre. Tor väckte mig "bara" en gång i timmen... Fick sms från maken nyss och nu har Tor en ny tand (totalt 3 st). Hoppas det var den som spökade! (inte för att han nånsin sovit bra, men nu är det ju helt hopplöst)

Välkommen Primavilma! Jag har en tjej född mars 2007 och en kille född maj 2010. Bor också i Skälby.

Dags att dra hem från jobbet!

Svar på tråden järfällatråden 9