Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Tip: Det är helt ok, jag är flexibel! Trist med Elina, stackarn.... Hoppas att det går över snaart!

Steffi: Stackars H som skriker, och stacvkars er som inte vet vad det är! Livet vore så mkt enkarel om de bara kunde tala om vad som är fel!

Ang Ikea, så får vi se om jag orkar. Jag är feberfi och mår överlag bättre, även om halsen gör lite ont fortfarande, men vi får se om jag orkar. Jag vill! Barnvakten komme vid 11, så jag kan kanske inte komma till 11.30 men jag har mumriks nr så jag messar henne.
    '

• flingansnö

utteröga: Nej men inte igen!! Stackars er!! hoppas att tvättmaskien håller!

Ang Ikea så blir det inget. Gustavs farfar är sjuk  så jag måste vara hemma med G

• flingansnö

Hoppas att ni hade det trevligt idag. Själv håller jag just på att gå sönder. Barnen sov båda två en stund nu på em, och det var jäteskönt. Så vaknade de och mitt humör skönk som en sten....... jag orkar verkligen inte bara vara hemma med dem!! Idag har jag inte varit utanför dörren!! Eller jo, jag har ju hämtat posten.....

• flingansnö

Therese: Tack.... Nej inget jobb i mars.... vi fick inte ihop alla delar.... så jag får vara hemma   Stackars  dig som inte får sova. Det får ju jag iaf! 

Jag tog mig iaf samman och lyckades klippa hår och naglar på Gustav, det var välvbehövligt!

• flingansnö

Lina: Tack! Vad go du är!  Det som är jobbigt är att inte träffa några människor, att inte använda huvudet till annat än att prata babyspråk.... Blir knäpp av det. I vanliga fall går det ändå rätt bra, men denna vecka, när G varit hemma på heltdi och jag varit sjuk och Magnus jobbat häcken av sig och dessutom också är sjuk, så är det extra jobbigt. Jag hade verkligen sett fram emot Ikea daten Ja ja, det orndar sig, idag är en ny dag och jag är både piggare och gladare!

LillaT: Hoppas att du fick sova i natt!!

Härhemma ska jag försöka städa idag, för om jag gör det kan vi åka och köpa en ny säng i morgon istället för att städa!

• flingansnö

Välkommen Primavilma!  Jag bor i jakobsberg, har en Gustav född 06 och en Agnes född i maj-10

RUtan: Roligt med skvaller!

• flingansnö

Lillagrodan: Jodå.... tankeförmågan kommer tillbaka, när du inte bara är i värld full av bajs och kräks och bebisprat!  Jag var på affären igår kväll och jag glömde också nästan hälften av det jag skulle köpa, och jag hade ändå en lista med mig!!! :-O  Men jag vet att det blir bättre, i höstas när jag pluggade var detinte alls lika illa!

Evani: NEj, vad drygt!! köp storpack med ägg!

Här hemma hann jag inte städa klart igår, men jag fick det allra mesta undanplockat, så det borde gå ganska fort att städa idag. Men vi hinner nog inte köpa ngn säng, det får bli en annan dag, kanske i morgon   Idag kommer min syster och hennes nya pojkvän hit! De har bara tärffats i två veckor, men det verkar vara allvar ganska fort! Han ska få träffa två av hennes barn idag! Ska bli spännande att träffa honom och se vad han är för typ av kille! Hoppas på en vettig!

• flingansnö

Nu har jag städat hela lägenhten!! Och satt på överdarg på soffan, OCH bytt gardiner! Och dushat och tagit hand om man och barn! Känner mig SUPERWOMAN!!  Nu ska jag laga taccos!

• flingansnö

malfia: Typiskt! Det är då man är glad för Alvedon och ipren! Hoppas att det går bra iallafall!

Lillagrodan: tack! Kanske ska satsa på en sådan tröja! Nu är det ju inte så ofta jag är faktiskt är superwomna, men ändå!

Vi hade trevligt igår, men syrrans ungar är verkligen full fart! Eller dvs den äldsta pojken! Han är jättego och allt så, jag älskar honom, men han är jobbig att ha att gära med ibland! Han och Gustav rök ihop ordentliget ett par gånger igår, men det gick bra ändå tilsllut.  Killen som syrran hade med sig var trevlig, lite tyståten och väldigt lik vår pappa, men de verkade förälsakde, och han verkade ok, så jag gav mitt godkännande!

Idag blir det nog Ikea en sväng om vi orkar, Agnes har varit vaken massor i natt, tror det belv för mkt för henne igår, med alla människor. Från 3 har hon sovit i magnus famn i soffan framför tvn...

• flingansnö

LillaT: Du är snäll du! Tack! Judit: Klarar du allt det med din foglossning!!! Inponerande! Visst är du väl hemma på heltid? Jag kunde ju knappt röra mig sista månaden, tack och lov hade jag mina kryckor, annars hade jag nog fått stanna i sängen!!

Svar på tråden järfällatråden 9