• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

Kikar in snabbt... har haft så fullt upp sista dagarna...

Minnie: Lider verkligen med dig Agerade oxå liggunderlag för min äldsta son när han var liten. Det var det eller inte sova alls. Och vad gör man inte för att dom ska sova =( Kämpa på tjejen!!!! Det är tungt... men du är tuffare   Bit ihop!!! Det vänder nog snart *hoppas hoppas* KRAM KRAM

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Minnie69

*Pust* Vi har efter kamp sedan nio fått henne att a) sova, b) lagd i säng (hoppas nu att hon kan sova själv en liiiiiiiiiiiiiiiten stund)

• Bubba80

Härligt tjejen!!!! Håller tummarna så ni kan få sova lite själva nu oxå

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-05-14 21:19:52 följande:
    Usch och fy... Hoppas de hittar något som kan hjälpa henne/er. Sephiroth: Du som brukar joxa i PS; vad tusan ska man gör om man "råkat" klicka bort en del standardinställningar och vill ha tillbaka dem? Har sökt på nätet utan resultat. Kan inte ens minimera foton nu, utan förstasidan ser helt annorlunda ut än vad den gjorde från början...
    Hm... jadu. Har du testat att ändra inställningar i view och window? Alltså manyerna view och window. Skitsvårt att veta vad du tråcklat till. *s*

Någon av er med små matvägrare som fått dem att äta igen? Loke blir oxtokig om han inte får nappflaska. Gröt och frukt fungerar, men mat vill han bara ha någon sked av, sen börjar han vända bort huvudet och/eller skrika. Har hållts i lite väl många månader nu. Det enda han äter är "äta själv" bitar om han får ersättning till det.

Jag säger som Cartman; "The fuuuuck!"

Hur går det med alla som har surfisar, och vart sjutton är Strimma?
  • Strimma

Hej:) Jag är tillbaka nu:)
    Hur går det för er?? Kan jag inte få en kort sammanfattning på vad ni skriver om??? Orkar inte läsa typ 500 inlägg ;)
    Kryper era än??

M ålar sid fram men ställer sig ofta på knä, men vet inte riktigt hur han ska göra så då lägger han sig igen och ålar vidare.
    En riktig gnällfis är va han varit det sista... sovit dåligt på dag och nätter. Vaknar hysteriskt ledsen och har världens separationsångest, men det verkar lugna sig lite nu de sista dagarna. har faktisk burit in hans säng bredvid mig de värsta nätterna och lagt min hand genom spjälerna. Det har faktiskt hjälp. Han sov där par-tre nätter sen bar vi tillbaka honom och nu sover han gott i sitt rum igen. Kom ihåg att min stora groda också var sån i den här åldern.'

Lovar ska försöka bättra mig och hälsa på här inne lite oftare. Kram

• Saga09

Hej tjejer,

Ahhh vilket härligt väder det är idag... :)

Saga tvärvägrade att sova nu på morgonen.. tog mig 3 vändor in i sängen innan hon somnade till slut. Hon har börjat att slänga saker omkring sig nu på sistone och nu kastar hon iväg nappen så man alltid får leta typ överallt *s*
    Få se hur länge hon sover men min gissning är väl kring 45 minuter eller så....

Strimma: Hejsan :) Saga ställer sig med i krypställning numer men kommer ingenstans. Det slutar oftast med att hon sjunker ner på magen igen eller hasar baklänges.
    Saga vaknar alltid och skriker på eftermiddagarna numer.. vet faktiskt inte varför. Hon har alltid var snäll och vaknat glad och nöjd. Men det gäller bara eftermiddagarn... skumt...

Gud jag börjar få flyttångest. Eller snarare sagt packningsångest. Vi flyttar ut i slutet av juni vilket gör att jag har typ 1 månad på mig att packa allt.. insåg att jag såklart inte har lådor att packa i och ingen bil att flytta saker i... måste alltså iväg med bussen för att skaffa flyttkartonger och mannen bara sover hela dagarna.. lite småpanik känns det som...
    Idag ska vi väl försöka ta oss ut på promenad i solskenet iallafall... kanske får jag ta tag i packning först i morgon......

• Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-05-15 08:25:29 följande:
    Hm... jadu. Har du testat att ändra inställningar i view och window? Alltså manyerna view och window. Skitsvårt att veta vad du tråcklat till. *s* Någon av er med små matvägrare som fått dem att äta igen? Loke blir oxtokig om han inte får nappflaska. Gröt och frukt fungerar, men mat vill han bara ha någon sked av, sen börjar han vända bort huvudet och/eller skrika. Har hållts i lite väl många månader nu. Det enda han äter är "äta själv" bitar om han får ersättning till det. Jag säger som Cartman; "The fuuuuck!" Hur går det med alla som har surfisar, och vart sjutton är Strimma?
    Ja, i morse när jag provade gick det ju faktiskt att ändra via window, så det var inte så svårt som jag trodde. {#lang_emotions_wink} Tack i alla fall!

I dag på förmiddagen hämtade vi ut vår nya sulky. Arvid och jag har varit på shoppingtur i dag och testat vagnen och den funkar kanon! Är verkligen nöjd (än så länge...)! Vi var bl.a på Lindex. Vad många fina kläder de fått in! Köpte bl.a. den kortärmade bodyn med kanelbullar på. Så söt! 

I kväll blir det grillning + besök av brorsan.

Åsa1976: Det ordnar sig säkert, men jag förstår att det känns jobbigt. Men varför sover sambon hela dagarna?! Arbetar han natt, eller?
  • MammaAlex

Strimma: Alexander kryper så det står härliga till. Han lärde sig aldrig att åla utan stod i krypställning i en månad och gungade innan det äntligen släppte för två veckor sen. =)

Åsa1976: Inte skoj med packning! Enda positiva är att man får lite skit slängt men jag förstår att det är jobbigt... Skönt att ni har gott väder i alla fall. Det verkar ju alla utom vi skåningar ha. =/

Minnie69: Hoppas det blir bättre med sömnen snart! Måste vara skitjobbigt. Tänk att du får ge igen om 15 år ;) Hoppas de kan komma fram till något på BVC. Oavsett vad som är orsaken är det ju alltid lättare att hantera om man vet vad det är.

Imorgon tänkte jag börja packa inför spanienresan... Närmar ju sig ganska snabbt nu. På torsdag åker vi! Våra kompisar åker på måndag. Vi får bara ha två väskor på vardera 15 kg och två handbagage på vardera 10 kg med oss.... Undrar hur det ska gå=)

Sephiroth: Svärföräldrarna har berättat att makens lillasyster vägrade bli matad från hon var 8 månader, hon skulle bara äta själv. Än idag är hon väldigt självständig=) Alexander har aldrig strulat med maten. Bara varit mindre intresserad när tänderna varit på väg upp.

Ikväll blir det film och popcorn=) Har nyss ätit en supergod baconsallad med hemgjorda krutonger *mmmm*

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Strimma
    Saga09 skrev 2010-05-15 09:35:11 följande:
    Hej tjejer, Ahhh vilket härligt väder det är idag... :) Saga tvärvägrade att sova nu på morgonen.. tog mig 3 vändor in i sängen innan hon somnade till slut. Hon har börjat att slänga saker omkring sig nu på sistone och nu kastar hon iväg nappen så man alltid får leta typ överallt *s* Få se hur länge hon sover men min gissning är väl kring 45 minuter eller så.... Strimma: Hejsan :) Saga ställer sig med i krypställning numer men kommer ingenstans. Det slutar oftast med att hon sjunker ner på magen igen eller hasar baklänges. Saga vaknar alltid och skriker på eftermiddagarna numer.. vet faktiskt inte varför. Hon har alltid var snäll och vaknat glad och nöjd. Men det gäller bara eftermiddagarn... skumt... Gud jag börjar få flyttångest. Eller snarare sagt packningsångest. Vi flyttar ut i slutet av juni vilket gör att jag har typ 1 månad på mig att packa allt.. insåg att jag såklart inte har lådor att packa i och ingen bil att flytta saker i... måste alltså iväg med bussen för att skaffa flyttkartonger och mannen bara sover hela dagarna.. lite småpanik känns det som... Idag ska vi väl försöka ta oss ut på promenad i solskenet iallafall... kanske får jag ta tag i packning först i morgon......
    Flytta, gud va kul!!! Har ni köpt hus eller vad blev det??? Jag älskar den där känslan med nytt, möblera på nytt sätt och göra till sitt. Skulle dock inte vilja flytta nu. har bott i vårt hus i 4 år och det är sjukt va grejer man samlar på sig... Det var ju annat när man bara hade en lägenhet att packa ihop.

Igår fick vi eldat upp massa skräp och skit på tomten. Underbart!!! Sen på kvällen blev det lite whisky med grannen, o fy va susig jag blev. Det var inte alls lika roligt imorse ;)

Idag blir det fram med motorsågen och röja vidare på tomten :)
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3