Sephiroth: Ja, han surrar lite grann. Mest "ma-ma-ma" och "pa-pa-pa" och "di-di-di" + en hel del spott och fräs och liknande. Plötsliga höga skrik är en höjdare tycker han!

Vi har varken övat på att vinka eller klappa händerna. Eller alltså, när jag sjunger och så är det ju i och för sig handklapp i vissa sånger, så på det sättet har vi väl "övat". Vinka till honom gör de flesta när de går härifrån, så det har han säkert fått därifrån. Inget ålande alls ännu. Däremot ställer han sig i kryp och gungar. Ibland tar han sig iväg en snutt...

Han får gärna vänta lite innan han börjar krypa känner vi, i alla fall tills vi kommit hem från utlandssemestern. Detta pga bekvämlighetsskäl, alltså...
Åsa1976: Hon tar allt i sin egen takt. Många barn gör ju inte så mycket väsen av sig första levnadsåret, men när de plötsligt sätter igång komer allt samtidigt. En del säger ju t. ex knappt ett knyst före tvåårsåldern, men när de sedan börjar prata kör de på med flerordsmeningar på en gång. Hon kanske håller på med något mycket viktigt, t. ex. filar på en roman eller något liknande...
Tänk hur vi håller på med barnen när de är små; vi försöker lära dem krypa, gå, prata osv. När de sedan lärt sig detta försöker vi få dem att ta det lugnt ("sitt still på stolen", "prata inte så högt", "klappa inte händerna när du äter" osv)...
Emma: Vad tråkigt att ni har det jobbigt. Kan det inte vara därför du känner dig så trött? Att vara ledsen eller orolig är ju aldrig uppiggande, tvärtom... Hoppas att det löser sig i alla fall. Kommunen brukar ju ha familjerådgivning som fungerar väldigt bra för vissa. Gäller det fortfarande att han inte hjälper till som han borde?
Ja, jäklar; det blir nog till att testa Allevo för mig oxå! Åker till Turkiet om 2 veckor och känner mig inte direkt jättesugen på att strutta runt i bikini. I kväll blir det träning; kondition och styrke. Blir lite småirriterad på Magnus för att han aldrig lägger på hullet...

Han har inte ett uns fett på kroppen och kan äta precis vad som helst. Jag bara förfaller (grått hår, rynkor, fläsk osv), medan han blir sötare för varje dag. Orättvist!