• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-05-15 20:28:49 följande:
    Strimma: Alexander kryper så det står härliga till. Han lärde sig aldrig att åla utan stod i krypställning i en månad och gungade innan det äntligen släppte för två veckor sen. =) Åsa1976: Inte skoj med packning! Enda positiva är att man får lite skit slängt men jag förstår att det är jobbigt... Skönt att ni har gott väder i alla fall. Det verkar ju alla utom vi skåningar ha. =/ Minnie69: Hoppas det blir bättre med sömnen snart! Måste vara skitjobbigt. Tänk att du får ge igen om 15 år ;) Hoppas de kan komma fram till något på BVC. Oavsett vad som är orsaken är det ju alltid lättare att hantera om man vet vad det är. Imorgon tänkte jag börja packa inför spanienresan... Närmar ju sig ganska snabbt nu. På torsdag åker vi! Våra kompisar åker på måndag. Vi får bara ha två väskor på vardera 15 kg och två handbagage på vardera 10 kg med oss.... Undrar hur det ska gå=) Sephiroth: Svärföräldrarna har berättat att makens lillasyster vägrade bli matad från hon var 8 månader, hon skulle bara äta själv. Än idag är hon väldigt självständig=) Alexander har aldrig strulat med maten. Bara varit mindre intresserad när tänderna varit på väg upp. Ikväll blir det film och popcorn=) Har nyss ätit en supergod baconsallad med hemgjorda krutonger *mmmm*
    Åh, jag ska se om han vill ha idag också. Vi har lagat kyckling och ris för "omväxlings" skull.

Jag funderar faktiskt på om han inte tycker om burkmaten alls, då han äter mycket bättre av hemmagjord. Hm....

Hoppas ni får roligt på eran resa!
    Strimma skrev 2010-05-15 09:26:10 följande:
    Hej:) Jag är tillbaka nu:) Hur går det för er?? Kan jag inte få en kort sammanfattning på vad ni skriver om??? Orkar inte läsa typ 500 inlägg ;) Kryper era än?? M ålar sid fram men ställer sig ofta på knä, men vet inte riktigt hur han ska göra så då lägger han sig igen och ålar vidare. En riktig gnällfis är va han varit det sista... sovit dåligt på dag och nätter. Vaknar hysteriskt ledsen och har världens separationsångest, men det verkar lugna sig lite nu de sista dagarna. har faktisk burit in hans säng bredvid mig de värsta nätterna och lagt min hand genom spjälerna. Det har faktiskt hjälp. Han sov där par-tre nätter sen bar vi tillbaka honom och nu sover han gott i sitt rum igen. Kom ihåg att min stora groda också var sån i den här åldern.' Lovar ska försöka bättra mig och hälsa på här inne lite oftare. Kram
    Yeey! =) Hahahaha.

Loke är som din kotte, har ålat över en månad, och ställer sig i kryp titt som tätt. Bland annat när han ska resa sig upp mot något så hoppar han upp i krypställning först, och sen drar han sig upp. Han kan som sagt tidigare krypa på knäna, men gör det bara om han måste. Dvs, det är inte så lätt att åla över en hög tröskel eller liknande. Kan tro att han behöver bli lite starkare i ryggen innan han orkar kkrypa jämt? =) Fast jag har hört att vissa barn ålar ända tills de börjar gå.
  • Strimma

Facebook -haaallå va e detta jag missat... den får jag allt fundera på ett tag ;)

och tuttlängder och armmått... huuaa de pratar jag inte högt om nu på längre dagar ;)

• Sephiroth
    Strimma skrev 2010-05-16 18:40:52 följande:
    Facebook -haaallå va e detta jag missat... den får jag allt fundera på ett tag ;) och tuttlängder och armmått... huuaa de pratar jag inte högt om nu på längre dagar ;)
    Wooot? :P
  • Bubba80

Tjehuuu girls!

Nu är det vardag så kanske jag hinner med att skriva nåt oxå =)

Hoppas alla haft en kanonhelg. Vi har haft det toppen. Bl. a. varit på en 30 års skiva raj raj raj {#lang_emotions_tongue_out}

Nytt på Emilfronten: Går väldigt bra med hjälp av möblerna. Blir bättre å bättre för varje dag dock är inte gå vagnen nån favorit än... kommer kanske?

I helgen har Emil börjat vinka å pussas. Försökt sig på att klappa händerna {#lang_emotions_tongue_out} 

Nej nu ska jag fortsätta dricka kaffe och försöka läsa i genom det jag missat...

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Emma

Goddagens!!

har vart fullt ös hels helgen så jag har inte haft tid att kika in.

Härligt att se dig igen strimma!

Mattias tar sig bakåt rätt så bra. Han trycker ifrån med armarna och blir sååååå arg när han kommer längre bort från sina leksaaker.

Idag ska vi träffa gravida kompisen i stan!

Vad är det för BOEL test ni pratade om förut förresten? Det tror jag inte vi har gjort...

• Emma

Meeeen gud så tidig Emil är med allt Bubba! Jag blir så imponerad!

• Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-05-17 09:34:45 följande:
    Tjehuuu girls! Nu är det vardag så kanske jag hinner med att skriva nåt oxå =) Hoppas alla haft en kanonhelg. Vi har haft det toppen. Bl. a. varit på en 30 års skiva raj raj raj Nytt på Emilfronten: Går väldigt bra med hjälp av möblerna. Blir bättre å bättre för varje dag dock är inte gå vagnen nån favorit än... kommer kanske? I helgen har Emil börjat vinka å pussas. Försökt sig på att klappa händerna   Nej nu ska jag fortsätta dricka kaffe och försöka läsa i genom det jag missat...
    Duktprutt!

Loke och jag har övat lite på att vinka och klappa händerna senaste veckan, så kanske han lär sig det han också snart. =) Nu vinkar han bara genom att röra ytterst lite på fingrarna eller vad man ska säga. *s*

En puss får  man ibland dock. Men det är sådana där öppen mun pussar fulla med dräggel. Mysigt!

Idag ska vi ut och gå som vanligt, och fortsätta med stenhård diet. Så tråkigt, men det ger resultat.

Här är det full fart deluxe. I morse öppnade Loke luckan under ugnen (där alla plåtar och allt är) och klättarade in så mycket han fick plats. :-P Han har ramlat massor med gånger, men tar sig ner rättså bra från stående även om det inte är smidigt. ;) Det jobbiga är när han ramlar in i bord och sådant. Borde göra jätteont ju!

Mat vägrade han igår, trots att jag lagade själv och han fick äta själv bitar. =( Snart ger jag upp matdelen!
  • Bubba80

Han blir nog sen med talet ist   Det sägs ju att om dom är tidiga motoriskt brukar talet bli senare? Vet inte om det stämmer?

• Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-05-17 09:56:50 följande:
    Duktprutt! Loke och jag har övat lite på att vinka och klappa händerna senaste veckan, så kanske han lär sig det han också snart. =) Nu vinkar han bara genom att röra ytterst lite på fingrarna eller vad man ska säga. *s* En puss får  man ibland dock. Men det är sådana där öppen mun pussar fulla med dräggel. Mysigt! Idag ska vi ut och gå som vanligt, och fortsätta med stenhård diet. Så tråkigt, men det ger resultat. Här är det full fart deluxe. I morse öppnade Loke luckan under ugnen (där alla plåtar och allt är) och klättarade in så mycket han fick plats. :-P Han har ramlat massor med gånger, men tar sig ner rättså bra från stående även om det inte är smidigt. ;) Det jobbiga är när han ramlar in i bord och sådant. Borde göra jätteont ju! Mat vägrade han igår, trots att jag lagade själv och han fick äta själv bitar. =( Snart ger jag upp matdelen!
    Öppna dreggelpussar här oxå... Tycker mest att det är skoj att fråga "Får mamma en puss?" Då får man just en sån öppen slempuss

Vart skriver jag upp mig!? En till matvägrare här =(
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-05-17 10:39:36 följande:
    Öppna dreggelpussar här oxå... Tycker mest att det är skoj att fråga "Får mamma en puss?" Då får man just en sån öppen slempuss Vart skriver jag upp mig!? En till matvägrare här =(
    Vad ska vi ta oss till med matvägrarna? =( Antar att man bara får vänta ut det och försöka lite då och då... Men hur roligt är det att bara ge gröt och ersättning/välling hela tiden? Suck...

Haha, så säger jag också. Och sen busar jag "mamma vill pussas!! " och pussar sönder honom en smula. ^^ Då  brukar det bli skrattfest. 
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3