MammaAlex skrev 2010-05-15 20:28:49 följande:
Strimma: Alexander kryper så det står härliga till. Han lärde sig aldrig att åla utan stod i krypställning i en månad och gungade innan det äntligen släppte för två veckor sen. =) Åsa1976: Inte skoj med packning! Enda positiva är att man får lite skit slängt men jag förstår att det är jobbigt... Skönt att ni har gott väder i alla fall. Det verkar ju alla utom vi skåningar ha. =/ Minnie69: Hoppas det blir bättre med sömnen snart! Måste vara skitjobbigt. Tänk att du får ge igen om 15 år ;) Hoppas de kan komma fram till något på BVC. Oavsett vad som är orsaken är det ju alltid lättare att hantera om man vet vad det är. Imorgon tänkte jag börja packa inför spanienresan... Närmar ju sig ganska snabbt nu. På torsdag åker vi! Våra kompisar åker på måndag. Vi får bara ha två väskor på vardera 15 kg och två handbagage på vardera 10 kg med oss.... Undrar hur det ska gå=) Sephiroth: Svärföräldrarna har berättat att makens lillasyster vägrade bli matad från hon var 8 månader, hon skulle bara äta själv. Än idag är hon väldigt självständig=) Alexander har aldrig strulat med maten. Bara varit mindre intresserad när tänderna varit på väg upp. Ikväll blir det film och popcorn=) Har nyss ätit en supergod baconsallad med hemgjorda krutonger *mmmm*
Åh, jag ska se om han vill ha idag också. Vi har lagat kyckling och ris för "omväxlings" skull.
Jag funderar faktiskt på om han inte tycker om burkmaten alls, då han äter mycket bättre av hemmagjord. Hm....
Hoppas ni får roligt på eran resa!

Strimma skrev 2010-05-15 09:26:10 följande:
Hej:) Jag är tillbaka nu:) Hur går det för er?? Kan jag inte få en kort sammanfattning på vad ni skriver om??? Orkar inte läsa typ 500 inlägg ;) Kryper era än?? M ålar sid fram men ställer sig ofta på knä, men vet inte riktigt hur han ska göra så då lägger han sig igen och ålar vidare. En riktig gnällfis är va han varit det sista... sovit dåligt på dag och nätter. Vaknar hysteriskt ledsen och har världens separationsångest, men det verkar lugna sig lite nu de sista dagarna. har faktisk burit in hans säng bredvid mig de värsta nätterna och lagt min hand genom spjälerna. Det har faktiskt hjälp. Han sov där par-tre nätter sen bar vi tillbaka honom och nu sover han gott i sitt rum igen. Kom ihåg att min stora groda också var sån i den här åldern.' Lovar ska försöka bättra mig och hälsa på här inne lite oftare. Kram
Yeey! =) Hahahaha.
Loke är som din kotte, har ålat över en månad, och ställer sig i kryp titt som tätt. Bland annat när han ska resa sig upp mot något så hoppar han upp i krypställning först, och sen drar han sig upp. Han kan som sagt tidigare krypa på knäna, men gör det bara om han måste. Dvs, det är inte så lätt att åla över en hög tröskel eller liknande. Kan tro att han behöver bli lite starkare i ryggen innan han orkar kkrypa jämt? =) Fast jag har hört att vissa barn ålar ända tills de börjar gå.