Anonym (blomma) skrev 2010-08-24 21:31:20 följande:
Jag tycker oftast han är sexig. Sexet är bra, förutom att jag haft fler partners än han och han därav inte har lika mkt erfarenhet. Han har också varit nervös några gånger och inte kunnat behålla ståndet lika lång tid som jag önskat, vilket gett mig grubbel.... Men han är lyhörd i sängen och jag tror han kan "öva upp sig" och bli bra. Har ju bara känt han knappt över nån månad.
Hur va ert sex i början?
Han kanske känner prestationsångest då du haft fler partners än honom? Han kanske är rädd för att inte duga? Visa honom mycket bekräftelse i sängen och ha tålamod. Jag resonerar som så att ingen är egentligen bra i sängen, man är bra TILLSAMMANS. Sexet blir ju så annorlunda med olika killar. Och sex är enligt mig så värst bra i början, men med tiden brukar det ju bara bli bättre o bättre (ju mer man lär känna varandra och ju mer känslor man får och ju mer man känner sig trygg och kan utforska varandra och släppa loss).
Vårt sex i början var väl sådär. Det var ju inte katastrof, jag var rätt nöjd, men jag kände absolut ingen passion. Det kom efter några månader. Men nu när vi har varit ihop i ett år så kan jag ärligt säga att han är den bästa jag haft, vi har det bästa sexet som jag någonsin haft!

Vi tycker om samma saker osv. Det finns så mycket som jag aldrig tidigare provat, men som jag provat med honom för han är så uppfinningsrik när det gäller sex (men absolut inte när det gäller andra saker haha).
Jag har alltid haft problem med min sexlust i tidigare förhållanden..... min sexlust kan skifta så snabbt. Bara killen gör minsta lilla "fel" så blir jag helt avtänd direkt och sen blir det inget sex. Dessutom har jag varit flitig på att anklaga killar för att vara sexgalningar, utnyttja mig för sex, kolla på mig som en hora, våldta mig osv osv, men egentligen är det mest jag som skenat iväg i tankar och tolkningar bara för att svartmåla allt. Ja, låter lite konstigt kanske, men.... nu är allting bra iallafall. Jag tror det blir bättre med åldern och när man hittar en kille som verkligen accepterar en som man är, som behandlar en med RESEPEKT, på riktigt.
Ni andra här inne, har ni också haft tendenser av att allt ska ske NU, när det gäller förhållanden? Alltså att allt går väldigt snabbt med flytta ihop, förlova, skaffa barn osv?
Jag kan börja bekänna....
-Reste 13 timmar buss (via Norge) för att träffa en kille jag haft kontakt med på internet. Resan bestämde jag 1 timma innan jag åkte (vi blev aldrig ihop).
-Sa upp mitt jobb och min lägenhet för att flytta till en kille 30 mil bort som jag känt i en månad (höll i 7 mån).
-Gifte mig efter 2 veckor, skaffade barn efter 4 mån med en annan kille (det höll i 1,5 år)
Och nu känner jag en stor seger över att jag lyckats vara tillsammans med min man i hela ETT ÅR innan vi gifte oss och flyttade ihop

Känner mig nästan normal haha.... självironi är en ingrediens för överlevnad!
Ett annat tips vill jag dela med mig av.... Ni med förhållanden/sambos.... tex om ni är hemma och väntar på att er pojkvän/sambo ska komma hem... och ni känner ångesten, och bara väntar på att han ska komma hem och du KÄNNER PÅ DIG att det kommer bli bråk, att du kommer skapa en konflikt. Skicka då iväg ett sms till honom. Säg att du känner dig deppig/ångestfylld/arg/eller bara att du mår dåligt och att du vill att han ska veta det så han kan vara lite försiktig med dig och vara beredd ifall du skulle bryta ihop eller bli aggressiv. Då kan han ju iallafall vara lite beredd och behöver då inte ta ditt utbrott som något personligt.