Anonym (blomma) skrev 2010-11-07 16:10:47 följande:
Bea: Du är väl sambo? Starkt jobbat... Hur fungerar det, är det svårt att bo ihop med dessa växlingar jämt?
Jag är i stort sett övertygad om att jag aldrig kommer att kunna bo sambo, även om jag vill....jag måste liksom ha min frizon och kunna dra mig undan när jag mår dåligt...hm...men så synd....
Det stämmer, jag är sambo. Den här underbara killen som är helt fantastisk med mina "problem", honom har jag bara varit tillsammans med i 15 månader nu. Bott ihop sen årsskiftet ungefär.
Vi träffades på internet, och vi pratade väldigt mycket innan vi träffades, och det tog ett tag innan det blev vi. Men redan då berättade jag om att jag har depressioner, medicinerar och inte alltid mår så bra ändå. Han sa sig vara stark och fixa det, han hade erfarenhet av vänner som mått mycket dåligt.
Men i ärlighetens namn så hade han ingen aning om vad han gav sig in på!
I somras så bröt vi upp, han gjorde slut faktiskt, efter en mycket rörig period mellan oss med mycket bråk och problem i allt som vi gjorde. Han ledsnade helt enkelt! Och jag förstår honom, det gör jag verkligen.
Efter några timmar så pratade vi i telefon, jag förklarade samtidigt som jag grät att jag verkligen inte vill det här, jag vill vara med honom osv. Han blev ledsen också.
Senare på natten kunde han inte sova tydligen och sms-ade mig (jag sov då hos en kompis), jag svarade och vi sms-ade lite. Han gick med på att träffas dagen efter och prata, så han hämtade mig hos kompisen.
Vi pratade massor (vi hade även andra problem utifrån då som påverkade oss, han hade en "tjejkompis" som typ var kär i honom som ville ha honom och försökte övertala honom att bryta med mig och ta henne istället - dom hade även haft en hel del kontakt via sms/chatt och mycket flirtande en period) och han hade kvällen innan insett att han faktiskt inte vill leva utan mig.
Och den natten gjorde susen för honom eller vad man ska säga, då insåg han att det inte var såhär han ville ha det, han ville somna bredvid mig och ha mig nära. Bara då mår han bra, trots att vi har ett lite underligt förhållande med lite berg och dalbana såklart.
Men, när jag blir ledsen så håller han om mig. När jag säger att han förtjänar mycket bättre än mig så håller han inte med mig, "jag har ju det bästa". Och han säger gång på gång när det blir såhär, "jag skulle inte hålla på såhär med dig om jag inte tyckte du var värd det, om jag inte var verkligen säker på att det är dig jag vill vara med. Då hade jag inte stått ut och kämpat så mycket för oss!"
Så ja, vi har många svängar, men det går också i perioder, kan vara bra länge och sen kan det bli en svacka och då blir det fel ett tag.
Jag är så fruktansvärt tacksam för att ha träffat den här killen som är så klok, lugn och trygg. Han ger mig ett lugn som inte någon har gjort tidigare. Han har tagit både mig och min dotter till sig på ett sätt som är enormt!
Nu blev det här ett jättelångt inlägg, som svar på en kort fråga.