Anonym (blomma) skrev 2010-08-24 12:48:13 följande:
HAHAHAHAA!!! Låter som något jag skulle kunna göra!! Jag ser svart helt plötsligt och det "slår slint" i skallen.
Jag tror dock inte att alla killar som en borderliner har behöver ha issues. Klart att vissa har det. Men andra kanske förstår att det är en störning och att man inte menar illa. Men visst finns det dom som tycker det är "spännande" att något händer hela tiden kanske...,.dramatik och kaos då och då..
MEN NI SOM HAR PARTNERS: Jag undrar hur ni kände för dom i början? Särskilt dessa lugna snälla killar, hur visste ni att ni var kära i dom?
Jag har så enormt svårt för detta, kämpar ännu med killen jag träffade för 1 månad sen. Han är verkligen enormt gullig. Jag tycker han är sexig i mina bra stunder. Men mår jag lite dåligt kan jag tycka han ser töntig, löjlig ut; då fattar jag inte hur jag ens kan va nära honom! Mår jag dåligt stirrar jag på hans "defekter" och grubblar runt om han inte har för små händer egentligen, eller kanske lite dubbelhaka....så här håller jag på när jag mår dåligt. Känner ni igen det?
HUR F-N SKA MAN VETA VAD MAN EGENTLIGEN KÄNNER NÄR KÄNSLORNA VÄXLAR SÅ HÄR? Jag vet att mina känslor alltid varit så, förutom när jag umgåtts med smått elaka killar. MEN hur länge ska man skada sig själv med elaka killar?? Det är ju rena döden för vår hälsa! Det är det sista man ska ha! Varför kan man inte lära sig vad sund kärlek är....och leva ett lugnt liv?
Hur visste ni att ni skulle satsa på era killar, ni som har relationer? Visste ni att ni var kära?
Ojojoj.... jag har också alltid varit med elaka killar. Min nuvarande man (vi har varit tillsammans i lite mer än 1 år och gifta i 1 månad) var det jättesvårt med i början.... jag tvekade MYCKET på mina känslor de första 3 månaderna. Undrade om jag var kär? Jag kände inte så mycket direkt..... förutom att jag tyckte han var en bra kille. Men jag beslöt mig för att ge det en chans. Det har ju inte funkat med tidigare killar (då jag varit dökär) så det kanske fungerar på det här sättet.... jag har en dotter sedan tidigare och har "lekt av mig" så jag önskar mig bara en stabil relation med någon att trivas med och som behandlar mig bra. Någon man kan gå igenom hela livet med. Någon som förstår mig och "tar ned mig från molnen" när jag svävar iväg till det mörka.
Det är egentligen först nu (efter 1 år alltså) som jag känner mig helt säker. Eller jag har iallafall känt mig säker i mer än en månad (har inte försökt göra slut). Så det känns riktigt bra! Och nu när jag lyckats vara snäll ett tag så vågar han visa mer känslor för mig och vågar vara lite mer spontan
Men ge inte upp! Har du hittat en bra kille, som du är attraherad av, som behandlar dig bra, som förstår dig, som du PRAKTISKT kan tänka dig en framtid med, STANNA MED HONOM!
LUGNA killar, det är just vad vi behöver tror jag.... ibland kommer tankarna om någon annan mer spännande kille osv, men jag lyckas hantera dom bättre nu. För jag har förstått att jag är väldigt lyckligt lottad med en sån bra man! Han är lugn, dricker inte, röker inte, festar inte, är bra med min dotter, är snäll, omtänksam, sexig, stark sexlust, kan laga mat & städa, stöttar mig, hjälper mig ekonomiskt, ser mig för den jag är, är snygg, tycker om samma saker som mig (hälsa på vänner, kolla på film, lyssna på musik, gå ut och hitta på saker, resa).
Är det en bra kille du har, så ge det en chans. Se vart det leder. GRÄSET ÄR INTE GRÖNARE PÅ ANDRA SIDAN. Vi måste sluta fly. VI ÄR VÄRDA bra killar! Vi är inte värda skit! Och skiten gör oss bara sämre i välbefinnandet. SÅ vi måste ta ansvar för vår hälsa, och det betyder TRÅKIG, SNÄLL, SEXIG och FÖRSTÅENDE kille
Lycka till alla, go with the flow. Ta en och två och tre andetag innan ni agerar. Träna på det. Varje dag!