Hej alla... jag kommer med mindre goda nyheter denna Lördagskväll.
Igår kväll började jag få ont i sidan av högra magdelen, jag trodde det bara var gaser som antagligen skulle komma ut utav sig självt framåt natten, så gick och lade mig med sambon och somnade.
Vid 2.30 vaknar jag till rejält av att smärtan spridit sig i hela vänstra delen av sidan, både under och över högra sidans magpartier smärtar så pass mycket att jag inte kan ligga, sitta eller stå. Jag började även må riktigt illa av smärtan, så var beredd på att ev behöva gå ut och spy.
Oftast hjälper en avslappnande varm dusch mot magsmärtor, så jag ställde mig i duschen och det var skönt, men smärtan var väldigt ihärdig och vägrade ge med sig något alls.
Försökte lägga mig igen med sambon, kunde somna några tim men sov väldigt lätt, då jag stönade mycket av smärtorna och kunde inte ligga på något sätt alls utan att det gjorde så himla ont.
Gick upp och tog 2 alvedon, värmde vetekudden på nytt och lade mig.
Vid 7-tiden var det sämre med mig, jag började känna mig svag i hela kroppen, torr i munnen och behövde vatten. Ringde och rådfrågade min pappa, som sedan bad mig ringa sjukvårdsupplysningen om hjälp.
De bad mig direkt ringa om en sjuktaxi som kunde köra mig till akuten här i stan, så de fick bedöma och se vad det kunde vara.
Efter dropp och smärtstillande spruta i magen, skickades jag iväg med ambulans till nästa sjukhus som skulle kolla upp mig där nere, då jag berättade om molan.
Samma läkare som skrapade mig kom och skulle undersöka mig. Han började först med att knacka på ryggen, men gjorde inget nämnvärt ont. Därefter kände han över hela magens olika partier, även blindtarmen som jag själv var rädd för att det kunde vara, men just där var jag bara mest öm pga resterande områden som gjorde ont.
Sedan skulle han trycka på livmodern och jag skrek rakt ut att "ja! där är det som det gör ont!" och försökte ta djupa andetag efter ansträngningen som jag fick efter smärtan.
Ultraljud gjordes och undersökning, därefter konstaterades det att jag fått livmodersinflamation, så fick pencillin utskrivet, smärtstillande och även Methergin som ska driva ut det sista som är kvar därinne.
har tagit hälften av alla mina tabletter hittills och diklofenaken hjälper inte jättemycket, så jag kan knappt gå upprätt eller gå utan att det gör fruktansvärt ont :(