• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Lavinia

Oj oj Grubbeltjejen! Lät inte alls kul. Varför får man livmoderinflammation? Hade det något med molan att göra. Och det där methegrin, varför har man inte fått något sånt? Fast hade sannolikt inte hjälpt på mina rester som satt så benhårt att inte ens cellgifter hjälpte. Hoppas du mår lite bättre nu iaf.

Ja du morrhoppan, kanske försvann mitt elende lika snabbt som det kom. I morse tog jag nytt prov. Läkaren ringer alltid på tisdagar så när det ringde efter lunch blev jag nervös och tänkte att nu är det allvarligt. Men... nu var det åter <1. Ingen förklaring annat än det väl är just den naturliga variationen. Men såå skönt. Hade det inte gått ner igen så hade jag nog bett om sjukskrivning faktiskt för nu är även min gräns nådd. Och OM jag skulle vara gravid nu så har jag förstått att HCG inte stiger förrän ägget sätter sig, vilket det gör först efter 5-10 dagar efter befruktning. Och det innebär att en stigning inte kan komma därifrån än.

Läkaren var iaf riktigt tillmötesgående och svarade på frågor utan att verka stressad eller irriterad. Skönt. Blir jag inte gravid är jag lovad utredning betydligt tidigare än efter ett års försök. Hon tyckte inte vi skulle behöva förlora mer tid. Känns jättebra.

Hur länge ska du hålla på med klimakteriehormonerna, morrhoppan?

kram L

• Anonym (Grubbel tjej)

Lavilina: Läkaren sa att man kan tydligen få det efter en skrapning och det fanns 1 cm "rest" kvar inuti livmodern, så det kan varit den som irriterat och bildat inflamationen. 
    Ja Methergin är inte ens säkert att det kan få ut allting, därför skrapar man oftast. 

Det jobbigaste är biverkningarna av mina 2 olika pencillin och Metherginen, jag har börjat må illa igen, aptitlöshet och extrem huvudvärk som inte ger med sig alls :(

Smärtan i livmodern och andra delar i magen har dock försvunnit avsevärt, så det känns otroligt skönt! 

• Anonym (Grubbel tjej)

Microanalysen visade att det var en komplett mola jag hade.. helt otroligt att det inte hann sprida sig :S
    Nu går man som på nålar igen inför nästa blodprovstagning på Onsdag.. och gynkollen på Torsdagen.

Yelem: Åt rätt håll! :D 

• Anonym (Grubbel tjej)

Nya prover i morse...
    Så ringer gynläkaren på eftermiddagen och berättar att värdena fördubblats på 2 veckorna, från 18.000 till 32.800.
    Hon ville därför att jag skulle fasta i morgonbitti/under natten, ifall det blir skrapning igen, sedan blir det vaginala ultraljudet igen för att kolla om den "1 cm biten" försvunnit eller helt enkelt kanske blivit större nu.

Fick även brev av sjukhuset idag, där det stod att jag inte hade någon infektion i livmodern :S vad fasiken var det då för smärta i livmodern jag hade?! Kan molan växt på nytt igen? Men det var ju sådan fruktansvärd smärta, trodde det var njursten eller blindtarmen först, men det var i livmodern det gjorde ont.

Ja nu är man lite mer förberedd, så jag känner mig mer lugn och sansad. Vi kan planera inför morgondagen och ta det lugnt... får väl se hur allt går :\ 

• snorpan02

Godmorgon
    Grubbeltjejen, jag håller tummarna för dig och hoppas de nu kan få bort alla rester om det är molan som spökar, vad jobbigt att inte veta vad som är fel och gör ont.

Själv är jag mitt i Ivf processen, sprayar för att hamna i klimakteriet och nästa vecka sätter jag igång med sprutor för att få igång äggproduktionen, detta år har varit helt katastrofalt för min kropp, på tok för mycket hormoner...

Men om man ser målet framför sig.. så är det värt det

Lycka till nu alla som väntar på resultat

• wass

Hej

Har inte varit inne på ett tag och läst familjeliv.
     Men oj så  många som drabbas av denna Mola!!?? Jag har nu varit fri från det och cellgifter. Har en dotter nu på 3mån och har gjort efterkontroller och mitt hcg ligger på 0,1 .. skall jag göra ett nytt ultraljud nästa vecka då dom upptäckte att jag troligtvis ha fått inflam i ena äggstocken och den sitter fast på livmodern
    Är det någon som vet eller har läst att man kan få cancern till baka efter några år när man har drabbats av denna Mola?

Kram alla

• Anonym (Grubbel tjej)

Jag var inne och skrapades i Torsdags, allting gick jättebra och över min förväntan med alla mina fobier, så jag börjar vänja mig... tråkigt nog också på fel sätt :\
    Har mensvärk till och från men mest på kvällen och blöder rätt mycket nu :(

Återkoll den 13 okt och dagen innan provtagning av hcg värdet igen. Nu hoppas jag verkligen att de fick ut allting vid denna skrapning, så jag slipper dras med denna otäcka börda mer :(

KRAM på er alla och kämpa på! 

Svar på tråden Mola/Druvbörd