Lavinia skrev 2011-10-24 20:14:23 följande:
...Jo om man gillar att lyssna och sätta sig in i andras situationer är det nog ett toppenjobb

. ...
En fråga till er som redan har barn: Hur skilde sig mycket tidiga graviditetstecknen vid molan jämfört med den riktiga graviditeten?
kramar L (som letar graviditetstecken för fulla muggar...)
Inget jobb för män då kanske, med andra ord. Går liksom inte att slölyssna framför datorn och svara nästan rätt. Hahaha.
Jag kände inget särskilt vid mol-grav. Inget som fick mig att misstänka att det skulle vara fel. Allt började "som vanligt", molvärk, ömma bröst, febrig känsla. Sedan kring v 7-8 (tror jag), dök illamåendet upp med besked och stannade ända till op. Det var som konstant åksjuka, och jag kunde knappt gå ur soffan. Hulkade ej, dock. Sen lite senare kom andfåddheten. Det var ju löjligt att inte kunna gå ner på stan (slät mark, typ 4 kvarter) utan att flåsa. Vet fortfarande inte om det berodde på molan eller på stress.
Ärligt talat, det är ju inte alls stor risk för att du skulle råka ut för samma sak igen! Det är mycket större chans att allt går jättebra.
Lycka till!