Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Byggd av bomull: Men, vad roligt! Vad glad jag blir för din skull!
Tack, vad rara ni är
Igår blev det en halvmil till, men benen var lite tunga eftersom det var veckans tredje pass. Jag promenerar också 40 minuter varje lunch (men det har jag gjort sen februari), men det är klart benen blir lite trötta till slut. Nu ska det bli skönt med helg
Jag tränar på gym en del, både styrka och kondition i form av spinning. Tycker mig ha skaplig kondition på cykeln, men när det kommer till löpning/joggning, så orkar jag inte många meter innan jag flåsar och luftrören drar ihop sig och blir pipiga. VARFÖR?!
Jag skulle så gärna vilja kunna dra på mig spingdojjorna och bara gå ut och springa en halvtimme på kvällen, istället för att ta mig in till gymet i stan tex.
Har ni några tips? Jag har provat att gå en liten bit och jogga en liten bit i intervaller, men det blir inte bättre tycker jag, känner mig bara fånig över att jag inte orkar springa längre än jag gör....
Hej hej!
Kaya: du har så rätt i att det finns så mycket trevligt och roligt att träna! Tänk om man hade oändligt med tid
Waimea: lycka till på tävlingen imorgon!! Jag tror att du kommer att springa SNABBT
Har veckans tredje vilodag idag. Ibland behövs vila mer än träning helt enkelt. Sprang ett rätt miserabelt distanspass i onsdags och intervaller på bana med klubben igår. Imorgon blir det förhoppningsvis tävling.
...och jag har gått över till mönstret springa 4-6 km + 60 min på crosstrainern, för att samla många steg och inte svika mina lagkamrater. Crossen ger nämligen lite bättre utdelning så man blir inte lika totalutmattad då.
Igår gick jag hem från jobbet också, 2 timmar 20 min tog det, så vi får väl se om den här tävlingen tar knäcken på mig eller om jag kan hålla 20 000 steg/dag.