• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kattstugan

Bimsan, vad flitig du är med stegen- det var ingen dålig promenad hem från jobbet! Själv skulle jag bara bli stressad av en sån tävling

Var iväg och sprang tävling i förmiddags trots en hiskelig träningsvärk sen klubbträningen i torsdags (men för rättvisans skull så var det inte bara jag som led av den åkomman ). 11,2 km knixigt kuperad terräng i underskön, nyutslagen bokskog med marken helt täckt av vitsippor, gulsippor och grönska. Roligt lopp, men aj vad alla dessa branta småbackar åt på mina onda ben. Vet inte min exakta tid eftersom jag fipplade med klockan och resultatlistan verkar inte vara klar än, men jag tror att jag sprang på 46- någonting. Bra träning om inte annat Nästa vecka blir det stadslopp 10 km och sen är det ju inte långt kvar till Göteborgsvarvet

• Waimea

Bimsan: Bra jobbat, hördudu.

Kattstugan: Åh, låter fantastiskt fint! Bokskogen här har inte hunnit slå ut ännu, men det är bara dagar bort. 

Mitt lopp gick riktigt bra. Min hare försvann direkt vid starten, sen såg jag honom ett par km längre fram när vi kom till sjön, så han var inte till så mycket nytta. Min stirriga granne som har varit helsvettig över att jag skulle springa snabbare än honom försvann, han också. Det verkar som om det är motiverande för gamla löparrävar att umgås med såna som mig..

Själv kom jag in på 1.41.41, så det var en putsning av senaste halvmararesultat med 11 minuter. Jag är så grymmans nöjd, speciellt som de sista fem kilometrarna sprangs med en rätt kraftigt vrickad fot. Jag snubblade till inne i bokskogen och höll sånär på att trilla, kände ju att det sträckte till i foten, men det gick att fortsätta så jag höll igång. Idag är fossingen alldeles svullen och blå. Vi får väl se om det blir något Vårrus på onsdag, men det lär ju hinna bättra sig till Varvet.

Och det var 1.41 med bud på mer, det flöt så himla fint och behagligt, så målsättningen till den 22:a lär bli under 1.40, men jag vet inte om det är praktiskt genomförbart eftersom jag startar i startled 16. Jag har hört att det ska vara rätt besvärligt att springa på då, men jag är kanske inte så snabb att det blir något problem.

• Kattstugan

Waimea: grattis till ett jättebra lopp!! Och du - om det kändes "fint och behagligt" så finns det definitivt tid att kapa Hoppas foten hämtar sig snabbt, tur att du kunde fullfölja loppet.

Knappt 19 km vacker vandringsled sprungna idag tillsammans med maken. Trött och sliten men härligt att vara ute en sån här dag

• Themis

Waimea: Åh vad duktig du är, det måste vara otroligt cool känsla att göra en halvmara och känna att det är en lätt match!

• Waimea

Bimsan: Ja, det har hänt otroligt mycket sedan sist jag sprang en halvmara. Jag är så glad och stolt över att jag kan och orkar.

• Mael

Hej igen och tack för välkomnandet för någon vecka sen. Jag kom av mig helt då dottern först fick öroninflammation och nu vattkoppor, men i dag har jag i alla fall varit ute och luftat skorna i 50 minuter + uppjogg. Har tyvärr ingen fungerande klocka och har inte plottat sträckan så jag har ingen aning om vare sig tempo, distans eller puls, men jag rör på mig i alla fall och det är min längsta tur sen jag började så jag känner att jag är på rätt väg. Hade orkat ett tag till om jag haft tiden...

Ni är otroligt ambitiösa allihop. En halvmara är ju blott en dröm för mig, men vilket år som helst kanske Och det är ju hyggligt inspirerande att få haka på här.

Vad har ni för synpunkter på klockor. Polar eller Garmin?! För- och nackdelar med både mottages tacksamt. Budget ca 2.500.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Tokern

20 000 steg/dag??? Hurtigt av dig Bimsan!

Kattstugan, det låter härligt.

Waimea, sån kampanda att springa med vrickad fot!

I helgen blev det 14 km på lördag och 10 km på söndag. Idag blev det gym och vila {#lang_emotions_smile}

• Kaya

Morr...

Kravlar in och muttrar surt...

Klarar inte ens att läsa ikapp tråden just nu för jag är så missnöjd med min egen träning... måste rycka upp mig innan jag "vågar" läsa...

Uppnådde målet "ett maraton i veckan" i två veckor... sedan kom förra veckan... med alla möjliga förhinder och komplikationer... så det blev bara EN mil på hela veckan! En enda! (6+4 km) Och så crosstrainer + body balance en dag.

Och sedan FYRA vilodagar på raken torsdag-söndag. BLÄH! Jag som kanppt tål att ha EN vilodag, och verkligen avskyr när det blir två på raken... nu FYRA! Med tillhörande usla matvanor och allmänt bristande motivation till ett hälsosamt leverne.

Nåväl. Ny vecka nya tag. Inte en löpmeter idag, dock mycket promenerande, cykling och 60 min funk *SKAKA RUMPA*

K

• Tokern
    Kaya skrev 2010-05-03 21:38:24 följande:
    Morr... Kravlar in och muttrar surt... Klarar inte ens att läsa ikapp tråden just nu för jag är så missnöjd med min egen träning... måste rycka upp mig innan jag "vågar" läsa... Uppnådde målet "ett maraton i veckan" i två veckor... sedan kom förra veckan... med alla möjliga förhinder och komplikationer... så det blev bara EN mil på hela veckan! En enda! (6+4 km) Och så crosstrainer + body balance en dag. Och sedan FYRA vilodagar på raken torsdag-söndag. BLÄH! Jag som kanppt tål att ha EN vilodag, och verkligen avskyr när det blir två på raken... nu FYRA! Med tillhörande usla matvanor och allmänt bristande motivation till ett hälsosamt leverne. Nåväl. Ny vecka nya tag. Inte en löpmeter idag, dock mycket promenerande, cykling och 60 min funk *SKAKA RUMPA* K
    Ibland behöver man svackor för att samla lite jädra anamma, och det verkar du ha gjort också {#lang_emotions_laughing}
  • byggd av bomull

Trasher- TACK!!!

Du tipsade någon annan lite längre upp angående tempo, och även uppvärmning/syreskuld. Tänkte på det igår, så jag värmde upp genom att spela lite fotboll med sonen, och sedan sprang jag lååångsamt Men jäklar vad bra det gick, jag har helt klart kutat på för snabbt! Kom lätt 2,5 km, sedan gick jag nån halvkilometer, OCH ORKADE SPRINGA HELA VÄGEN HEM IGEN! Ja det var verkligen såå skönt, jag var inte alls nära döden haha.. Tack!

Svar på tråden Löpartråden 13