• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kaya

Waimea tack! Vad är det för lopp du ska springa till helgen?

PERSONBÄSTA på min vanliga 4.2-km-runda idag! Trots det otroligt kvalmiga vädret som gjorde att svetten lackade från första steget och andhämtningen kändes extra tung.

23 minuter!!!

jag har fått kämpa länge för att kapa tid på den rundan men måste påminna mig själv att när jag först började springa ("springa" ) den för ca 3 år sedan så sprang jag på ca 33 min... har alltså kapat ca 10 min!

(Det gick väldigt snabbt att komma under halvtimmen men sen har normaltempot legat runt 26-28 min läääääääänge)

Målet är såklart att nån gång få springa den på 20 min.

K

• byggd av bomull

Jag säger som Mae- har ju inte så mycket att skryta med själv men läser varje dag vad ni skrivit om

Jag springer nu konstant tre dagar per vecka och en halvmil per pass är nu hanterbart! Stannar bara och stretchar halvvägs ungefär (dels för att det känns skönt och dels för att få ner pulsen lite haha)

Idag ska jag och mitt löpsällskap besöka ett jättefint friluftsområde med flera olika snitslade slingor i olika längder. Tror det blir halvmilen men i betydligt mer kuperad terräng än min vanliga runda. Ska bli jättekul att springa i skogen, jag springer annars mest i åkerlandskap på en liten asfaltväg, finns inte så mycket mysigt att titta på där.

• Waimea

Byggd av bomull: Låter jättehärligt, jag älskar verkligen att springa i skogen. Det är det bästa!

Kaya: Göteborgsvarvet blir det i helgen. Ska bli superkul!

Kroppen känns bra nu, lite skav, bara efter gårdagens ridlektion. Förbannat, så svårt det kan vara att sitta ner i traven på min jättepålle.

• Mael

Härligt Kaya!

Lycka till i helgen Waimea!

Byggd av bomull: Vi får hänga ihop du och jag Låter härligt med friluftsområdet i kväll.

Själv hade jag vila tisdag (hemma med pollenchock) och styrketräning (bålstabilitet) i går. I dag ska jag snöra på mig löpskorna igen och ta ett varv i lungt tempo. Har börjat med Clarityn nu, men den har inte riktigt kickat in (tog andra tabletten i morse) även om det känns betydligt bättre nu.

Nästa vecka har jag hastigt och lustigt blivit inbokad på affärsresa till London två dagar och ska bo precis vid Hyde Park så nu ska jag uppfylla en gammal dröm den gamla drömmen att få morgonjogga en stund där.

Fråga: Vad har ni som är mer erfarna och springer lite längre för erfarenhet av kolhydratladdning. Min PT tycker jag ska ge mig på det inför 1½:an på Lidingöloppet (och testa lite redan nu till Blodomloppet för att se hur kroppen reagerar). När jag ser hennes matschema känns det dock nästan som overkill för så korta distanser.

Vad säger ni?

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • byggd av bomull

Waimea- Ja det ska bli härligt! Vi har ett litet tvåkilometersspår också nära dagis som jag tar ibland och det är så mysigt, men döötrist att springa två varv Lycka till i helgen!

Mae- Oj du har ju lopp inplanerade, ja då ligger du ändå en bra bit före mig Hur långt är Blodomloppet?

• Mael
    byggd av bomull skrev 2010-05-20 11:31:45 följande:
    Mae- Oj du har ju lopp inplanerade, ja då ligger du ändå en bra bit före mig Hur långt är Blodomloppet?
    Man kan välja när man anmäler sig till Blodomloppet om man vill springa 5 eller 10 km.

Att jag har lopp inplanerade är bara för att inte tappa inspirationen i träningen. Jag måste ha ett mål (helst ett som man betalat för och inte vill slänga perngarna i sjön) för att ens komma ut och röra mig. Har än så länge ingen tanke på att springa på vissa tider eller så. Men jag antar att det kommer när man tagit sig runt första loppet.
  • Themis

Waimea: Min kollega på jobbet som är löpare sedan många år ska också springa Göteborgsvarvet. (och sen Broloppet, och Lidingöloppet, bl a.)

Så om du ser en liten kurvig brunhårig tjej med keps som springer med vilt spretande manikyrerade fingrar (hon vet att det ser knas ut men hatar att bli svettig i handflatorna) och försöker prata med alla hela tiden så heter hon kanske Annette.

• Kattstugan

God torsdagkväll!

Som vanligt kul att läsa hur alla stretar på

Waimea: härligt att allt känns bra inför lördagen! Jag är också helladdad

Sprang 22 km i söndags, mitt livs första 800-meters lopp i tisdags (en helt ny nivå på mjölksyraupplevelse men det gick helt över förväntan och var jättekul!) och nu ikväll har jag finsprungit en lugn 40-minuters runda.

Mae: jag har aldrig kolhydratladdat eller ens ätit något speciellt inför något lopp och känner ingen annan som gör det heller. Tycker det känns ganska onödigt och chansartat att börja trixa med maten om man äter "som man ska" i vanliga fall. Någon annan tycker kanske (säkert) något annat!

Grattis Kaya till personbästat! Plötsligt händer det

• byggd av bomull

Det var UNDERBART igår Spåret var riktigt vackert, mycket branta backar, slingrande genom skog och över några åsar. Det var riktigt varmt också!! Sprang för första gången halvmilen utan att stanna en enda gång, och dessutom i den kuperade terrängen. Så stolt och lycklig så jag svävade på små moln efteråt hahaha.. Gur vad larvig jag låter, men det var verkligen en kick!

• Mael

Kattstugan: Häftigt att testa 800. Det ska vara riktigt dj-vligt har jag förstått. Var det så illa?
    Gällande laddningen är det lite så jag tänker också. Å andra sidan äter jag mindre kolhydrater (och fyller på med protein - pga styrketräningen för ryggen) än vanligt just nu så det kanske finns en poäng i att i alla fall fylla på lite extra...

Byggd av bomull: Låter ljuvligt. Och jag förstår verkligen den där kicken. Motionsspår i skogen en bra dag är verkligen något helt annat än att nöta asfalt - tycker jag.

Själv var jag ute på en morgonrunda idag (hann inte ut i går) och förutom de första 5-7 minuterna som var riktigt riktigt tunga var det härligt - framför allt nu efteråt. 4,75 km på 30 minuter känns som en helt ok morgontid.  Testade lite rusher på slutet så sista km låg jag på 5,44 tempo i snitt och det gick ju det med även om jag var rejält slut när jag kom hem.

Svar på tråden Löpartråden 13