Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Idag har jag bokat boende i Göteborg helgen då varvet går. JAg tyckte jag var ute i god tid, men de sa att flera redan bokat så jag rekommenderar er som ska bo där att inte vänta för länge innan ni bokar hotell eller camping. Vi har ju husvagn så vi åker 2 st familjer och blir där hela helgen så barnen ska få skoj på Liseberg också.
Idag har jag dessutom varit på Intersport och köpt mig ett par trailskor med GoreTex så nu kan jag springa hela vintern utan att halka allt för mycket och bli blöt om fötterna
De hade jättebra pris just nu på ett par Asics för neutralt löpsteg!! Så jag kan varmt rekommendera er att köpa på Intersport om ni ska införskaffa ett par. 1000:- enbart i stället för 1500:-.
Hade tänkt ha löparfri vecka denna vecka efter Portugal, men måste nog testa skorna och lite nya kläder i morgon
Jag har mest tränat PowerWalk denna vecka direkt på morgonen. Lite Zumba, BodyCombat och ett styrketräninspass med rehabövningar.
Min tanke är att springa så länge det inte är skidföre, då är det skidträning som blir prio 1.
Har ni andra speciella skor denna årstid då det blir blötare, halare o kallare?
Nu är vi hemma ifrån Turkiet igen och har haft det jättebra. Vi bodde på ett Sunwing resort och där ingår all SATS-träning. :) så jag hann med två Power step-klasser (intervall, varannan låt kondition och varannan styrka) och en Afroklass. Dessutom hann jag med den "obligatoriska" vattengympan tre gånger. Men bäst av allt var ändå de två morgnar jag tog mig ut och joggade i soluppgången på strandpromenaden. :) en helt underbar vecka!
Nu är vi hemma i höstrusket igen, med ny energi och tyvärr lite förkylningar.
Nu har mina nya löparskor kommit! Ska bli härligt att ge sig ut och testa dem ikväll. Är hemma med sjukt barn så det kliar lite i kroppen av overksamheten. Men så fort mannen kommer hem blir det 5 km i Rydsskogen som vi bor precis bredvid. Mina benhinnor klarar inte att springa på asfalt men skog och löpband går bra som tur är! Tänkte köra 5 km ikväll och 6,5 km på söndag. Om det håller blir det 20 km denna vecka! Känner mig sååå stolt över att de senaste 13 veckorna tränat minst 3 ggr i veckan med undantag av en veckas semester i Danmark.
Jag ska springa Göteborgsvarvet också. Jag sprang förra året också men då hade jag inte förberett mig så mycket men till nästa år kommer det bli skillnad bara det att jag har sprungit så pass mycket nu är bättre för innan förra Göteborgsvarvet hade jag haft ett lååångt uppehåll men fick tag i en start typ veckan innan (jag sprang alltså i någon annans namn vilket man inte får). Men detär långt menjag ska göra mitt bästa för att hålla i det här över vinter men där jag bor så kan vi med 100% säkerhet veta att vi har minst en halvmeter snö i 5 månader....Jag känner mig grymt laddad.Nu är jag i Italien och har sprungit lite även här riktigt skönt!!
Ingen löpning eller träning här ännu
Förkylningen håller i sig med halsont och hosta men det är bara att försöka njuta av ledigheten istället.
OJ!!! säger jag bara vad mycket tid som man får över till annat. Huset är så välstädat så det skiner, extra extra tillbehöver till maten hinns fixas (nu blir det riktiga sallader istället för morots- och gurkstavar) och jag har gått och strosat i affärer och spanat in allt jag vill ha inför hösten. Men en vecka av sådana här vidlyftigheter får räcka
Nästa vecka vill jag igång igen!!!
Ses vi imorgon Waimea?
Jag är ju som sagt ingen ensamlöpare, eller trodde inte jag var det.
Skulle ta mig en morgonjogg, men det blev inställt då dottern var tvungen att vara hemma. Bestämde mig då för att ta en liten tur när maken kom från jobbet. Jag är ju en långsam löpare som är flåsig i sällskap då man ska prata.
Idag däremot så hade jag min Ipod med bra musik och sprang 6km, blev så förvånad att det "bara" tog 35 minuter
Uppenbarligen så kan jag nog lära mig löpa ensam och då ha högre takt. Dels för att jag inte behöver prata samt att jag har hemlängtan då det är lite tråkigare att springa själv och att jag har musik som jag inte har när jag har sällskap. Så nu ska det bli mer ensamlöpning, kanske jag lär mig gilla det också när resultaten blir bättre.
Idag blev en bra träningsdag. 6km löpning, 25 minuter crosstrainer och 75 minuter box.
Vad kul att det är fler som ska springa Göteborgsvarvet!
Jag hoppas min dumma förkylnig som bröt ut igår försvinner snabbt så jag hinner ut på en långrunda imorgon.
Hej traden, jag vet inte hur aktiva ni ar langre, men jag foll over den for nagra dagar sen och har forsokt lasa ikapp for att bekanta mig lite med er, men ni har ju skrivit sa himla mycket att jag kan lasa i flera veckor innan jag ar fardig!!
Sa nu ger jag upp och bara sager hej helt enkelt. Hej!!
Jag ar nyborjare, eller omborjare, eller jag vet inte vad man skall kalla det. Jag har aldrig forut anvant lopning som min storsta form av cardio, men efter 4,5 halvt ar hemma pa heltid med tva barn och en man som jobbar konstiga tider sa har jag fatt inse att ett gym ar inte riktigt i korten for mig. Jag behover kunna trana pa kort varsel och det skall inte ta tid att ta sig dit och aka hem och sa. Min man ar en gammal middle distance springare, (det ar det han kallar sig i alla fall, 800, 1000, och 1500 meter sprang han i college), och har alltid foresprakat lopning som nan form av universallosning pa alla problem!!
Jag har sa klart varit ifragasttande och skeptisk och inte riktigt vagat kanna eter hur mycket jag sjalv kan forran nu. Och nu nar jag nastan har kommit in i en rutin sa maste jag nog saga att jag haller med honom!!
Anyway... Jag bor i USA, och springer saledes miles och inte km, eller jag blandar ratt sa hej vilt egentligen. Min dotter gar i skola mellan 9-12 man-fre, sa sa lange det inte stortregnar tar jag med mig lillebror i en jogging vagn da och springer 5 miles. Om min man ar hemma sa forsoker jag springa i alla fall 10 km sjalv, (vagnen och lillen vager ju en del, sa man blir lite langsam, och jag ar langsam redan. 10 km med vagn skulle ta foreeever!!), det blir val ungefar en gang i veckan i alla fall. Jag har en liten los plan pa att springa NYC marathon om tva ar. Det kanns ju himla langt borta, men jag tror det ar bra att planera langsiktigt. Jag ar bra pa att hitta ursakter till att inte springa, och ar ratt sa orolig for vad som kommer handa nu till vintern. Jag vet inte hur plogade mina springrundor kommer vara och hur sakert det ar att springa med vagn i sno t.ex. Jag vet inte om min son kommer tycka det ar bekvamt att sitta i kylan i vagnen etc. etc. etc. Men jag far ju inte reda pa det om jag inte frosoker sa nu preppar jag infor vintern.
Ar det nagon som skall springa NYC marathon i ar forresten? Det ar ju runt hornet. Folk springer har som galningar med vattenflaskor runt midjan och ipodar i oronen. Det skall bli spannande att se hur manga som fortsatter att springa efter maratonet.
Oj, langt blev det har, jag ar bra pa att prata jag.
Julmust: Välkommen, välkommen! Vad kul att du fastnat för löpningen du med. NYC Marathon är nog en dröm som de flesta svenska långlöpare när, men det verkar vara lite knivigt för oss utsocknes att komma med. Men visst vore det coolt! Och en långsiktig idé om en mara om två år verkar riktigt bra.
Kattstugan: Du är snabb som en vessla - och så himla roligt att träffas! Fick du nåt bra pris? Grattis till klubbrekordet! Jag ska absolut komma och springa något i dina hemtrakter, du verkar ha en förmåga att hitta roliga och trixiga terränglopp i skogarna hos dig
Jag är helnöjd med min marathondebut, sprang på 3.31 och hade sällskap av en helt suveränt peppande klubbkamrat. Jag blev rätt långsam på slutet, försökte få honom att springa på lite, men han vägrade och sade helt sonika 'har vi hållt ihop så här långt så springer vi i mål tillsammans' och så kom vi i mål i armkrok..
Sen fick jag tväront i magen av allt knasigt löparjox jag, eller snarare min kamrat tryckte i mig - energibar, nån slags tablett på slutet, sportdryck - you name it. Nu har jag ätit middag och är mätt, go, och fast parkerad i soffan. Snart hämtar jag chips och en lättöl!!