• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kattstugan

Runt broarna och runt sjöarna, det låter trevligt Rövardotter och Waimea!

Sprang en backig tvåmilarunda här hemifrån igår. Skulle ha sprungit intervaller med klubben ikväll, men idag har varannandagsförkylningen slagit till igen. Ååå vad irriterande! Men det är nog bäst att vila, har tävling på söndag och då vill jag ju vara frisk!
    Regnar gör det här också idag...

Gaby, krya på er hela familjen!

• Kaya

Hallå hallå jag har klarat mig hittills men NU HAR JAG ONT I HALSEN

Snälla tala om för mig att man inte FÅR springa när man har ont i halsen! För det får man väl inte...? Jag säger åt alla andra att de inte får, men när jag själv får ont i halsen vill jag helst låtsas att regeln inte gäller mig!

K

• Gaby 01
    Kaya skrev 2010-10-07 16:33:37 följande:
    Hallå hallå jag har klarat mig hittills men NU HAR JAG ONT I HALSEN

Snälla tala om för mig att man inte FÅR springa när man har ont i halsen! För det får man väl inte...? Jag säger åt alla andra att de inte får, men när jag själv får ont i halsen vill jag helst låtsas att regeln inte gäller mig!

K
    ABSOLUT att den regeln gäller för dig oxå, sorry! Ska jag komma och låsa in dina skor?

Rövardotter: Bra jobbat, det blåser riktigt ordentlig på broarna, det konstiga är att oavsett håll man springer åt som kommer man inte ifrån det. Konstigt det där med dina ben, du får testa långkalsonger redan nu så du håller värmen på smärtställena.

Waimea: Oj har du en mara framför dig, ja då kan du med gott samvete ta det lugnt ju! Vilken mara går så här pass sent, blir det inte kallt att vara ute så länge?

Kattstugan: Vad har du för tävling på söndag? Och visst är det surt med förkylningar som inte riktigt vill bryta ut ordentligt utan man känner dem bara lite svagt men tillräckligt för att man inte ska våga träna.

Här är det jobb ikväll. Jag tog dagskiftet med de små då lillkillen fortfarande är förkyld men har så pass mycket på jobbet att jag lär sitta här några timmar. Det innebär att det inte blivit något träning sedan i söndags men det är okej. Vila är aldrig fel om det inte blir för länge och dessutom är det något skräp i kroppen som inte vill bryta ut. Men jag har iallafall träningssug och det är positivt. Kan annars vara lite svårt med motivationen nu på hösten för mig.
  • rövardotter73

Har varit på MAQ träningen ikväll och det var faktiskt riktigt tråkigt.
    Kunde inte utföra rörelserna som man ska för då gjorde det skitont i låren, känns som någon drar i mina muskler från två håll???
    Kände att jag nog inte heller gillar statisk träning så där jättemycket, vill helst springa, cykla eller simma. Lite hederlig medelgympa funkar också. Step-Up gick jag på förr men har fått sämre och sämre koordinationsförmåga med åldern. Spinning gick jag på när jag bantade bort 14 kg för några år sen, det var effektivt. Gym undviker jag, sit-Ups och armhävningar gör jag aldrig frivilligt och plankan är "Guds straff till mänskligheten", och vem vet vad man gjort för att förtjäna det straffet.
    Tacka vet jag lite löpning i solen en sval hösteftermiddag.

Jag blir sååå imponerad när jag läser om "ett backigt tvåmilspass som träningsrunda", intervaler si och så osv. Det är sånt jag tänker att när jag klarar det har jag nått mitt mål mm. 2 mil som träning!!! Det är GBV och det har jag gjort 2 ggr i mitt liv och är klar med det.
    Och så en mara bara så där...  hm...

Ni är duktiga tjejer, fortsätt så!

Gaby01, hoppar det du har endera bryter ut eller ger upp så du får träna igen. Och tappar du helt träningssuget får jag väl komma och skrämma ut dig

• Kaya

Gaby... OKEJ DÅ... erkänner motvilligt att du har rätt! Och skickar ett motvilligt, halvsurt tack åt ditt håll för att du påminner mig om att den gyllene regeln om halsont gäller även mig.

Får försöka trösta mig med att jag har MINDRE ont i halsen idag än igår, och om jag orkar låta bli att träna över helgen kanske jag kan återuppta mina vanliga träningsrutiner från och med måndag!

Det är bara det att jag inte vet hur jag ska överleva alla stressfaktorer i livet utan den ventil som träningen utgör? Jobbstress, dotterns födelsedagskalas, en stor utmaning på karriärfronten om 10 dagar... osv osv. Utan träningen sätter sig alla "måste-göra"-saker - både positiva o negativa - i kroppen som en enda jobbig stressreaktion, med träningen kan jag hantera och minska den effekten.

Hmmm...

Längtar efter löpning i höstregn!

K

• Gaby 01

Rövardotter: Japp det kanske kommer behövas framöver eller så får du helt enkelt följa med på en runda och agera draghjälp.

Kaya: Ut och gå med dig! Det måste man väl ändå få göra?! Men inte i turbotempo utan för ljuset och friska luftens skull, kanske kan få lite stress att rinna av?!

Idag ska jag försöka komma ut på ett kortare löppass. Är pigg, frisk och har lite mer motivation än tidigare så det kanske blir av.
    Har iallafall inte släppt alla bitarna utan försöker tänka på att all träning är bra träning så nu har jag lagt in en planka på morgonen och några på kvällen. Tar inte så lång tid och ger massor trotts kortare ansträngning. Jag har märkt att jag lagt på mig lite för höga krav gällande träning och oftast blir det en tvärtemot effekt på mig att det blir inge roligt, men ska ta tag i den biten nu och vara glad för allt litet som stort gällande träningsbiten.

• mamsingen40

I går kväll hade jag kunnat springa hur långt som helst kändes det. Allt kändes super men då hade jag inte möjligheten att springa vidare så det blev bara 5 km, idag när jag hade möjligheten att springa lite längre så trodde jag att jag typ skulle dö efter 5 km så idag blev det inte något längre pass heller så jag får satsa på ett längre på måndag vilket är nästa gång jag kommer springa.Vad olika det kan kännas från gång till gång!

• Gaby 01

Det blev ett löppass idag! Sprang 2 km till slalombacken, körde 5 x backe och sedan 7 km löpning igen. Det gick astungt idag och jag tror inte det bara beror på backen utan det var helt enkelt bara en sådan dag. Men jag peppade mig själv för varje steg med att hur tungt det än är så kommer det kännas bra när jag kommer hem igen och slänger mig i soffan framför Idol. Och det gör det
    Tycker så synd om min lille kille, han är fortfarande så dunderförkyld trotts att det snart gått en vecka, och nu har han förutom en extremt snorig näsa tappat hörseln och fått dubbelsidig ögoninflammation, så han varken hör eller knappt ser något. Hoppas det vänder snart.

Trevlig helg på er alla!

• rövardotter73

Gaby01: Sprang du uppför slalombacken 5 ggr???

Jag har ikväll tagit premiärtur i höst med pannlampa. Helt ok även om jag föredrar dagsljus. Jag invigde även mina nya vintertajts som kom idag. More Miles herr modell i stl L. De var lite stora upptill och runt rumpan, även låren kändes "lediga" men ändå helt dugliga. De var i skön kvalité men lite smala nertill runt vristen. Där var de riktigt tajta. Längden var bra, väl tilltagen. Om det inte vore för de smala bensluten hade det nog räcckt med M till mig men dessa funkar de med. För 150:- får man väl inte klaga.

Sen behövdes det kanske inte vinterrajts redan, jag blev väldigt varm, men nytt är ju alltid kul.

Nu har jag ätit och bastat och nu ska jag ta ett glas rött och äta chips, mums!

• Kulta17

Har nu varit sjuk en längre tid och det känns oöverstigligt att ta sig ut och springa! Är fortfarande lite snuvig också. Måste dock komma igång igen då jag ska springa Yddingeloppet (6 km) i Lund den 31 oktober (helst utan att dö på kuppen!)

Svar på tråden Löpartråden 13