Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Mössa från TrimTex och skidhandskar från Lillsport har jag också
Fick så nedrans ont i vaderna efter Lidingöloppet - har varit en pärs att stappla omkring på jobbet
- så jag har vilat tills idag. Ikväll har jag varit på klubbträning, som vanligt intervaller på bana. På schemat stod intervallserier (800+400+400+800) i stegrande tempo. Kul pass och formen kändes riktigt bra, MEN jag hann bara springa ett par intervaller innan vaderna började kännas katastrof igen. Sprang två serier och sen fick det vara bra. Får väl se om jag kan ut och småjogga imorgon eller om det blir en till vilodag innan helgen då jag vill ut på långpass.
Kattstugan: Jag har känt mig döfräsch i benen efter Lidingö, körde också intervaller igår och det kändes, men ok ändå. Hade riktigt kul - vi hade en typ 1.5 km-runda fördelad på fyra sträckor, delade in oss i grupper om 3-4 pers och slog en tärning för att se hur många sträckor som skulle springas i den kommende intervallerna. En i gruppen hade till uppgift att peppa och en i gruppen skulle hålla koll på pauserna mellan intervallerna. Vi sprang i bokskogen inne i stan och höll på i ca 20 minuter.
Blir nog till att ladda inför Växjö Marathon med lite lugna långrundor, helt enkelt.
Idag har jag sprungit intevaller för första gången i mitt liv. Dödsjobbigt. Först sprang jag 2.5km sen sprang jag allt vad jag kunde (vilket tydligen endast är 30 sekunder snabbare än min vanliga tid) i 2 minuter sen gick jag i två minuter och sen varvade jag det till jag kom hem. Ni som är duktiga på sådanahär grejer, är det bra att köra så. Målet med intervaller är väl att så småningom bli snabbare. Idag är mitt löptempo ca 6 min/kilometer. Det längsta jag sprungit är en mil men den har jag sprungit ganska många gånger. Målet är Göteborgsvarvet i vår och att jag ska orka springa hela men snart kommer det snö här i norra Dalarna och då är det lätt att det inte blir så mycket löpning.
Denna vecka har det blivit tre pass vilket känns bra
Waimea: jag har fortfarande siktet inställt på Växjö maraton jag också
men det får bli en efteranmälan för min del. Vill bara springa om jag känner mig riktigt i form.
Idag har jag inte bara ont i vaderna utan är dessutom förkyld som en gammal gris. Retligt. Har varit rätt snuvig hela veckan så snabba intervaller igår i riktigt kallt väder var väl kanske inte så bra. Nåja, det ska nog gå över fort inbillar jag mig.
Hur går det med din förkylning Kaya?
Hej på er! Tog mig lite extra lunch idag och passade på att köra ett pass. Sammanlagt blev det 13 km med backträning och 1 minutsintervaller. Jätteskönt och en paus från långpass på kvällarna. Så härligt att få lite sol och njuta av den sista värmen. Så nu ska jag lägga mig på sofflocket hemma med gott samvete. I övrigt mys och pysselkväll med barnen. Halloween är en hel månad bort men vi har redan börjat dona och fixa inför ett kalas. Jätteroligt!
Kattstugan: Förkyld som en gammal gris??
He, he... jag förstår att du inte riktigt är på topp med andra ord. Trist det där med vaderna men visst har du haft det ett bra tag nu? Har för mig att jag frågat tidigare ifall smärtan kommer när vaderna börjar bli varma? Det finns tydligen något som man kan få i vaderna som heter compartment syndrom som inte är vidare värst trevligt. Eller är det bara ren träningsvärk efter Lidingö?
Isold: Ohhh, munkastigen var jag ute och spanade på men det är på tok för långt för mig. Såg trevligt ut ändå.
Det blev inga More Milestights för mig
Fanns inga storlekar kvar.
Nä nu lär jag försöka göra lite nytta här på jobbet och sen är det HEEEEELGGGG! Tjoho!
Kikar in från kongress i Valencia
Här är 27 grader varmt och strålande sol, helt ljuvligt! Lagom sen kursstart på morgonen så jag hinner med en runda innan och även en runda före middagen. Ska precis ge mig av ner till havet på lite löparsightseeing nu
Så lyxigt att bara ha sug själv att tänka på i några dagar, det måste utnyttjas väl.
Åh vad jag är nöjd!!! Det har varit lite tungt ett tag och det har känts som om jag sprungit i kvicksand, tungt, flåsigt och hög puls. Men idag.... tjohooo vad roligt det var och dessutom en bra tid. Sprang 22 km på 2:01 så jag är supernöjd. Det var på tiden och hade detta inte hänt utan blivit tungt även idag så hade min motivation inför höstens träningar gått och gömt sig och kanske möjligtvis tinat fram mot våren. Kommer sova gott inatt och är rejält slut i benen nu.
Isold: Men vad skönt det låter med värme! Och verkligen vad underbart med egentid, njut!
Vi åker till Turkiet imorgon och det ska bli härligt med semester och värme. Dessutom har de SATS på hotellet och allt ingår. :)
Jag har haft ont på utsidan av mitt ena knä under helgen, men igår kändes det bättre. Någon löpning blev det inte, men väl två snabba promenader igår som kändes bra. Så ikväll blir det Zumba och kanske hinner jag klämma in en kort löprunda imorn innan vi åker.
isold: låterhelt underbart! Ta vara på tiden och värmen.
Gaby: Bra jobbat! Du ser, rätt vad det är lossnar det.. Sov du gott, då?
Isold: Mmm, värme och egentid i skön kombination, å, så härligt.
Moe: Himmel, vad alla är ute och far. Ha en riktigt skön semester!!!
Kattstugan: Krya på dig, jag hoppas vi ses nästnästa helg.
Jag sprang 11 km i lördags, skönt med dagsljus och härlig luft, men trött i hö baksida lår och hälsena. *grrr* Blir mera tåhäv.
Igår for vi ut till min svåger, jag hade inte tänkt rida men deras tjocka tinker behövde motion, så rätt vad det var satt jag på en bekväm och bred hästrygg ute i skogen. Mmm. Hästskrället testade mig ett par omgångar också, rätt vad det var tog hon bettet och drog iväg i världens galopp, jag bara skrattade, styrde mot en vägbom och tänkte att där stannar hon nog. Så himla härlig! Jag hade haft en riktigt jobbig söndag, trött och moloken, strular lite med min hypotyreos, har inte haft medicinen rätt inställd på ett tag och det slår igenom i trötthet och humörsvängningar, men den där turen fick allt att lätta. Idag har jag träningsvärk i ryggen!
Waimea: Jag sov som en däckad säl! Märkte inte ens att jag fick en sängkamrat i form av en 5-åring och då lär jag ha sovit djupt
.
Jag lär säga att jag fattar inte hur du kan springa så fantastiskt bra med den sjukdomsbilden. Hur upptäcktes det och när?
Idag har jag samma härliga känsla och dessutom så känner jag knappt av den långa löpturen igår. Är lite stel i benen men det är inte alls som de första gångerna när man sprang långt, då kunde jag knappt gå dagarna efter. Är till och med sugen att snöra på mig skorna och köra intervaller idag. Tänk vad en lyckad tur kan göra med psyket, helt otroligt. Varför kan det inte alltid vara så här lätt? Det skulle inte göra någonting alls.