• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kulta17

Blev inspirerad av att läsa vad ni andra skrivit sprang 3,5 km i lugn takt.
    Kändes bra, men åh så snabbt flåset försvinner när man är sjuk!!

• Gunsan75

Nu är jag hemma efter 1 vecka i Monte Gordo Portugal.
    Jag har haft en så sjukt rolig vecka, ja obeskrivlig helt enkelt. Tänk att få träna med världsmästare och elit som Martin Lidberg, Jörgen Kruth, Lisa Blommé osv.
    Jag har aldrig tränat så hårt som jag gjort under denna vecka. Mycket kampinriktad träning och cirkelfys m.m. Givetvis massa löpning och stavgång också.
    Jag kan nog säga att jag gett allt. Igår efter sista passet kändes det att jag verkligen inte hade mer att ge, vilken härlig känsla.
    Idag blir det återhämtning och ta det lugnt så kroppen får tillgodose sig träningen och imorgon är det dags för Zumba igen.

• Kattstugan

Låter som en härlig vecka Gunsan!

Tjohooo, vilken rolig löpardag jag haft! Har varit i Ystad med sisådär en 25 klubbkompisar och sprungit DM 10 km. Har ägnat de senaste dagarna åt att noja och vela alldeles förskräckligt över den här lilla förkylningen som inte RIKTIGT vill gå över. Igår for vi på 50-årsfest och kom hem i lagom "askungetid" så uppladdningen har verkligen varit optimalTyst. Imorse bestämde jag mig för att SLUTA NOJA och bara åka dit och springa. Och det var ju tur! Uppvärmningen kändes bra, men det var kallt - fötterna var helt bortdomnade vid starten. När starten gick var det fyra tjejer som stack iväg före mig, men efter en dryg km var jag om allihop. Efter halva loppet började jag känna mig ganska matt och tom på energi, men kunde hålla uppe tempot bra och vinna på 39:19. Tvåa blev en klubbkompis som för första gången lyckades krångla sig in precis under 40 minuter. Riktigt roligt

• Sagalin
    Kattstugan skrev 2010-10-10 15:31:42 följande:
    Låter som en härlig vecka Gunsan!

Tjohooo, vilken rolig löpardag jag haft! Har varit i Ystad med sisådär en 25 klubbkompisar och sprungit DM 10 km. Har ägnat de senaste dagarna åt att noja och vela alldeles förskräckligt över den här lilla förkylningen som inte RIKTIGT vill gå över. Igår for vi på 50-årsfest och kom hem i lagom "askungetid" så uppladdningen har verkligen varit optimalTyst. Imorse bestämde jag mig för att SLUTA NOJA och bara åka dit och springa. Och det var ju tur! Uppvärmningen kändes bra, men det var kallt - fötterna var helt bortdomnade vid starten. När starten gick var det fyra tjejer som stack iväg före mig, men efter en dryg km var jag om allihop. Efter halva loppet började jag känna mig ganska matt och tom på energi, men kunde hålla uppe tempot bra och vinna på 39:19. Tvåa blev en klubbkompis som för första gången lyckades krångla sig in precis under 40 minuter. Riktigt roligt
    Grattis vad kul!
  • Gaby 01

Gunsan: Välkommen hem!!!! Åh vilken alldeles underbar vecka du haft och vilken skön start på hösten. Jag var avis redan innan du åkte och är ju inte precis mindre nu! Ska definitivt kolla upp resor framöver, behöver komma iväg känner jag och ladda batterierna.

Rövardotter: Nja, jag körde den del av backen som är från vägen, alltså övre halvan, helt okej och precis att man orkade springa hela vägen för att sedan stupa på toppen

Kattstugan: Helt läskigt otroligt vad fort du springer mänska!!! Hur i hela friden fixar man sådana där tider???? Helt otroligt som sagt!!!

Idag firar jag söndag med feber, ont i halsen + en jädra inflammation i visdomstanden. Har varit bättre med andra ord!

• rövardotter73

Riktig slösöndag för min del. Har nyss tagit en promenad med grannen i solskenet och det var ljuvligt.
    Blir nog inget springa idag, kanske ett wii-pass med dottern?

• Waimea

Gaby: Välkommen hem!! Ingen här är nåt som helst avundsjuk på dig. Alls.

Kattstugan: Heja! Du är GRYM!

Jag har varit i Kalmar på löptränarutbildning. Skitkul!!!

Igår körde vi först ett par km löpning och löpskolningsövningar.  Sedan föreläsningar och avslut med cirkelträning och fotgympa. Jobbigt och roligt!

I morse smög jag och två kursdeltagare ut för en morgonjogg. Det blev en dryg mil i soluppgång, lättande dimma och ett bedövande vackert landskap.

Några timmar senare joggade hela gruppen till Fredrikskans och körde banintervaller - en serie på 400-300-200-100 samt 2 diagonaler över fotbollsplanen. 30 sek vila mellan sträckorna, 2 min serievila. Sen körde vi serien 3 ggr. Aåh, så kul att springa på bana!!!! Första 400:ingen gick på 76 sekunder, jag hade inte en aning om att jag kunde springa så fort. Jag förstår varför du tyckte det var roligt att springa 3000 meter, kattstugan.

Nu är jag superpeppad i alla fall, hoppas att den sköna känslan sitter i till nästa helg!

• Gaby 01

Waimea: Tack ska du ha, men jag tror det är Gunsan du menar

Vad härligt det där lät med löptränarutb, det är roligt att läsa de senaste så positiva inlägg, det gör att man dras med uppåt! Här finns det tyvärr ingen tvekan längre, det är en rejäl förkylning på gång och jag kurerar mig med Ben & Jerrys halvlitrare och halstabletter. Så nu får det bli vila tills det gett med sig!

• Waimea

Gaby: Oj, uj, förlåt *skäms* Om det är till någon tröst har jag lika ont i min visdomstand som du..

Förlåt, förlåt, jag tjatar, men fatta, jag sprang 400 m i 3.04 - tempo. 3.04!! Det är helt galet! Alla intervallerna låg under 3.30 i tempo. Vad kom det ifrån??

Fasen vad ni är duktiga och Rövardotter, min vän, jag har ett starkt minne av att du sprang milen på under 45 min lätt som en plätt förut, och dit kommer du igen, det lovar jag dig!

Kulta: Skönt att du är igång! Flåset kommer tillbaks snabbt..

Svar på tråden Löpartråden 13