• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kattstugan

Waimea: ja det var jättekul att ses och du är så välkommen ner till Skåne Finfin marathondebut av dig

Är supernöjd, jätteglad och helt slut efter maran idag. Hade siktet inställt på klubbrekordet som löd på 3.21. Trodde det skulle bli svårt, men det gick till och med lite bättre - sprang på 3.14.57 Sista varvet (av åtta) var en riktig pers, hela kroppen kändes bortdomnad av kyla och energibrist, men jag sa till mig själv att inte tänka och inte känna efter utan bara fortsätta. 150 meter före mål stod ett par klubbkompisar och vrålade att jag kunde komma in under 3.15 om jag ökade farten. Gjorde mitt bästa för att "spurta" , men de påstår att det inte alls syntes att jag ökade farten Tyst. Jo, och så fick jag en rätt tjusig Orreforsljusstake i pris (kom 2:a i K35).

Nu väntar en veckas solsemester och välbehövlig vila, ska bli så härligt!

Gunsan: vilken flitig träningsdag Är det inspirationen från träningsresan som hänger i?

Välkommen Julmusten!

Krya på dig Malin!

• julmusten

NYC marathon ar inte latt att komma med i for oss som bor har heller!! Det ar darfor jag kor pa om tva ar. Om man gar med i New York Runners Club innan den 31:a  januari 2011, och springer 9 lopp med dem, plus hjalper till pa tva eller tre andra lopp sa kommer man automatiskt med i maratonet 2012, sa det ar min plan. Annars sa har de ett lotteri maj-juni varje ar eller vad det ar, men dar ar det typ omojligt att komma med. Man kan springa for valgorenhet med, men da maste man oftast lova att samla ihop minst 2500 dollar, och om man inte far ihop det fran kompisar sa maste man betala det sjalv.

Det brukar vara en massa svenskar som springer tycker jag. Vi brukar aka in och titta pa mallinjen om det ar fint vader, det ar en haftig stamning i Central Park da kan jag lova.

Gud sa snabba ni ar med. Jag raknar kallt med att inte springa under 5:00 timmar nar jag val springer! Men, men, det far bli ett framtida huvudbry, nu ar jag glad om jag bara kommer ut sa lange vadret tillater. I morgon skall det bli stralande vader och mina foraldrar ar har och halsar pa sa jag kan nog springa i morgon bitti!! Jag vet aldrig riktigt hur langt jag springer, men jag tror att rundan jag har in mind i morgon ar runt 12 km. Det ar mer an 10 km i alla fall...

• isold2003

Hej! Inlyttade i nya huset men än så länge utan internetanslutning så det är därför jag är inne i tråden så lite. Surfar på mobilen än så länge.. Lite träning hinner jag med men lite för lite egentligen.

Grattis Kattstugan och Waimea!! Vilka kanonlopp ni gjorde igår! Ni är helt suveräna!

Välkommen alla nya i tråden! Kul med fler entusiasiska löpare

Julmusten, jag ska springa New York marathon nu iår Jag kunde kvala in på min halvmaratid från förra våren och då var jag garanterad en plats, toppen! Min man och två kompisar hänger med så det blir en semester- och löparresa kombinerat. Det ska bli jättekul men jag är lite fundersam över formen.. Igår när jag sprang första långpaset med klubben på evigheter började jag fundera på om jag skulle springa NY marathon bara som ett träningspass och njuta mest, men om jag känner mig själv rätt så kommer jag att pressa mitt yttersta

• julmusten

Ja, just det ja, man kan ju komma med om man ar snabb med!! Eller om man sprungit fem ar i rad eller nat sant. Det ar en hel djungel. Min man ar polis och NYPD har ett visst antal platser varje ar som ar relativt latta att fa, men nu sa jobbar han inte for NYPD langre, sa vi far heja pa vara kompisar i stallet!

Jag kommer inte kunna aka in och heja i ar, da jag ar larare i svenska skolan har, och vi undervisar pa sondagar, men om det star en familj och ger ut godis nar det ar typ 1-2 miles kvar inne i Central Park sa kanner jag dem!! Det ar en familj jag brukade jobba for som bor alldeles vid parken. De gar in varje ar och ger bort sitt overblivna Halloweengodis till de som springer. Inte for att jag forstar varfor man skulle vilja en godisbit just da, (dessutom ar amerikanskt godis skitackligt), men det var alltid en massa som kom och tog. Jag fick barnen att lara sig att skrika Heja Sverige varje gang nan i gult och blatt kom forbi. Ibland sa blev det dock att de hejade pa en ukrainare i stallet, men oh well!!

De jag kanner som har sprungit sager att strackan mellan 1st avenue och Harlem ar varst. Det ar typ bara konstant uppfor. Men sant dar har ni sakert redan koll pa.

New York ar helt fantastiskt just nu, aven om man inte skall springa maraton sa ar hosten den klart basta tiden har. Det ar soligt, klart, gula lov overallt och inte for varmt och inte for kallt.

Nu skall vi se om min lillfis kan tanka sig att somna sa att jag kan springa ivag har.

• 4finafilidutter

Vilka tider ni gjort på maraton tjejer, grattis!

Idag var tanken att jag skulle köra 6,5 km men efter 4 km började vänsterfoten krångla. tappade helt känseln i den, väldigt mysko. Funderar på om jag kanske snört skon för hårt eller om det har med benhinorna att göra som jag har lite känning av. Har ni varit med om något liknande? Bestämde mig i alla fall för att 5 km fick räcka, jag var rädd att snubbla och stuka mig. Passade på att varva ner med att gå 2,,5 km istället. Såååå skönt väder idag!

Lite känning i benhinnorna på vänster sida så nästa vecka blir det lugnare på löpfronten. Tänkte köra:

Tisdag: Crosstrainer 45 min
    Torsdag: Löpning 3,25 km
    Lördag: Crosstrainer 45 min
    Söndag: Löpning 5 km

Borde vara tillräcklig vila för att det ska kännas bra igen

Nu sitter jag och smuttar på ett glas rödvin och trivs med livet :o)

• julmusten
    mamma till trippelXY skrev 2010-10-17 18:19:56 följande:

Idag var tanken att jag skulle köra 6,5 km men efter 4 km började vänsterfoten krångla. tappade helt känseln i den, väldigt mysko. Funderar på om jag kanske snört skon för hårt eller om det har med benhinorna att göra som jag har lite känning av. Har ni varit med om något liknande? Bestämde mig i alla fall för att 5 km fick räcka, jag var rädd att snubbla och stuka mig. Passade på att varva ner med att gå 2,,5 km istället. Såååå skönt väder idag!

Lite känning i benhinnorna på vänster sida så nästa vecka blir det lugnare på löpfronten. Tänkte köra:

Tisdag: Crosstrainer 45 min
    Torsdag: Löpning 3,25 km
    Lördag: Crosstrainer 45 min
    Söndag: Löpning 5 km

Borde vara tillräcklig vila för att det ska kännas bra igen

Nu sitter jag och smuttar på ett glas rödvin och trivs med livet :o)
    Jag brukar bli lite avdomnad i tarna om jag har knoliga sockar. Jag far superlatt skavsar med, sa bra sockar ar jatteviktigt for mig.
  • isold2003
    mamma till trippelXY skrev 2010-10-17 18:19:56 följande:

Idag var tanken att jag skulle köra 6,5 km men efter 4 km började vänsterfoten krångla. tappade helt känseln i den, väldigt mysko. Funderar på om jag kanske snört skon för hårt eller om det har med benhinorna att göra som jag har lite känning av. Har ni varit med om något liknande?
    Det kan absolut bero på snörningen, prova att knyta lite lösare nästa gång.
    julmusten skrev 2010-10-17 15:27:34 följande:
    Ja, just det ja, man kan ju komma med om man ar snabb med!! Eller om man sprungit fem ar i rad eller nat sant. Det ar en hel djungel. Min man ar polis och NYPD har ett visst antal platser varje ar som ar relativt latta att fa, men nu sa jobbar han inte for NYPD langre, sa vi far heja pa vara kompisar i stallet!

Jag kommer inte kunna aka in och heja i ar, da jag ar larare i svenska skolan har, och vi undervisar pa sondagar, men om det star en familj och ger ut godis nar det ar typ 1-2 miles kvar inne i Central Park sa kanner jag dem!! Det ar en familj jag brukade jobba for som bor alldeles vid parken. De gar in varje ar och ger bort sitt overblivna Halloweengodis till de som springer. Inte for att jag forstar varfor man skulle vilja en godisbit just da, (dessutom ar amerikanskt godis skitackligt), men det var alltid en massa som kom och tog. Jag fick barnen att lara sig att skrika Heja Sverige varje gang nan i gult och blatt kom forbi. Ibland sa blev det dock att de hejade pa en ukrainare i stallet, men oh well!!

De jag kanner som har sprungit sager att strackan mellan 1st avenue och Harlem ar varst. Det ar typ bara konstant uppfor. Men sant dar har ni sakert redan koll pa.

New York ar helt fantastiskt just nu, aven om man inte skall springa maraton sa ar hosten den klart basta tiden har. Det ar soligt, klart, gula lov overallt och inte for varmt och inte for kallt.

Nu skall vi se om min lillfis kan tanka sig att somna sa att jag kan springa ivag har.
    Nja, godisugen tror jag inte att jag kommer att vara men om någon hejar på svenska så kommer jag nog ihåg det Jag har faktiskt inte läst in mig på banan så jag vet inte var backarna är, det kanske man skulle göra. Jag ser verkligen fram emot New York som stad också. Vi var där så här års förra året men då var det kallt, blött och till och med snö så vi hoppas på lite varmare väder iår
  • Mamma Tette

Jaha, jag har varit inaktiv rätt så länge me den här tråden, men hamnade in här idag igen. Har bara läst om dom senaste dagarna men JISSES va alla är duktiga!!

Jag själv är lite frustrerad. Sonen har precis börjat på dagis och drar hem den ena förkylningen efter den andra så jag har varit rätt så stillastående nu ett antal veckor. Ger jag mig ut på en tur vet jag att jag kommer att pressa mig för hårt, lika bra att bli inne. Har fått ett bra styrkeprogram av PT:n nu så det har jag kört stenhårt nu i två veckor. Hoppas det kan ge resultat så jag inte känner mig lika trött i knäna när jag provar 15 km nästa gång.

Nu börjar vintern närma sig. Va har ni för skor då?? Jag har alltid tillhört dom som hamnar inomhus på olika kondispass istället för att jogga en tur så fort de blir lite halt... men nu måste jag försöka hålla igång detta jag har jobbat upp, men vad sätter man då på fötterna?? Tilltar inåt med anklarna när jag springer, det heter ju naturligtvis nåt fint , kommer inte ihåg, har i vilket fall som helst Asics GT-2150 nu som funkar fantastiskt bra. Köra med samma på vintern??

• Gaby 01

Jag smiter oxå förbi lite kvickt! Här har det inte hänt så mycket på sistone. Är inte superförkyld men fortfarande ont i halsen så jag vilar tills det gått över, det trista är att jag ser på min omgivning att det är en 3-veckorsförkylning Men inte så mycket att göra åt, blir desto roligare att träna sedan.

Roligt att se lite nya ansikten här, och supergrattis till våra toppenduktiga marathonlöpare! Fina prestationer både gällande längd och tider!

Tettelisa: Jag är oxå nyfiken angående vad man ska springa i på vintern. Jag kommer nog börja med mina vanliga så får vi se hur det går. Här uppe så brukar vi få rejält med snö och halka så det kanske kräver lite bättre don på fötterna?!

• Engfield

Vet inte riktigt vart jag ska lägga in min fråga då jag inte hittar några bra relavanta trådar. Har varit här tidigare så det här känns helt enkel bäst!

Jag misstänker att jag fått framfall

Någon här i tråden som kan dela med sej av sådana erfarenheter och träning? Ni får gärna mejla mig isf... känns som alla mina löpardrömmar slagits i spillror

Svar på tråden Löpartråden 13