• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Gunsan75

Vad kul Waimea!!
    Jag har också planer på Sthlm marathon, men väntar till efter klassikern är gjord. tror jag får svårt att hinna med, måste bygga upp en bra grundfysik först.
    Har inte tränat sedan i fredags, men ska iväg ikväll på en tur i spåret.
    I lördags var vi på Arosfortet, kanske kan räknas som träning
    Det var i alla fall superkul och svettigt.

Sitter o kikar runt efter ett lopp på skidor eller löpning här i slutet av året eller början på nästa så man håller igång ordentligt fram till Öppet spår. Förslag tages tacksamt emot.

• Gaby 01

Waimea: Men vad trevligt... både att du anmält dig till bägge loppen och att du litar helt på mig Det där fixar du galant med så många timmar i kroppen som du har. 
    Här går det segt, själva snuvan är borta men det onda i halsen håller i sig.
    Någon som vet hur länge halsont kan hålla i sig? (det är inte halsfluss) Det har gått 1 1/2 vecka nu.

Gunsan: Jag längtar tills jag kan skriva in ett pass på funbeat, ser dina fina träningar och avundas!
    Angående vinterlopp så går det ett i Norberg på själva nyårsafton, Sylvesterloppet, och jag kommer antagligen vara med om det inte är apkallt. Kommer köra en efteranmälan på plats.

• Gunsan75
    Gaby 01 skrev 2010-10-20 12:28:22 följande:

Waimea: Men vad trevligt... både att du anmält dig till bägge loppen och att du litar helt på mig Det där fixar du galant med så många timmar i kroppen som du har. 
    Här går det segt, själva snuvan är borta men det onda i halsen håller i sig.
    Någon som vet hur länge halsont kan hålla i sig? (det är inte halsfluss) Det har gått 1 1/2 vecka nu.

Gunsan: Jag längtar tills jag kan skriva in ett pass på funbeat, ser dina fina träningar och avundas!
    Angående vinterlopp så går det ett i Norberg på själva nyårsafton, Sylvesterloppet, och jag kommer antagligen vara med om det inte är apkallt. Kommer köra en efteranmälan på plats.

Aha det kanske kunde vara något. Är inte så bra på geografin, men visst ligger Norberg inte alltför långt bort från Bjursås? Vi tänkte nog fira nyårsafton i husvagnen i Bjursås nämligen. Tänkte att du säkert har koll på det som bor i Dalarna.
  • Gaby 01
    Gunsan75 skrev 2010-10-20 13:25:35 följande:
    Aha det kanske kunde vara något. Är inte så bra på geografin, men visst ligger Norberg inte alltför långt bort från Bjursås? Vi tänkte nog fira nyårsafton i husvagnen i Bjursås nämligen. Tänkte att du säkert har koll på det som bor i Dalarna.
    Det är en bit... enligt vägbeskrivningen 9,5 mil, vet ej om du får upp denna extremt långa länk.
    Men tror att det kan vara en roligt upplevelse och en trevlig start på nyårsafton.
    http://www.lokaldelen.se/finddirections.ds?newSearch=true&display=&fromStreetWithCountry=&fromCityWithCountry=&fromCountryWithCountry=SWE&locationType=manual&location=Bjurs%C3%A5s&toStreetWithCountry=&toCityWithCountry=&toCountryWithCountry=SWE&locationType=manual&location=Norberg
  • Gunsan75

Men det verkar ligga nästan på vägen om man åker hemifrån
    Tål att tänkas på.

• julmusten

Tack Gunsan, Stadium och Intersport finns ju inte har sa det ar svart att hitta, men jag tror att jag har mer att leta efter om jag gar in i de motsvarigheterna har i stallet for att leta i "markesaffarer". Da finns allt pa plats. Kanske far ta mig till en springaffar i narheten med. De ar bra dar, (de vet faktiskt vad de pratar om till skillnad fran andra sporting goods stores), men de ar sa himla dyra.

Idag tog jag med foraldrarna ut i sparet sa att de kunde ta sonen medans jag fick springa. Jag kunde inte springa lika langt som vanligt, men forsokte springa lite snabbare i stallet. Jag vet att jag tjatar om vadret har, men det ar sa himla mysigt just nu. Vi har en 15 grader varmt, klar luft, oftast bla himmel och sol, och traden ar en massa olika farger. Pa morgonen ar det lite under 10 grader kanske, och sa blir det langsammare varmare. Det ar urskont att springa i det.

• Gunsan75

Nu börjar det bli friskt ute.
    Var ut på en lugn tur 7,7 km. Snart måste man ha vinterkläderna på. Men vad skönt med frisk luft ändå.

• Waimea

Snö! Så fint ute! Vaknade till ett sagolandskap!

Ikväll ska springas intervaller, vi får se hur fräscha benen känns. Operation rehabilitera hälsenor är inledd, så om nån minut ska jag ställa mig här på jobbet för att göra morgonens omgång av tåhäv.

Julmusten: Mmmm. Låter helt underbart!

• m o e

Åh neeej!! Jag visste inte att de stängde anmälan till Gbg-varvet, trodde bara att de höjde priset i oktober eller så som det är i många andra lopp. Skit, då blir det inget varv för mig nästa år då... Nu, när lönen kom skulle ju jag köpa platser till mig och maken, hade verkligen inte råd förra månaden. Eftersom det var en present till maken kunde jag inte heller smussla undan 1000 spänn när vi skulle på semester och fortfarande är mitt i renoveringar och katten som skulle till veterinär. Fasiken, vad ledsen jag blev nu. Kan man köpa någon annans plats, som i tex Vasaloppet eller är det kört?

Var ute på en kortare 5,4 km-runda igår och det var riktigt skön luft. Lite kallt i början, men jag var varm på slutet. Måste dock införskaffa något mer plagg som är vindtätt fram, då jag är känslig när det blir kallt om brösten. Har en väst iofs, men skulle vilja ha en sån där Lager 3-tröja med wind stopper i framstycket.

Nu har vi två mirakelkillar!
  • Kaya

Julmusten : Jag tränar aldrig mer på fastande mage. Körde 45-60-minuters morgonpromenader före frukost för några år sen när DET var populärt och ansågs vara det bästa för att deffa... men nej, enda effekten var en känsla av kraftlöshet, frusenhet, låg energinivå, och så extrem hunger och sug resten av dagen (plus ibland lite magknip på det för att magen hunnit bli alltför tom innan den äntligen serverades STOR frukost...) = INGEN BRA IDÉ

För att träna behövs bränsle. Om det nödvändigtvis ska KONDITIONStränas på morgonen, efter nattens fasta, måste man i så fall ha tillräckligt med tid att skotta i sig åtminstone en banan eller så och så smälta den en liten stund innan man ger sig ut.

Att STYRKEträna utan att ha laddat energi innan är ju om möjligt ännu mer kontraproduktivt (= bryter ner muskler ist f att bygga upp dem).

Idag är det kallt och soligt och PERFEKT väder för löpning. Jag ska äta något nu, sedan jobba en stund och så ge mig ut på en runda under tidig eftermiddag. *längtar*

K

Svar på tråden Löpartråden 13