• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Kattstugan

Tack
    Waimea: yes, det är jättekul att springa på bana!! Låter som att du haft en inspirerande helg!
    Det verkar som att vi blir ett litet gäng från min klubb i Växjö på lördag. Förhoppningsvis mig inräknad (men jag har inte bestämt mig helt än..)

Gaby, krya på dig! Är det bättre med lille sonen än?

• Kattstugan

Waimea: hehe, dina gasellgener väntade väl bara på att släppas fria

• rövardotter73

Waimea: Tack för dina höga tankar om mig men du har nog tränat lite väl hårt nu....

Jag har, under de senaste tio åren, lyckats pressa mig under timmen på milen kanske tre-fyra gånger så 45 min på milen, nej, skulle inte tro det...

Men det såg ju snyggt ut i inlägget, kanske ska spara det på min pepplista.

• Waimea

Kattstugan: Vad roligt om det blir ett gäng från er och det vore riktigt kul att hälsa på dig IRL. Jag ser i vilket fall fram emot propellermannens rygg igen, nu har jag ju sett honom i H-fred och konverserat honom lite på Lidingö. Nu kanske jag äntligen kan hälsa   Pratade förresten med ett par kursdeltagare från era trakter, det lät som om ni intervalltränade där. Världen är liten.

Gasellgener? *fnissar* en kobent gasell i sådant fall.

Rövardotter: Hördudu, ingenting är omöjligt. Men du är jätteduktig i vilket fall. Det är inte hastigheten som är det viktiga, utan att man springer för att det är roligt och för att man mår bra av det. Annars kan det vara. Och där är du mitt i prick!

• Kattstugan

Waimea: det blir propellermannens 76:e maratonlopp på lördag men jag tror kanske hans rygg blir lite långsam för en Waimea i superslag Undrar vad det var för typer du träffade på kursen som var härifrån?!

Idag har jag haft lite ont i halsen och ont i öronen igen. Bu bu, nu måste det väl gå över ändå!

• Waimea

Kattstugan: Det var folk från Sjöbo, FK Athlet tror jag klubben hette. De sade att de brukade se folk från er klubb djupt försjunkna i klockor och intervallsträckor alltsomoftast. Hoppas förkylningen släpper nu, hördudu.

• 4finafilidutter

Hej allihopa!

Brukar läsa här ofta för att bli inspirerad av hur duktiga ni är men nu tänkte jag våga mig in... Har sprungit i flera omgångar mellan graviditeter och kom igång igen i juli. Har saaakta arbetat mig upp till 5 km och tappat 7 kilo på kuppen *hurra*. Mitt misstag brukar vara att gå ut för hårt men nu har jag ökat långsamt, först sträckan och sedan antal pass. Är nu uppe på 4 ggr i veckan och känner hur förbättringen kommer hela tiden. Det är så härligt att kunna springa 5 km utan att få blodsmak och veta att det finns mer att ge! Har investerat en hel del i nya träningskläder och gymkort för att kunna fortsätta springa över vintern. Hoppas kunna springa ute så mycket som möjligt (bor i Linköping) men vill ha möligheten att springa på löpband om det blir lika mycket snö som förra året. Mitt mål med löpningen är främst välmåendet det ger och att man kan ta sig lite mer friheter med maten. Hoppas gå ner 2 kg till också, då blir jag normalviktig. Vill gärna springa milen under timmen och har väl en tanke på att satsa på Lidingöloppets tjejmil nästa år, jag sprang den för 5 år sedan men då på 1:05.

• Sagalin

Är det några här som ska springa Göteborgsvarvet?
    Jag ska göra det, för första gången och jag hoppas på en fin höst och vinter så jag kan hålla igång löpningen, jag gillar inte löpband.
    Jag fattar knappt hur jag ska orka springa 21km men det ska bli en utmaning! 

• Gunsan75

Jag ska springa mitt första Göteborgsvarv 2011.
    Har endast sprungit halvmara 1 gång tidigare nu i höstas.
    Detta fixar du!

• Waimea

mamma till...: Hej och välkommen! Vad duktig du varit som kommit igång och ökat i sakta mak, du är en löptränares dröm! Jag tror du är den förste Linköpingsbon jag stöter på här, vi har en Nkpg-bo också. Du har ju massor av härliga löpspår hemma, runt Stångån, i Rydsskogen och så finns det säkert ännu mer som jag inte känner till. Superbra målsättning också, ska bli kul att följa dig och din träning!

Malin S: Jag ska springa Göteborgsvarvet. Det finns nästan inga väder som det inte går att springa i, men det beror förstås på var i landet du bor också. Härnere i söder brukar snön lysa med sin frånvaro, så länge det är snö- och isfritt funkar allt att springa i

Själv har jag kört cykel - bodypump - cykel måndag till onsdag. Har trötta vader, så jag vilar dem med alternativ träning inför helgen. Och gud förbannat vilken träningsvärk man får av Body Pump! Ajajaj, finns inte en muskel som inte ömmar. Sen får jag väl skylla mig själv som ställer mig jämte en av de mest frekventa Body Pump-besökarna och lägger på lika mycket som henne. Men roligt var det! Igår fick jag dessutom vadmassage, det är verkligen vidrigt, nåt av det smärtsammaste jag vet, men skönt efteråt. Nu är det vila torsdag-fredag så hoppas vi på en pigg och fräsch kropp på lördag. Båda ungarna börjar bli förkylda, dock, så vi får se om jag klarar mig eller om det blir till att kasta in handduken i sista sekund.

Svar på tråden Löpartråden 13