Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
moe... Det finns platser kvar i Gbgvarvet om man anmäler sig för att springa för välgörenhet, visserligen mkt dyrare.
Idag har det införskaffats ett par vintertights, tröja och väst på Intersport. Blir till att premiäranvända kläderna i helgen när vi ska upp till husvagnen i Bjursås ![]()
Förra veckan hade inte vinterkläderna kommit in, men nu så kan man börja ladda klädförrådet inför vinterns många träningstimmar utomhus.
Här är det minus 16 grader (!!!!!!!!!!) så det blir ingen löpning för mig ute idag men tänkte köra ett pass på gymmet i kväll istället
Oj mamsingen40 var är du nånstans??? -16? Svalbard?
Jag premiärsprang mina vintertights idag och de är sååå mjuka o sköna. Tog en lugn runda i milspåret och bara njöt av strålande solsken och en paus från jobbstressen. Precis lagom kallt, tunn hinna av is på vattenpölarna men ändå lite värme i solstrålarna.
Det är fantastiskt hur kroppen liksom bara ångar på som ett tåg i löpspåret. Att löpningen liksom sitter i kroppen som ett naturligt sätt att röra sig på. Även om det i mitt fall handlar om en långsam "lunk"...
K
Har haft lite småont i huvudet i nästan två veckor nu. Som just innan en feber ska bryta ut men det har inte blitt nåt. Har därför inte tränat på en och en halv vecka. Ikväll tog jag på mig skorna och joggade två km. trodde det skulle få huvudvärken att släppa. Visst, varje steg dunkade i huvvet och nu, efter dusch, bastu och ett glas vatten känner jag mig helkvaddad. Fasiken vad dumt, jag som ska åka på tjejträff i Katrineholm i morgon, årlig tradition som jag inte vill missa för allt i världen. Kanske inte borde ha bastat... eller sprungit...
Nu blir det endera två alvedon eller en redig whisky, frågan är bara vilket som är bäst i nuläget?
Rövardotter: Vad blev det??? Själv sitter jag med fötterna på soffbordet, datorn i knät och ett glas rött framför mig. Så himla less på den här förkylningen nu och tyvärr lär jag meddela att den förkylningen som härjar här just nu är en seg rackare som kanske inte är så extremt jobbig men håller i.
mamsingen: Hua... jag frös bara jag läste -16 grader, var bor du någonstans, tyckte vi hade kallt med -4 imorse.
moe: Ja tyvärr så är det stängt på Göteborgsvarvet men det måste ju gå att få tag på platser på något sätt. Gör dig medlem på funbeat och släng ut en förfrågan där i deras forum.
Gunsan: Vilket märke köpte du? Du får lämna rapport sedan om kläderna var bra.
Kaya: Oj, vilken härlig runda. Jag verkligen längtar tills jag är frisk och dessutom får den där känslan igen.
Köpte Craft, ska testa i helgen så rapport kommer
Men shiiiit minusgrader!! HAr blir det ofta ratt sa kallt pa vintern med, men det ar ocksa ratt sa soligt, sa aven om det ar kallt sa kan man hitta soliga spar att springa i, och da blir det ju genast harligare.
Jag hade planer pa att springa idag med, men fick vara hemma och spackla och prata i telefon i stallet!! Oh Joy!!
I morgon skall jag vanta pa att en maklare kommer hit med en angtvattgrej, sa da kommer jag val inte ut da heller. Pa lordag kanske jag kan komma ivag, vi far se hur vadret ar da.
Skont att hora om frukosten forresten. Jag har alltid undrat om det ar nagot fel pa mig, men sen sa paminner jag mig sjalv om att jag lever bland manniskor som typ aldrig ater, sa de tycker val inte det gor nan skillnad om de tranar eller inte.